Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 11:06
HTID
HTID is offline
Hallo allemaal,

Ik deel mijn internetverbinding met 4 anderen maar de laatste tijd is ie echt superlangzaam omdat er iemand constant bittorrent aan heeft staan.

Aangezien ik de router en modem op mijn kamer heb staan vroeg ik me af of er een manier is om het bittorrent verkeer uit te schakelen.

Groetjes
Oud 22-09-2010, 11:42
Verwijderd
UPnP uitzetten, alle poorten dicht BEHALVE voor jouw IP en dan alleen standaardpoorten als msn, http en https doorlaten
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 12:26
HTID
HTID is offline
Ik heb de instellingen van de router(TP-Link) een beetje doorgebladerd maar ik kan die functie nergens vinden.

Is er misschien een programmatje waarmee je dat kan doen, of een handleiding hoe dat moet?
Oud 22-09-2010, 12:32
HTID
HTID is offline
Ok UPnP staat uit, maar hoe kan ik voor anderen poorten blokkeren en niet voor mezelf, en hoe weet ik welke poorten ik open moet laten?
Oud 22-09-2010, 15:45
Verwijderd
Je kan ook gewoon tegen de anderen zeggen dat ze een downloadlimiet moeten instellen bij bittorrent i.p.v. dat je hun internet uitzet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 16:02
M@rco
M@rco is offline
Leuke huisgenoot ben jij Je kunt er natuurlijk ook gewoon met die persoon over praten, uitleggen dat het internet er voor iedereen traag door wordt en hem vragen om een uploadlimiet in te stellen.
Oud 22-09-2010, 16:30
HTID
HTID is offline
Citaat:
Leuke huisgenoot ben jij Je kunt er natuurlijk ook gewoon met die persoon over praten, uitleggen dat het internet er voor iedereen traag door wordt en hem vragen om een uploadlimiet in te stellen.
Dat doe ik serieus al 4 jaar, maar die kerel heeft gewoon schijt. Steeds gaat het een paar weken goed en dan staat dat ding weer dag en nacht aan.

Verder wil ik alleen bittorent onmogelijk maken, andere downloads geef ik niet om omdat die niet je hele verbinding naar de klote helpen.
Oud 22-09-2010, 21:09
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Heb ik ook last van met mn zus.
maar we hebben afgesproken om alleen s'avonds te downloaden (lees: na 11 uur)
zodat (zowat) niemand er last van heeft.
daarnaast kan je het programma blokkeren met programmaatjes,
moet je maar even googelen.
(of je maakt een wachtwoord op de installatiemap)
Oud 23-09-2010, 21:11
Verwijderd
Hmm, daar is niet zomaar wat aan te doen tenzij je de controle over zijn PC hebt. Jij hebt duidelijk een firewall nodig die het op applicatieniveau regelt maar dat werkt alleen maar op het lokale werkstation.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 17:03
TopDrop
TopDrop is offline
Volgens mij is idd het enige wat je eraan kunt doen dingen op routerniveau aanpassen. In mijn router, een paar jaar oude linksys, zit een tabje met access restriction. Daarin kun je een soort rooster instellen dat op bepaalde dagen en tijden bepaalde poorten of internetwebsites juist wel of niet geblokkeerd worden. Maar dan zou je moeten weten welke poorten hij gebruikt voor bittorrent, en voor hem is het ook weer niet heel moeilijk om in zn bittorrent programma andere poorten te kiezen. Als je een vrij basic router hebt, zit die functionaliteit er misschien niet in.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten