Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2011, 12:04
ExpoRules
ExpoRules is offline
hallo, ik heb een vraag, ik maak me een beetje zorgen om mijn broertje, kan het zijn dat hij verslaafd is aan een online spelletje? naar mijn mening gaat het hem voornamelijk om punten die je tijdens het spelen kunt verzamelen (Expoints) hij speeld ''Rakion'' een gratis te downloaden game. kan het dat hij hier verslaafd aan is? en zoja, hebben jullie dan manieren om hem te laten stoppen, hij zit elke dag vele uren achter de computer. Zijn er manieren om hem van de pc te weerhouden want uit zichzelf doet hij niks anders, en mijn ouders zitten er niet mee, van hun mag hij de hele dag computeren, zo groeit zijn verslaving alleen maar, help, alsjeblieft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2011, 12:08
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Games > Psychologie
Oud 16-01-2011, 12:09
DAH
DAH is offline
Er moet wel een soort van limiet zijn. Een tijdstip wanneer hij mag beginnen en moet stoppen. En als er cheats voor zijn, vertel ze aan hem. Dan is de lol er meestal snel van af.
Oud 16-01-2011, 14:01
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
En als er cheats voor zijn, vertel ze aan hem.
Als je bij Google intypt: Cheats Rakion vind je wat links met cheats.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 18:05
Verwijderd
Waarom doen z'n ouders er niets aan?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 18:08
ExpoRules
ExpoRules is offline
Citaat:
Waarom doen z'n ouders er niets aan?
ik zeg vaker dat hij er teveel mee bezig is maar dan zeggen ze dat ik me er niet steeds mee moet bemoeien en hij vind het zo leuk enzo..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 18:09
ExpoRules
ExpoRules is offline
Citaat:
Als je bij Google intypt: Cheats Rakion vind je wat links met cheats.
nee, hij is zo verslaafd ofzo, dat hij daar ''geen tijd'' voor heeft.. hij zit elke dag vele uren achter dat ding, maar als hij muziek wil vraagt hij dat bijv. aan mij..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 18:29
Verwijderd
Misschien kun jij hem van de computer weg houden door hem iets uitdagends aan te bieden.
Ga bijvoorbeeld een keertje met hem mountainbiken of iets anders actiefs.
Of komt met een alternatief in de zin van een ander spelletje.
Je kunt ook een keertje als het er naaruitziet dat hij de hele dag blijft gamen een aantal vrienden van hem bellen, als die spontaan langskomen en hij zegt dat hij geen zin in ze heeft heeft hij ruzie met hun, dat zal hij ws niet willen dus zal hij iets met zijn vrienden gaan doen waardoor hij ontdekt dat er belangrijkere dingen zijn dan een game.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 18:47
Verwijderd
Citaat:
ik zeg vaker dat hij er teveel mee bezig is maar dan zeggen ze dat ik me er niet steeds mee moet bemoeien en hij vind het zo leuk enzo..
Als hij het goed doet op school verder dan moet je je er wellicht ook niet mee bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 23:11
Jefar
Jefar is offline
Laat hem gewoon dat spel spelen, is goed voor zijn engels
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:35
Breakdown
Breakdown is offline
Ik zou zeggen...

Als zijn school er niet onder lijd, dan hoef je er niks aan te doen.
En je kan je zelf wel zorgen gaan maken, maar als hij zijn school verziekt dan komt hij zichzelf vanzelf tegen.
Het is niet jouw probleem, want je hebt het gezegt en als hij niet wil luisteren dan moet hij maar voelen...=]
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 18:24
Akhlys
Akhlys is offline
Gamen kan natuurlijk verslavend zijn. Kijk maar naar al die WoW-addicts
Je kan je er heel veel zorgen over gaan maken, maar dat zorgt alleen maar voor irritaties. Hij loopt vanzelf tegen de muur aan als dit te lang doorgaat. Wat de mensen hierboven al zeggen: als zijn school er niet onder lijdt, vind ik dat je hem gewoon z'n gang moet laten gaan. En als het niet meer goed gaat met school, zullen je ouders er ook bovenop springen en hem daarop aanspreken met de nodige consequenties.

Ik game zelf ook, maar doe het wel met mate. Er zijn dingen die belangrijker zijn en gamen is voor de fun. Dat zal hij ook door gaan krijgen.
Oud 17-01-2011, 19:05
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik denk wel dat een lastiger spel in de vorm van taal en keuzes wel goed voor hem kunnen zijn. Het Engels, en de verscheidenheid erin, is veelal beter dan welk soort zengels je ooit kunt vinden op tv (heb ik het niet over CoD, wapennamen onthouden is ook niet speciaal of moeilijk ofzo). Stel je moet kiezen om die of die kant op te gaan, dat wapen te kiezen en dit en dat en zus en zo, terwijl je het zelf moet uitvinden.. Dat soort nadenken kan niet verkeerd zijn, toch?
Zelf ben ik niet zo'n dikke gamer; verder dan apps en oude spelletjes op mijn oude pc kom ik niet. Maar ik weet wel dat de huidige games niet negatief zullen zijn op je broertje. Ik ken dat spel Rakion niet, maar zolang het geen MMO is (zoals WoW of Runescape) zal waarschijnlijk zijn sociale 'want' niet 'gesatisfied' worden tijdens het gamen, waardoor hij dus naarmate hij pubert steeds minder zal gaan spelen. Hopelijk..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:53
Akhlys
Akhlys is offline
Rakion is wel een MMO
Oud 18-01-2011, 17:02
ExpoRules
ExpoRules is offline
Citaat:
Rakion is wel een MMO
ja, en het is egt levenloos, je zou het eigenlijk eens moeten downloaden en spelen, het is zooo saai
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 17:38
Batave
Batave is offline
Citaat:
ja, en het is egt levenloos, je zou het eigenlijk eens moeten downloaden en spelen, het is zooo saai
Ach ja, zoals al gezegd is is het geen probleem zolang hij gewoon blijft presteren op school.
Oud 18-01-2011, 23:04
Jefar
Jefar is offline
Mijn school leid op het moment heel erg door wow, en het is best wel moeilijk om met dat spelletje te stoppen.
Maarja, mijn Engels word er wel goed van
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 23:26
Batave
Batave is offline
Want: "lolnoob w/ GS 4k, gtfo badie " helpt heel erg .
Oud 20-01-2011, 23:28
Jefar
Jefar is offline
Huh ?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 23:49
Batave
Batave is offline
Ik maakte een sarcastische opmerking over je opmerking wat betreft je engels dat beter wordt door wow.
Oud 22-01-2011, 13:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
LFM DM got tank, DPS, need healr /w for more detail
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 17:35
Verwijderd
Zo lang hij z'n huiswerk niet laat zitten om te gamen en ook heel belangrijk, zo lang hij geen afspraken met vrienden afzegt om te gamen, zal het wel loslopen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 01:33
Jefar
Jefar is offline
Ik vind zelf wel dat mijn Engels beter is geworden door wow.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 05:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ik vind zelf wel dat mijn Engels beter is geworden door wow.
MMO's spelen is niet alleen slecht. Je leert idd. bv. Engels en wat andere skills.

Maar ja, iets urenlang doen is nooit goed net als dat 16 uur per dag in sportschool zijn ook gewoon niet gezond is.

(tenzij je professioneel bezig bent)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 13:33
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
(tenzij je professioneel bezig bent)
Hoezo is het dan wel goed? Nog steeds slecht voor je, lijkt mij. Niet voor niets de standaardmaat van 8 uur per dag werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2011, 17:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tuurlijk niet ...
Dus lijkt het me dat je iets moet doen aan je game-gedrag. Neem het aan van iemand die zelf tal van onvoldoendes heeft gehaald omdat gamen heel interessant is.
Oud 02-02-2011, 07:51
Verwijderd
Inhoudelijk over games praten heeft de TS niet zoveel aan.
Dus laten we maar gewoon verder ontopic gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten