Advertentie | |
|
![]() |
|
Ah ik vind het fijn om te horen dat het wel gewoon mogelijk is.
Wij hebben elkaar ontmoet tijdens het uitgaan, een keer hadden we het gewoon leuk, de tweede keer was een paar weken later en toen gingen we zoenen en sindsdien was hij mijn vriendje. We kenden elkaar daarvoor niet, dus we hebben geen vriendschappelijke basis om op terug te vallen maar het is wel een beetje zo'n gevoel van familie, je geeft toch wel om elkaar, je hebt veel met elkaar gedeeld en dat gooi je niet zomaar weg. Het geen-seks-hebben zal niet zo moeilijk moeten zijn, toen we samen waren had ik daar sowieso meestal weinig zin in. Het zal eerder lastig zijn om niet meer samen te knuffelen en dat soort dingen. Hoewel ik het uitmaakte heb ik het er op het moment naar het schijnt zo nu en dan moeilijker mee dan hij. Het wisselt heel erg hoe ik me erover voel, soms heb ik wel zo'n flinke dip. Hij is veel stabieler lijkt het (zegt hij dan) en heeft er nu wel vrede mee. Ik in principe ook, maar zo nu en dan vind ik het moeilijk om zo op mezelf te zijn. Maar ik ga gewoon zelfstandiger worden, dat was ik voor hem ook. Klinkt vrij goed mogelijk allemaal, gewoon niet te veel praten over ons verleden enzo. Dat kunnen we wel. Fijn, laat die tips maar binnen stromen verder!
|
Mijn ex en ik zijn na zeven jaar ook nog steeds vrienden
![]() Naja, in ieder geval: wanneer je er geen moeite meer mee hebt als hij iets zou krijgen met 'n ander, weet je van jezelf dat je geen bijzondere gevoelens meer voor 'm hebt en dat je dus gewoon vrienden met 'm kunt zijn. Dat geldt ook voor hem natuurlijk ![]()
|
Het is nu een half jaar uit met m'n ex (na 3 jaar) en na een beetje onwennige periode hebben we de balans weer gevonden. Eigenlijk hebben we precies die relatie waar iedereen hier boven voor waarschuwt. We zien elkaar nog ongeveer eens per week en gaan dan eigenlijk nog precies zo met elkaar om als toen we nog samen waren. Dus knuffelen, seks enzovoort. Het verschil met toen we nog een relatie hadden is dat we elkaar minder zien en spreken en dat we nu 'vrij' zijn. Ook hoeven we niet meer mee op familiedingen wat we allebei als groot voordeel zien
![]() Voor ons allebei werkt dit prima. De relatie is uitgegaan omdat ik voor mijn gevoel nog niet echt aan een relatie toe was en omdat ik wist dat hij niet de man is met wie ik oud wordt. We houden nog veel van elkaar maar van beide kanten voelt het prima dat het uit is. We zijn ook helemaal niet jaloers als de ander een date heeft oid. Natuurlijk snap ik heel goed dat dit niet eeuwig zo door kan gaan. Er komt een moment dat een van ons een relatie krijgt en dan is het over met de vriendschap. Ik denk niet dat ik vrienden met hem kan zijn als we niet aan elkaar mogen zitten enzo. Ik kan me in elk geval voorstellen dat zijn nieuwe vriendin een ongelooflijke hekel aan mij zal krijgen ![]() Zo kan het dus ook ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn ex en ik hebben het geprobeerd, maar dat werkte niet. Ik was nog verliefd, waardoor het voor mij vervelend was, en hij wilde mij geen hoop geven maar mij ook niet bot behandelen, waardoor het voor hem ook vervelend was. Dus zijn we ook met de vriendschap opgehouden. Een paar maanden later hebben we wel nog een keer op een feestje elkaar ontmoet, maar toen hadden we elkaar eigenlijk ook niets meer te zeggen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Daar heb ik inderdaad aan gedacht. Maar houden van is niet per se een goede basis om ook bij iemand te blijven. Zo hou ik nog wel van hem in de zin van dat ik graag bij hem ben, met hem praat en er voor hem wil zijn als hij hulp nodig heeft of wat dan ook en het beste voor hem wil, maar ik wil niet meer uitsluitend bij hem zijn, met hem zoenen, zijn vriendin zijn. Als ik nou veel ouder was had ik gezegd dat houden van misschien wel genoeg is om samen je hele leven te delen, maar het is gewoon niet eerlijk tegenover hem en mij als ik bij hem zou blijven, als er mensen zijn waar ik meer romantische gevoelens voor zou hebben dan voor hem. Hij verdient een meisje dat stapelgek op hem is, en ik ben dat niet. Jammer, maar daar kan ik weinig aan veranderen.
|
Ik heb hem gisteren gesproken en eerst liepen de gemoederen hoog op, daarna kalmeerden we een beetje en toen drong hij aan dat ik vertelde waarom hij nooit wat heeft gemerkt over dat mij iets dwars zat in onze relatie. Ik heb hem eerlijk verteld dat de verhoudingen misschien altijd al wat scheef lagen, dat ik hem heel erg als vriend waardeerde en het romantische niveau wat minder van belang was. Hij is heel erg geschrokken en om het te verwerken nemen we de komende tijd geen contact met elkaar op.
Mensen die zoiets ook hebben meegemaakt, dat de verhoudingen niet goed lagen maar één dan de twee daar niets van wist? Kan zoiets verwerkt worden, denken jullie?
|
[QUOTE=Freyja;31010347]Maar ondertussen is het toch wel gesleten, hoor, dat vriendschappelijke. Dat komt in ons geval vooral omdat we ons in verschillende richtingen ontwikkeld hebben, waardoor ik het gevoel heb dat we toch niet meer zo klikken als vroeger.
Uiteindelijk ís die ander gewoon niet meer zo belangrijk.QUOTE] precies dit denk ik. Nadat je relatie uit is, is je liefde niet meteen over en wil je het liefst de zekerheid hebben dat iemand niet helemaal uit je leven zal verdwijnen. Maar als de leegte van je ex-relatie is opgevuld, het verdriet om de verloren partner over is en je misschien zelf een nieuwe partner hebt is het belang van vrienden blijven waarschijnlijk voor een groot deel weggevallen. Zeker in het geval van TS, die net begint aan een nieuw leven. Wellicht is je ex zó uniek dat hij onvervangbaar is, maar meestal zul je wat je met hem deelde ook met vreindinnen/een nieuwe partner kunnen delen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat heel erg scheelt, is dat we elkaar een half jaar niet gesproken hebben. Ik kreeg daardoor de kans om mijn woede aan de kant te zetten en te bedenken hoe ik me er nou werkelijk écht bij voelde, bij het feit dat hij zo tegen me aankeek en wat ik daar aan kon doen. Daarnaast heeft hij in dat half jaar de tijd gekregen om over zijn verliefdheid heen te komen en zich neer te leggen bij de verhoudingen die scheef lagen en wat hij daar aan had kunnen doen en nog wat meer van die dingen. Ik ben er van overtuigd dat vrienden met je ex blijven kan, ook als de omstandigheden moeilijk zijn. Ik denk alleen dat het heel belangrijk is dat je een tijd letterlijk afstand neemt. In jouw situatie al helemaal. Laat het nu even rusten en wacht af of hij contact op neemt. Stuur anders over een maand of twee eens een smsje met dat je hoopt dat het goed met hem gaat en of hij zin/tijd heeft om eens wat af te spreken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vrienden blijven.. Verwijderd | 22 | 20-02-2004 11:18 | |
Liefde & Relatie |
Vriend blijft slapen, ouders weten het niet, wat nu? xxlalalaxx | 39 | 25-08-2003 11:10 | |
Liefde & Relatie |
vrienden blijven of.. ? Shah of Blah | 13 | 13-08-2003 01:36 | |
Liefde & Relatie |
als je vrienden blijft met ex, is de kans dan groot dat het weer goed komt **~yvie~** | 34 | 28-10-2002 14:03 | |
Liefde & Relatie |
Vrienden blijven lukt precies niet :( -Meisje- | 44 | 26-08-2002 20:58 | |
Liefde & Relatie |
Vrienden blijven met je ex? bumblebee | 51 | 14-08-2002 15:01 |