![]() |
||
Aanstaande woensdag, half negen op Nederland 1 is het weer zover. Aangezien er aardig wat mensen het dictee wel doen, even een topic.
Voor de mensen die niet weten wat het is: Citaat:
En natuurlijk voor de mensen die aanstaande woensdag mee gaan doen. Hoeveel fout denk je te gaan hebben? Wat ging er goed/fout? Vond je het makkelijk of juist niet? Ik weet dat het een tv-programma is, dus eigenlijk hoort het bij radio, televie en dinges, maar aangezien het programma vrij populair is toch hier maar een topic. Het gaat om het dictee en niet per definitie over het programma.
Laatst gewijzigd op 12-12-2010 om 20:55. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zitten veel verraderlijke woorden en samentrekkingen tussen die je eigenlijk nooit gebruikt, en waarvan je maar net moet weten hoe je ze schrijft, zoals 'vroegeenentwintigste-eeuwse niet-gelovigen', 'harrypotterbrilletje', 'automatischepiloottoestand'. Wel jammer vind ik dat eigenlijk, want per gemiste spatie of streepje is het alweer een fout volgens mij, en hoeveel mensen weten nou hoe je dat soort woorden schrijft? Om een beeld te krijgen, hier wat dictees van de afgelopen jaren: 2009 2008 2007 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik had vorig jaar 2 fouten, al raak ik erg gestresst van de stem van die man
![]() Dit jaar ben ik te lui geloof ik. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja sommige mensen die rekenen wat soepeler. Ik reken ook meerdere fouten in een woord, gewoon elke letter die fout is als is een fout. Maar sommige mensen rekenen woorden of woorddelen.
![]() Ik doe wel mee, maar later via uitzendinggemist denk ik. Dat komt me altijd beter uit.
|
Verwijderd
|
Maar wat betreft die regel, ik heb er de laatste keer op gelet, en er wordt niks over gezegd? Ik weet soms niet hoeveel fout ik moet rekenen, en dan doe ik er uit balsturigheid gewoon maar eentje per woord, anders blijf je aan de gang, met woorden als harrypotterbrilletje.
Als je dat schrijft als Harry Potter-brilletje, is dat dan 5 fout ofzo? ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk het 4 fout is, twee hoofdletters, 1 spatie en 1 streepje-ipv-aan-elkaar. |
![]() |
|
Ik doe weer mee! Hartstikke leuk
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn grootste fout was:
Spoiler
Het woord dat bijna iedereen fout scheen te hebben had ik wel goed
Spoiler
|
![]() |
|
Ik vind het altijd zo stom dat ik moeilijke woorden foutloos schrijf, maar dat ik dan weer twee fout heb doordat ik iets met een hoofdletter heb geschreven ofzo.
![]() Geüpgradede is heel logisch, die wist ik door de taaltoets. :')
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
HET topic! Zut Alors! | 42 | 11-01-2006 19:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Het Groot Dictee der Nederlandse Taal - hoeveel fout? Manus J. van Alles | 76 | 24-12-2005 13:13 | |
Algemene schoolzaken |
Boeken bestellen/kopen voor je studie levi's | 58 | 23-08-2004 16:55 | |
De Kantine |
Het Groot Dictee der Nederlandse Taal: hoeveel fouten? naam onbekend | 99 | 20-12-2003 15:45 | |
De Kantine |
Is ons onderwijs beter dan in Belgie en Duitsland? Gatara | 43 | 06-10-2003 18:43 | |
Films, TV & Radio |
Het groot dictee der Nederlandse taal Verwijderd | 20 | 23-12-2001 17:12 |