Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben geslaagd voor Havo, heb daarvoor drie jaar VWO gedaan. Als ik er niets aan gedaan had, en toen teruggezet werd, oke, dan kon ik misschien VWO wel doen. Maar ik heb echt mijn uiterste best gedaan voor VWO.. Het zat er niet in, dus ben ik naar Havo gegaan.
Dus, nee ik denk dat het ten eerste per persoon en situatie verschillend is wat je kan gaan doen/bereiken. natuurlijk heb je mensen die de kantjes er vanaf lopen, maar sommigen doen dat niet, en kunnen gewoon niet beter. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk ook dat de uitspraak bij lange na niet klopt maar denk wel dat degene boven mij te negatief zijn ingesteld. Je kan het best als persoonlijk motto gebruiken en daar heel veel profijt van hebben. Iemand met een "the sky is the limit" instelling zal vaak wel ver weten te komen, gewoon omdat zulk soort mensen vaak een hele goede motivatie en uithoudingsvermogen hebben.
Ikzelf heb het helaas niet, ik ben er te lui voor.... |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben er zeker van overtuigd dat er mensen zijn die het niet kunnen en daarom is die uitspraak in de eerste post onzin.
|
Ikzelf heb een soort instelling dat wanneer ik iets wil( niet materialistische) dat ik bij bezelf denk: dat krijg ik, en daar ga ik voor knokken. Maar of het niet gaat lukken, daar denk ik nooit aan. En zo heb ik vele dingen bereikt in het leven waar ik voor heb geknokt.
Als vb: vandaag had ik een pw na van h2, ik zit in een klas van 70 % blijvenzitters en geen van hen had een voldoende voor h2 ( het jaar daarvoor), onze docent na waarschuwde dat bij h2 er al "dode" zullen vallen. Het hoofdstuk was ook best lastig dus ik heb kei hard gewerkt bijles genomen, kortom: alles uit de kast gehaald om een voldoende te halen. En zei bij mezelf ook dat ik een goed punt zou halen. Vandaag vond ik het pw een eitje en ging het goed. Dus ik geloof er zeker in dat niets onmogelijk is en alles mogelijk. Hebben jullie trouwens het boek: The secret gelezen? Het boek gaat over de kracht van het positief denken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach meisje toch!
Natuurlijk is het mogelijk voor een vmbo'er om arts (of zelfs chirurg!) te worden. Wat dat betreft is de sky inderdaad de limit. Dat wil echter niet betekenen dat elke vmbo'er met de wens om arts te worden dat ook daadwerkelijk kan realiseren. Motivatie is één ding maar je moet ook de gelegenheid krijgen om die motivatie te kunnen gebruiken. Er zullen altijd onfortuinlijke zielen zijn die die kans nooit krijgen, zelfs al zouden ze het in theorie wel kunnen. En positief denken is een prachtig iets, maar soms moet je realistisch zijn en accepteren dat het toch allemaal niet zo positief is. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De Vlieger flyaway | 0 | 22-05-2012 22:09 | |
De Kantine |
mooie zinnen voor profieltfoto of msnnaam Verwijderd | 88 | 25-10-2011 17:09 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
ohhai DerMarlon | 266 | 19-08-2011 22:23 | |
Software & Hardware |
data website uitlezen uit database/tekstbestandjes Verwijderd | 9 | 20-01-2009 09:14 | |
De Kantine |
Wat hangt er aan je slaapkamer-muur? Horror Kitty | 66 | 05-01-2003 20:43 | |
Software & Hardware |
een klein stukje linux anarpunk | 10 | 20-11-2002 15:31 |