Ik heb zelf een aantal psychoses gehad en op een van de afdelingen waar ik zat hadden ze ook een Moeder-Baby Unit, speciaal voor postpartumpsychoses en -depressies. Heel naar om te zien eigenlijk. Ik weet verder niet hoe vaak het voorkomt dat er andere problematiek bij betrokken is. Van psychoses weet ik dat niet iedereen zijn/haar hele leven medicijnen moet slikken, maar in veel gevallen wel. Sowieso is het iets om altijd op te blijven letten, je hebt een kwetsbaarheid en het risico op een nieuwe psychose is veel groter voor iemand die al een psychose gehad heeft dan voor iemand die nooit psychotisch is geweest. In heel veel gevallen leidt een psychose tot een opname. Overigens heb ik me verwonderd over hoe goed mensen (en ook moeders met een postpartumpsychose) opknapten. Een vrouw was echt ernstig verward toen ik haar leerde kennen, je kon geen fatsoenlijk gesprek met haar voeren en snapte heel weinig van wat er om haar heen gebeurde, maar toen ik haar een tijd later tegenkwam was ze opnieuw aan het studeren en ging het met haar kindje heel goed en had ze alles op orde! Ik herkende haar bijna niet terug en het was echt mooi om te zien
Mocht je specifiek vragen hebben over een psychose, mag je wel pm'en