Wil even aanhaken bij Lentekriebel.
Het is zelfs zo dat je ook mensen met (dus net zo goed) bijvoorbeeld Dis hebt met dat "rot gedrag". En of je dat nou echt als rot gedrag moet bestempelen? Ik vond het ook irritant, maar het hoort er nou eenmaal bij. Ik heb mensen tijdens mijn opname gehad die al in een paniekaanval of dissociatie schoten bij de verkeerde kleur lippenstift van een verpleegkundige/socio. Zelf wist ik niet dat ik er zo gevoelig voor was, maar werd ik getriggerd toen een mannelijke verpleegkundige in de zomer ineens in alleen een halter in de woonkamer stond. H Er zal ook vast daar wel iemand zijn geweest die mij vervelend of irritant vond. En het eeuwige gedoe bij feestjes of die kerstbomen nu wel of niet op de afdeling konden, zelfgemaakte poppen bij afscheid van personeel,want stel je voor er flipt iemand.. Nog los van of en hoe iemand dan flipt.
Maar ik vind dat nu geen rotmensen. Ieder heeft zijn eigen problematiek en dingen die daarbij komen kijken en als je opgenomen bent zul je er echt niet aan onderuitkomen dat ook jij een keer een rotpersoon gevonden wordt. Ik neem niet aan dat je dat leuk vind, dus waarom zou je een ander dan zo noemen. En zeker in het algemeen, want Lentekriebel heeft zeker gelijk als ze zegt dat niet elke persoon met schizofrenie hetzelfde is. Maar ik durf wel te zeggen dat dat voor de meeste problematieken geldt. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je een beetje een eenzijdige blik krijgt als je steeds met dezelfde mensen opgenomen blijft en die toevallig rete irritant zijn. Maar dat zijn die mensen dan, niet "het ziektebeeld"
Laatst gewijzigd op 20-08-2010 om 16:37.
|