Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
allicht belast je je spieren met zwemmen ook, maar je ontlast o.a. je enkels en knieën, aangezien die nogal kwetsbaar zijn stelde ik zwemmen als afwisseling voor. Citaat:
Citaat:
![]()
|
ik ben echt blij voor je met je 4%. ga er maar lekker mee patsen. internethero.
hoe heb je het laten meten? want de meeste meet apperatuur is zo slecht als ik weet niet wat. het enige wat ik probeer te doen is de TS te helpen en dus uitleg te geven hoe je je conditie kan verbeteren. voor de rest klopt wat ik zeg gewoon. je mag facepalmen wat je wilt maar het is gewoon de waarheid. dus ga jij maar lekker wandelen met je vetpercentage van 4% dan kan ik uitleggen hoe je wel je conditie kan verbeteren. |
![]() |
|
Je gaat alleen wel helemaal voorbij aan de conditie van de TS, honkballertje. Beginnen met flinke stukken wandelen is helemaal geen slecht begin voor iemand die amper conditie heeft.
En 'langere' afstanden? 1-3 km zijn geen lange afstanden. Zeker op zulke afstanden zijn intervaltrainingen nog heel zinnig. Als afwisseling, niet als regel. Heuveltraining evenzeer, overigens. Maar wat ik maar zeggen wil: Het is nog wel heel vroeg om zijn trainingen zwaarder te willen maken, of ook maar aan intervaltraining te willen denken. Het beste wat de TS op dit moment kan doen is heel rechttoe-rechtan: Op een rustig tempo hardlopen, of als je van een klein drafje al buiten adem raakt, wandelen. Een spinbike is ook een uitkomst, dat is minder belastend voor je gewrichten. Zeker met overgewicht kan hardlopen zwaar zijn voor je enkels en knieën. Ook het belang van goed eten en slapen niet onderschatten, trouwens. |
![]() |
||
Citaat:
het zwaarder maken van de trainingen was alleen om aan te geven hoe ik train en dat dit mogelijkheden zijn om ook aan te beginnen zodra de TS een paar kilometer in rustig tempo kan hardlopen. maargoed spinnen is inderdaad ook een goede manier om te voorkomen dat je gewrichten te zwaar belast raken. maar het ligt er een beetje aan hoe de toestand is van de TS. want de 12 minuten rennen in de coopertest zegt niet zo veel, aangezien het begin nog erg rustig gaat. met een leeftijd lengte en gewicht zou het een stuk makkelijker zijn. het is nameijk nogal verschillend of je advies geeft aan iemand van 1.70 die 50 kilo weegt of tegen iemand die 1.70 is en 100 kilo weegt. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien is een sportschool iets voor jou? Daar kunnen ze je goed op weg helpen denk ik. Een beetje op de loopband, wat krachttraining voor je benen. En wellicht eet je te weinig? Goed eten is belangrijk hoor. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
nee, er staat, wandelen (voor je middenrif), waarom ik dat voorstel: omdat veel loop maar ook renbewegingen met een sterk middenrif gemakkelijker vol te houden zijn, je bouwt dan niet volledig op je beenspiermassa maar gebruikt de stijfheid van de spieren in je gehele lichaam om vooruit te komen en klappen op te vangen. dat jij verder vetpercentagemeetapparatuur niet vertrouwt of denkt dat "een bepaald vetpercentage" iets stoers is om mee te pochen geeft meer blijk van je psyche dan van andere factoren. Citaat:
@ts overigens is 1.8km in 12 min 9km/u, m.i. niet geweldig slecht, je zou voor de 2 km en dus 10km/u kunnen gaan.
||
Citaat:
daarnaast kom jij een beetje interessant doen met je vetpercentage van 4%. jij zet het er in dit topic zelf bij dus geef ik je direct even een reactie dat als je een vetpercentage van 4% heb dat (bijna) niet haalbaar is voor een fatsoenlijke gespierd persoon. hieruit maak ik dus eigenlijk de conclusie dat je een hardcore ecto bent. @TS als je hardlopen saai vind of je liever iets anders doet. ga gewoon op zoek naar een leuke teamsport om te doen. als je aan het sporten bent in teamverband kan je meestal langer door en het resultaat (een betere conditie) komt er op die manier ook wel. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Iemand hier die wel eens op een ergometer zit, trouwens? Ik ben nu redelijk actief begonnen (naast m'n hardlopen.. het is goed te combineren vind ik) en ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die het doen. Leuk om recordpogingen te doen, denk ik. Al bouw ik het eerst eens een beetje op.
Edit; meh, vreemd topic om dat te vragen eigenlijk. Ik postte alleen afgaand op de titel, eigenlijk. Ik verkeerde in de illusie dat dit een algemeen conditie-topic was. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Roken en weinig conditie Bubbeldoosje | 58 | 25-11-2008 00:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Trainen & conditie] Schema Apomes | 9 | 11-12-2005 14:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verbeteren/ verslechteren conditie Nebel | 5 | 12-10-2004 00:16 | |