![]() |
|
Ik heb ook "mentale diarree", ook wel bekend als prikkelbaredarmsyndroom.
De relatie stress-diarree is zo duidelijk, dat andere diagnosen eigenlijk al niet echt meer mogelijk zijn. http://www.mlds.nl/ziekten/38/pds-pr...darm-syndroom/ op de site van de maag lever darm stichting kun je er meer over lezen, misschien herken je jezelf erin.
||
![]() |
Citaat:
Ik eet tijdens het weekend ongeveer hetzelfde als door de week. Drie maaltijden per dag. 'S morgens, 's middags en 's avonds. In het weekend vallen deze maaltijd wel wat later, want ik sta dan natuurlijk niet om 6 uur op. Ik zou echt niet weten wat de oorzaak is, maar ik wil wel weten wat ik eraan zou kunnen doen. Ik eet nu ook regelmatig bananen en het lijkt een beetje te helpen, dus ik zal zien waar het naar toe zal leiden. Nu maar hopen op het beste! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Bij veel dingen met m'n lijf vind ik het al veel minder erg/eng als ik weet wat het is en hoe het komt. Als ik buikpijn heb omdat ik ongesteld ben/moet worden dan vind ik dat niet erg omdat ik weet dat het daarvan komt en dat er niets anders aan de hand is waar ik me zorgen over hoef te maken, bijvoorbeeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik krijg zelf ook buikpijn van de stress, slaat ook altijd op mijn darmen (en soms ook maag), echt vervelend. Maar omdat ik weet dat het door spanning komt, kan ik bijvoorbeeld wat rust inbouwen. Als ik gestresst ben voor een tentamen bijvoorbeeld, ga ik gewoon extra vroeg, zodat ik zeker weet dat ik op tijd ben, en dan zoek ik een rustig plekje uit om te ontspannen. Als ik te vroeg ben, voel ik me ook niet opgejaagd als ik naar de wc moet, dat scheelt ook al veel. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote pil-topic #21 Pluis | 500 | 14-05-2011 10:14 | |
De Kantine |
Tilapia in een korstje van bloem en petersaailie, nomnom #1132 Verwijderd | 500 | 23-09-2010 11:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
Langdurige diarree Verwijderd | 17 | 16-03-2007 13:41 | |
Drugs & Alcohol |
red bull en Frankrijk JCG | 55 | 13-06-2005 15:43 | |
Drugs & Alcohol |
Serotine Voeding Griller | 37 | 25-02-2004 22:55 |