Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2010, 14:33
me12
me12 is offline
hallo !

ik wil heel graag een paardje !
en ik krijg er ook mischien een .
maar hoeduur is nou ong een paardje per maand?
en dan praat ik over een shetlander of mini

xxxxxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2010, 14:41
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Heb je thuis genoeg plek om te stallen?
Als je thuis gewoon een wei hebt met gras dan kost het niet zoveel.
en verder een paard moet je eigenlijk niet alleen zetten. Het zijn echt kudde dieren, als je geen mogelijkheid hebt om 2 pony's te nemen kan je er misschien een geit ofzo bijzetten..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:45
me12
me12 is offline
nou ik heb zelf geen plek om hem te stallen thuis.
en ik heb ook geen wei.
maar ik kan hem dan bij iemand die ik ken stallen.
maar dan moet je wel alles zelf betalen enzo maar ik wil weten hoe duur dat ong is
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 19:28
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Het ligt dus aan hoeveel de stalling kost, of tie daar gras kan eten, of dat je telkens hooi moet kopen..
Dat kost ongeveer 5-7 euro voor een grote baal.
En verder staat hij in de stal of altijd in de wei. Als tie in de stal komt, moet je ook nog stro kopen en misschien nog inrichting voor de stal?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 13:04
Qimm
Qimm is offline
de regio waarin je woont maakt ook veel verschil natuurlijk. Randstad is bv duurder dan noorden/oosten
Hou ook rekening met kosten voor de hoefsmid, dierenarts, wormenkuren
Oud 01-07-2010, 08:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Pensionstalling varieert van ongeveer 150 tot 400 euro per maand. Dit hangt dan af van waar je precies staat en welke faciliteiten je hebt. Je snapt dat een stal in de randstad met alle luxe (binnenbak, stapmolen, voer- uitmestservice, binnen en buiten zetten, solarium etc.) al snel 400 euro kost. Maar een stalletje bij de boer om de hoek zonder bak en waarbij je alles zelf moet doen kan je voor 150 euro per maand al klaar zijn.

Denk er wel aan dat je geen tijd hebt om alles zelf te doen. Een paard op stal moet minstens drie keer per dag gevoerd worden en op sommige stallen worden ze wel zeven keer per dag gevoerd. (Niet alleen biks, juist heel veel hooi). Ook moet je paard worden uitgemest. Dit kun je wel zelf doen, maar kost veel tijd en kun je dus ook uitbesteden. Verder moet je paard elke dag de stal uit om beweging te krijgen. Dit kan op de wei of paddock zijn of longeren of rijden. Bedenk dus wel dat je elke dag naar je paard toe moet of iemand moet regelen die op de dagen gaat dat jij niet kan.

Met bovenstaande kosten heb je dus stalling en eten voor je paard. Maar je hebt nog veel meer kosten zoals Qimm al aangeeft. Elke 6-8 weken naar de hoefsmid. Wormenkuren. Dierenartskosten. Denk bijvoorbeeld aan je pony die koliek krijgt. Even de dierenarts voor laten rijden die er laxeermiddel in stopt is zo 100 euro.

Reken dus ongeveer 500 euro per maand voor het hebben van een paard
Reageren

Regels voor berichten