Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2010, 16:49
Taksi
Taksi is offline
hee
khad laatst de coopertest op school en ik had maar 1800 m. Dit was eigenlijk een onvoldoende geweest maar omdat ik 12 min bleef rennen had ik een voldoende. Ik ben er persoonlijk niet erg blij mee. Ik zou graag mijn conditiie willen verbeteren kan dit?
hebben jullie tips en/of ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2010, 17:38
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ja je kan je conditie verbeteren (lol).
Je kan gewoon gaan hardlopen of naar een sportschool.

Wel even iets; je conditie verbetert pas bij een hogere hardslag. Constant rennen en een constante hardslag van 140 gaat het hem dus niet worden.

Je kan dan beter lopen - rennen - sprinten - rennen - lopen - enzovoorts. Je start dan steeds opnieuw het proces om te moeten gaan, en dat is beter dan het 1 keer opstarten en dan laten draaien zoals het draait.

Weet niet hoe oud je bent, maar voor zo rond de 20 jaar is een hardslag boven de 160 wel nodig geloof ik. (Nevah hoger gaan dan 200 though)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 19:05
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Je kan ook een hardloopschema downloaden, zodat je het een beetje op kan bouwen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 21:52
Sleeping
Sleeping is offline
Je kan 3x per week even de 's avonds gaan hardlopen. Doe een Mp3 op en haal van die schoenen die gemaakt zijn voor hardlopen, ik denk dat het naast conditie opbouwen ook nog wel eens heel ontspannend is. Lekker even douchen en dan heerlijk op bedje.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 10:15
Pluis
Pluis is offline
L&G -> Sport
Oud 19-06-2010, 13:07
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hebben we een subforum dat sport heet? oO

edit;
ja dus, maar niet bij lichaam en geest.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 18:37
arPos
arPos is offline
's ochtends rekken strekken middenrif oefeningen.

wandelen (ook middenrif)
Hardlopen

als je je spieren eens minder wilt belasten; zwemmen.

's avonds ademhalingsoefeningen.

voldoende slapen.
Oud 19-06-2010, 20:29
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
's ochtends rekken strekken middenrif oefeningen.

wandelen (ook middenrif)
Hardlopen

als je je spieren eens minder wilt belasten; zwemmen.

's avonds ademhalingsoefeningen.

voldoende slapen.
vooral dit gaan doen dat werrkt echt

ok ik moet het met een stukje van zijn post eens zijn. namelijk hardlopen en zwemmen (though bij zwemmen belast je ook je spieren ).

als je ergens beter in wilt wordne kan dat alleen door te oefenen. in het geval van conditie moet je dus gaan hardlopen (aangezien je aangeeft dat je voor hardlopen (coopertest) die conditie wilt gebruiken).

aangezien je conditie wilt voor lange afstanden moet je ook lange afstanden lopen. van sprinten stoppen sprinten stoppen ga je geen betere conditie krijgen voor langere afstanden. (daarnaast ontwikkel je bij sprinten stoppen sprinten stoppen een ander soort spiervezel dan bij lange afstanden rennen maargoed zo ingewikkeld en vermoeiend wil ik het nie maken).

je kan eventueel ook eens proberen om het lopen zwaarder te maken dan het daadwerkelijk is. ik ben echter een sprinter dus zou je niet kunnen vertellen hoe je dat precies moet doen, maar ik sprint bijvoorbeeld wel eens tegen een bergje op en dan weer eraf lopen. met gewicht achter je aan slepend rennen ed. dit lijkt me alleen niet echt te realiseren voor langere afstanden.

zwemmen is idd ook een goeie om conditie op te bouwen. let alleen wel op dat het bij zwemmen veel meer uit je bovenlichaam komt dan uit je onderlichaam vergeleken met hardlopen. zwemmen is perfect als je een beetje last hebt van spiertjes o.i.d. want je schokt niet zo erg met je lichaam zoals met hardlopen.

in ieder geval veel succes met het verbeteren van je conditie. gelukkig bestaan er nog wel mensen die iets aan hun conditie willen doen ipv dat ze alleen naar het voetbal kijken. ik zal dit topic een beetje in de gaten houden om als ik nog iets verzin voor conditie je het door te geven.
SUCCES!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 12:31
arPos
arPos is offline
Citaat:
vooral dit gaan doen dat werrkt echt
Ehm ja, ik heb een vetpercentage van 4% dus het lijkt te werken.

Citaat:
ok ik moet het met een stukje van zijn post eens zijn. namelijk hardlopen en zwemmen (though bij zwemmen belast je ook je spieren ).
Wandelen werkt meer op je middenrif, rennen meer op je benen, alleen hardlopen is niet afdoende om alle gebieden aan te pakken.

allicht belast je je spieren met zwemmen ook, maar je ontlast o.a. je enkels en knieën, aangezien die nogal kwetsbaar zijn stelde ik zwemmen als afwisseling voor.

Citaat:
als je ergens beter in wilt wordne kan dat alleen door te oefenen. in het geval van conditie moet je dus gaan hardlopen (aangezien je aangeeft dat je voor hardlopen (coopertest) die conditie wilt gebruiken).
ehm ja, regelmatig natuurlijk, niet éen maal.

Citaat:
zwemmen is idd ook een goeie om conditie op te bouwen. let alleen wel op dat het bij zwemmen veel meer uit je bovenlichaam komt dan uit je onderlichaam vergeleken met hardlopen. zwemmen is perfect als je een beetje last hebt van spiertjes o.i.d. want je schokt niet zo erg met je lichaam zoals met hardlopen.
omg
Oud 20-06-2010, 16:39
honkballertje
honkballertje is offline
ik ben echt blij voor je met je 4%. ga er maar lekker mee patsen. internethero.
hoe heb je het laten meten? want de meeste meet apperatuur is zo slecht als ik weet niet wat.
het enige wat ik probeer te doen is de TS te helpen en dus uitleg te geven hoe je je conditie kan verbeteren.

voor de rest klopt wat ik zeg gewoon. je mag facepalmen wat je wilt maar het is gewoon de waarheid.

dus ga jij maar lekker wandelen met je vetpercentage van 4% dan kan ik uitleggen hoe je wel je conditie kan verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 17:06
Scoot
Scoot is offline
Je gaat alleen wel helemaal voorbij aan de conditie van de TS, honkballertje. Beginnen met flinke stukken wandelen is helemaal geen slecht begin voor iemand die amper conditie heeft.

En 'langere' afstanden? 1-3 km zijn geen lange afstanden. Zeker op zulke afstanden zijn intervaltrainingen nog heel zinnig. Als afwisseling, niet als regel. Heuveltraining evenzeer, overigens.

Maar wat ik maar zeggen wil: Het is nog wel heel vroeg om zijn trainingen zwaarder te willen maken, of ook maar aan intervaltraining te willen denken.

Het beste wat de TS op dit moment kan doen is heel rechttoe-rechtan: Op een rustig tempo hardlopen, of als je van een klein drafje al buiten adem raakt, wandelen. Een spinbike is ook een uitkomst, dat is minder belastend voor je gewrichten. Zeker met overgewicht kan hardlopen zwaar zijn voor je enkels en knieën.
Ook het belang van goed eten en slapen niet onderschatten, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 09:07
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Je gaat alleen wel helemaal voorbij aan de conditie van de TS, honkballertje. Beginnen met flinke stukken wandelen is helemaal geen slecht begin voor iemand die amper conditie heeft.

En 'langere' afstanden? 1-3 km zijn geen lange afstanden. Zeker op zulke afstanden zijn intervaltrainingen nog heel zinnig. Als afwisseling, niet als regel. Heuveltraining evenzeer, overigens.

Maar wat ik maar zeggen wil: Het is nog wel heel vroeg om zijn trainingen zwaarder te willen maken, of ook maar aan intervaltraining te willen denken.

Het beste wat de TS op dit moment kan doen is heel rechttoe-rechtan: Op een rustig tempo hardlopen, of als je van een klein drafje al buiten adem raakt, wandelen. Een spinbike is ook een uitkomst, dat is minder belastend voor je gewrichten. Zeker met overgewicht kan hardlopen zwaar zijn voor je enkels en knieën.
Ook het belang van goed eten en slapen niet onderschatten, trouwens.
je hebt gelijk. als de conditie heel slecht is kan je misschien tijdelijk beginnen met een beetje wandelen. maar dat wilt niet zeggen dat je conditie (zodra deze beter is) beter blijft worden door te wandeleen zoals arpos aangeeft. als je een vetpercentage hebt van 4% (wat ik erg betwijfel) gaat je conditie niet meer verbeteren door stukjes te wandelen (tenzij je elke dag een marathon wilt wandelen, maar dat lijkt me niet de bedoeling) de enige manier dat je met 4% wel een verbeterde conditie kan krijgen is als je een anorexiapatient bent. maar met een goede conditie is een goed gespierd (jonge)man niet snel 4%.

het zwaarder maken van de trainingen was alleen om aan te geven hoe ik train en dat dit mogelijkheden zijn om ook aan te beginnen zodra de TS een paar kilometer in rustig tempo kan hardlopen.

maargoed spinnen is inderdaad ook een goede manier om te voorkomen dat je gewrichten te zwaar belast raken.

maar het ligt er een beetje aan hoe de toestand is van de TS. want de 12 minuten rennen in de coopertest zegt niet zo veel, aangezien het begin nog erg rustig gaat. met een leeftijd lengte en gewicht zou het een stuk makkelijker zijn. het is nameijk nogal verschillend of je advies geeft aan iemand van 1.70 die 50 kilo weegt of tegen iemand die 1.70 is en 100 kilo weegt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 14:46
Taksi
Taksi is offline
Bedankt allemaal voor de tips tot zo ver...
en idd misschien is de onderstaande informatie wel handig voor jullie:
Ben een meisje van 14, kweeg +- 50 kg en ben 1.69 lang
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 15:08
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Bedankt allemaal voor de tips tot zo ver...
en idd misschien is de onderstaande informatie wel handig voor jullie:
Ben een meisje van 14, kweeg +- 50 kg en ben 1.69 lang
Hmm, dan heb je ondergewicht, meiske! Maar dat wordt door spieropbouw ook verholpen. Waar spieren al niet goed voor zijn!

Misschien is een sportschool iets voor jou? Daar kunnen ze je goed op weg helpen denk ik. Een beetje op de loopband, wat krachttraining voor je benen. En wellicht eet je te weinig? Goed eten is belangrijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 09:29
arPos
arPos is offline
Citaat:
je hebt gelijk. als de conditie heel slecht is kan je misschien tijdelijk beginnen met een beetje wandelen. maar dat wilt niet zeggen dat je conditie (zodra deze beter is) beter blijft worden door te wandeleen zoals arpos aangeeft.
Ik stel wandelen als middenrif training voor nergens maar dan ook nergens beweer ik dat wandelen je conditie verbeterd, vandaar dat er ook niet louter "ga wandelen" staat.

nee, er staat, wandelen (voor je middenrif), waarom ik dat voorstel: omdat veel loop maar ook renbewegingen met een sterk middenrif gemakkelijker vol te houden zijn, je bouwt dan niet volledig op je beenspiermassa maar gebruikt de stijfheid van de spieren in je gehele lichaam om vooruit te komen en klappen op te vangen.

dat jij verder vetpercentagemeetapparatuur niet vertrouwt of denkt dat "een bepaald vetpercentage" iets stoers is om mee te pochen geeft meer blijk van je psyche dan van andere factoren.

Citaat:
maar met een goede conditie is een goed gespierd (jonge)man niet snel 4%.
spiermassa en vetpercentage's zijn 2 verschillende zaken, je kan zowel gespierd zijn en een vrij hoog vetpercentage hebben, als andersom.

@ts
overigens is 1.8km in 12 min 9km/u, m.i. niet geweldig slecht, je zou voor de 2 km en dus 10km/u kunnen gaan.
Oud 24-06-2010, 10:59
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik stel wandelen als middenrif training voor nergens maar dan ook nergens beweer ik dat wandelen je conditie verbeterd, vandaar dat er ook niet louter "ga wandelen" staat.

nee, er staat, wandelen (voor je middenrif), waarom ik dat voorstel: omdat veel loop maar ook renbewegingen met een sterk middenrif gemakkelijker vol te houden zijn, je bouwt dan niet volledig op je beenspiermassa maar gebruikt de stijfheid van de spieren in je gehele lichaam om vooruit te komen en klappen op te vangen.

dat jij verder vetpercentagemeetapparatuur niet vertrouwt of denkt dat "een bepaald vetpercentage" iets stoers is om mee te pochen geeft meer blijk van je psyche dan van andere factoren.

spiermassa en vetpercentage's zijn 2 verschillende zaken, je kan zowel gespierd zijn en een vrij hoog vetpercentage hebben, als andersom.

@ts
overigens is 1.8km in 12 min 9km/u, m.i. niet geweldig slecht, je zou voor de 2 km en dus 10km/u kunnen gaan.
ik geef hier mijn mening en mijn mening is dat als je een betere conditie wilt je (bijna) niet hebt aan wandelen. beter ga je direct beginnen met hardlopen dan dat je eerst gaat wandelen. dat eerst beginnen met wandelen was een leuke tip geweest als de TS 50+ was geweest, maar gelukkig is het een scholieren forum en geen bejaarden forum.

daarnaast kom jij een beetje interessant doen met je vetpercentage van 4%. jij zet het er in dit topic zelf bij dus geef ik je direct even een reactie dat als je een vetpercentage van 4% heb dat (bijna) niet haalbaar is voor een fatsoenlijke gespierd persoon. hieruit maak ik dus eigenlijk de conclusie dat je een hardcore ecto bent.

@TS als je hardlopen saai vind of je liever iets anders doet. ga gewoon op zoek naar een leuke teamsport om te doen. als je aan het sporten bent in teamverband kan je meestal langer door en het resultaat (een betere conditie) komt er op die manier ook wel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 22:39
arPos
arPos is offline
Citaat:
ik geef hier mijn mening en mijn mening is dat als je een betere conditie wilt je (bijna) niet hebt aan wandelen. beter ga je direct beginnen met hardlopen dan dat je eerst gaat wandelen. dat eerst beginnen met wandelen was een leuke tip geweest als de TS 50+ was geweest, maar gelukkig is het een scholieren forum en geen bejaarden forum.
je bent heerlijk genuanceerd, oefeningen zijn bij jou leeftijd of omvang gerelateerd dat geldt niet voor het middenrif, heeft niets met conditie te maken en betekent ook niets los van andere training zoals hardlopen en zwemmen, die niet voor niets erbij stonden.

Citaat:
daarnaast kom jij een beetje interessant doen met je vetpercentage van 4%. jij zet het er in dit topic zelf bij dus geef ik je direct even een reactie dat als je een vetpercentage van 4% heb dat (bijna) niet haalbaar is voor een fatsoenlijke gespierd persoon. hieruit maak ik dus eigenlijk de conclusie dat je een hardcore ecto bent.
4% is wat slank en niet bijster interessant 8% is doorgaans 'atletisch' spieren afdoende maar heeft zoals gezegd niets met spiermassa te maken.
Oud 25-06-2010, 23:37
Scoot
Scoot is offline
Iemand hier die wel eens op een ergometer zit, trouwens? Ik ben nu redelijk actief begonnen (naast m'n hardlopen.. het is goed te combineren vind ik) en ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die het doen. Leuk om recordpogingen te doen, denk ik. Al bouw ik het eerst eens een beetje op.

Edit; meh, vreemd topic om dat te vragen eigenlijk. Ik postte alleen afgaand op de titel, eigenlijk. Ik verkeerde in de illusie dat dit een algemeen conditie-topic was.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 15:18
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Je kan er prima een apart topic van maken
Oud 04-07-2010, 19:12
Taksi
Taksi is offline
iedereen bedankt voor alle tips voor nu toe
andere mensen nog tips alles is welkom!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten