Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien ben je snel tevreden
![]() Ik vind zelf de tweakers.net Best Buy Guide altijd een goed startpunt. Hoef je zelf ook niet uit te zoeken welke onderdelen je moet kopen, want dat hebben anderen dan al voor je gedaan ![]()
||
Citaat:
De rest van de componenten zijn overigens onderling uitwisselbaar zoals Nocturnal zegt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Azerty (vestiging in Raalte) vind ik een prima winkel. Goedkoop, goede levertijdindicatie, snelle verzending en prima service.
Ook Zercom (Eindhoven) is niet al te duur, maar de deskundigheid van de helpdesk is niet heel erg hoog (mailtjes boordevol spelfouten enzo) En als ik snel wat nodig heb haal ik dat bij Perfect-Systems (Enschede). Iets duurder, maar prima kennis en mensen die je echt willen helpen. Zijn ook een online-winkel.
|
voor lage prijzen gewoon op tweakers bij de pricewatch kijken, btw, je kan al een systeem in elkaar zetten voor zo'n 500 euro, als je gewoon op let met wat je koopt, je hebt b.v. pas 1tb schijf nodig als je veel hd-films en veel games hebt, en je kan beter een snelle dualcore dan een slome quadcore hebben, op een 32-bits OS heb je aan 4 gig geheugen genoeg en je kan beter 1 snelle dan 2 minder snelle videokaarten kopen, ga zo maar door, en als je nog nooit zelf aan je pc geknutseld hebt, kijk eerst een paar tutorials door
|
Advertentie |
|
![]() |
|
je kan er echt wel veilig vanuit gaan dat elke shop op tweakers.net met een redelijke beoordeling 100% betrouwbaar is. Sowieso zijn 99% van de grote shops gewoon betrouwbaar, ik heb echt nog nooit gehad dat iets niet werkte. Als je twijfelt over een shop, zoek hem even op bij tweakers!
||
Citaat:
Zolang je oplet dat je CPU in je socket past en je mobo in je kast, en je mem in je mobo zit je prima. Gewoon een kwestie van lezen. *Dit kan je zelfs met een wizzard doen dat eht goed is, en dan gewoon zelf in elkaar zetten En voor iedereen is de eerste keer de eerste keer, Ik ging ook van pci kaartjes inbouwen naar pc smaenstellen en in elkaar zetten.
||
Citaat:
Verder zou ik goed uitkijken met statische elektriciteit, dus regelmatig aarden (radiators zijn daarvoor prima) en tussendoor niet teveel over tapijt heen en weer lopen ![]()
||
Citaat:
|
Bij conrad inderdaad niet, maar als je naar een goede webshop stelt en exact die producten bij elkaar raapt heb je dezelfde set voor minder geld.
Antistatische armbanden. Die doen hetzelfde als de verwarming aanraken, die zorgen dat je statische elektriciteit op een andere manier ontlaadt.
|
Toch wel, voor de om fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van de turbofunctie (wat bij een i7 bijvoorbeeld van toepassing is) is een andere koeler simpelweg een vereiste. Boxed koeling is naar mijn mening nooit aan te raden. Een fatsoenlijke koeler is overigens al voor weinig geld te halen, bijvoorbeeld de Cooler Master Hyper TX3, deze is al stukken beter dan de meegeleverde koeler.
|
Één ding moet je overigens niet vergeten: de turbo modus werkt bij de gratie dat de temperatuur niet te hoog oploopt. Wanneer de processor merkt dat de temperatuur te hoog op loopt, wordt de turbo modus direct uitgeschakeld. Op onderstaande foto zie je koeler die standaard geleverd gaat worden bij de Core i5 750 en onze ervaring is dat de turbo functionaliteit daarmee in z'n geheel niet werkt. Meer dan ooit te voren is er dus een goede reden om een flinke koeler te kopen.
Bron: Hardware.Info
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Bouw of verbouw je eigen pc. AgenaX | 18 | 05-01-2009 14:35 | |
De Kantine |
Shaun of the Saai #276 TopDrop | 500 | 10-07-2008 09:11 | |