Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2010, 11:32
Caviamax
Caviamax is offline
Hallo,

Ik heb hier nog een héééle oude laptop staan. Ik heb op internet allemaal tips gevonden om deze laptop weer wat sneller te maken en dat is gelukt. Nu vroeg ik me af, of jullie nog een ''gouden'' tip hebben om dit ding op te lappen. Ik heb het niet over de laptop schoonmaken maar echt over specifieke instellingen van Windows XP. Ik heb Windows al op ''Klassiek'' gezet omdat het dan minder visuele dingen hoefde te laden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2010, 13:58
freyk
freyk is offline
Overbodige applicaties verwijderen, onnodig zelfstartende applicaties/services uitzetten.

Een leuke linuxdistributie om hem bij de tijd te houden?
Oud 04-09-2010, 14:37
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Overbodige applicaties verwijderen, onnodig zelfstartende applicaties/services uitzetten.

Een leuke linuxdistributie om hem bij de tijd te houden?
Dat eerste heb ik al gedaan. Linux he? Wat bedoel je daar precies mee? Linux installeren? Dat vind ik denk ik wel interessant....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 19:16
Verwijderd
Afhankelijk van wat voor laptop het is kan het wel eens het slechtste idee aller tijden zijn om Linux te installeren. Eerst specs dus.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 20:08
Caviamax
Caviamax is offline
Merk: Maxdata
------

Windows XP
SP 3
Intel Celeron M
Processor: 1300MHz
Kloksnelheid: 1.29GHz, 224 MB

Zoals je kunt zien uber oud...... Als je nog wat wilt weten, roep maar!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 20:20
WolterB
WolterB is offline
Je kúnt kijken of er je nog voor een leuk prijsje wat meer werkgeheugen erin kunt zetten. Krik dat op naar 512MB (wordt 480) of 1024MB (wordt 992) en je hebt een laptop die al een stuk werkbaarder is.
Oud 04-09-2010, 20:23
jacobdb
jacobdb is offline
als zelf dat niet genoeg is, kun je misschien ook nog een eigen xp iso respinnen met onnodige programma's die je niet nodig hebt eruit halen.
Oud 04-09-2010, 20:26
Caviamax
Caviamax is offline
Oke, ik zal kijken naar dat geheugen maar is Linux een optie?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 21:00
dr.rootz
dr.rootz is offline
Waarom zou je er al die energie insteken? Ik kan begrijpen dat het leuk is om een trage laptop op te knappen, maar er is geen tweak die hem zo snel laat werken als een moderne laptop, dus als dat je doel is... forget it.

Wil je toch wat met je oude laptop doen, dan kan het inderdaad leuk zijn om met Linux (bijv. Ubuntu) te experimenteren, zeker als je hier nog geen ervaring mee hebt. Wil je het uiterste uit je laptop halen kun je overwegen om Gentoo te installeren, maar ik zou dit een beginner niet willen aanraden.

dr.rootz
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 09:46
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Waarom zou je er al die energie insteken? Ik kan begrijpen dat het leuk is om een trage laptop op te knappen, maar er is geen tweak die hem zo snel laat werken als een moderne laptop, dus als dat je doel is... forget it.

Wil je toch wat met je oude laptop doen, dan kan het inderdaad leuk zijn om met Linux (bijv. Ubuntu) te experimenteren, zeker als je hier nog geen ervaring mee hebt. Wil je het uiterste uit je laptop halen kun je overwegen om Gentoo te installeren, maar ik zou dit een beginner niet willen aanraden.

dr.rootz
Wat je zelf al zegt dat het leuk is om aan computers te klooien. Het maakt het extra interessant omdat ik met deze laptop niets te verliezen hebt. En ja, ik verwacht natuurlijk niet dat het een gloednieuwe laptop word. Goed, nu over Linux. Wat kan ik nou installeren? En hoe moet dat? Zijn er handleidingen hiervoor? Of is het gewoon een kwestie van downloaden, cd maken, erin steken, setup volgen en klaar?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 18:06
freyk
freyk is offline
Caviamax, is het misschien niet handig om ff hiervoor een nieuwe topic aan te maken?
En zet daar ook in wat niet lukt, wat je allemaal geselecteerd hebt en welke foutmelding je krijgt.
Oud 06-09-2010, 18:20
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Caviamax, is het misschien niet handig om ff hiervoor een nieuwe topic aan te maken?
En zet daar ook in wat niet lukt, wat je allemaal geselecteerd hebt en welke foutmelding je krijgt.
Ik heb de berichten over het installeren van Linux afgesplitst in een nieuw topic.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten