Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Advertentie
Oud 16-01-2011, 18:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
de deelnemers
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 18:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik iig niet, want ik moet werken om m'n studie te kunnen betalen.
Oud 16-01-2011, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Ik iig niet, want ik moet werken om m'n bier te kunnen betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 18:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Tunesië is me iets te ver weg.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 19:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Tunesië is me iets te ver weg.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 19:17
Verwijderd

ik ben er.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 19:24
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik wel want ik ben gestopt met mijn studie en hoewel ik denk dat het allemaal wel losloopt heb ik nog een OV dat tot 1 februari geldig is.
Oud 16-01-2011, 19:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben er ook, want 1) ik heb toch niks beters te doen, 2) er komen allemaal gezellige forumers, 3) je longen uit je lijf schreeuwen ftw en 4) misschien wil ik ook weer eens naar school.
Oud 16-01-2011, 20:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zou wel willen, maar ik werk me t/m donderdag uit de naad om een vak te halen. Ik heb dan zeer waarschijnlijk geen puf meer om naar Den Haag te komen. Ik overweeg nu een lieve brief te schrijven:

Beste meneren en mevrouwen ministers,

Helaas kan ik niet aanwezig zijn bij het protest tegen de bezuinigingen in het hoger onderwijs. Ik ben hard aan het werk om mijn (geoorloofde) studievertraging tot een minimum te beperken. Bij dezen wil ik mijn stem laten horen en mij uitspreken tegen de bezuinigingen.

Groetjes,
Chick Rock

Oud 16-01-2011, 20:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Protesteren tegen bezuinigingen op onderwijs en debiele regelgeving is prima. Maar ik denk dat 99% van alle studenten die zometeen komen opdagen niet eens weet hoeveel er wordt bezuinigd, en op welke aspecten van het onderwijs. Die staan er gewoon een beetje bij omdat ze dan een vrij dagje hebben en omdat de overheid per definitie niets goeds kan doen.
Bovendien betekent bezuinigen niet dat er 'geld wordt weggehaald', zoals LAKS dat zegt, maar dat er minder wordt geïnvesteerd dan voorheen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Protesteren tegen bezuinigingen op onderwijs en debiele regelgeving is prima. Maar ik denk dat 99% van alle studenten die zometeen komen opdagen niet eens weet hoeveel er wordt bezuinigd, en op welke aspecten van het onderwijs. Die staan er gewoon een beetje bij omdat ze dan een vrij dagje hebben en omdat de overheid per definitie niets goeds kan doen.
Bovendien betekent bezuinigen niet dat er 'geld wordt weggehaald', zoals LAKS dat zegt, maar dat er minder wordt geïnvesteerd dan voorheen.
Denk je dat echt? Studenten zijn gemiddeld beter op de hoogte van politiek dan de gemiddelde Nederlander. Als het een scholierenprotest was geweest was ik het met je eens, maar volgens mij weten mensen hier prima waar het om gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 20:31
Verwijderd
Ik moet werken en ik denk niet dat ik vrij krijg
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 21:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Denk je dat echt? Studenten zijn gemiddeld beter op de hoogte van politiek dan de gemiddelde Nederlander. Als het een scholierenprotest was geweest was ik het met je eens, maar volgens mij weten mensen hier prima waar het om gaat.
Maar ook de precieze cijfers? Het enige dat IK weet is dat die collegegeldregeling er zou komen en dat "er bezuinigd gaat worden". Maar hoeveel en waar precies dat weet bijna niemand.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Maar ook de precieze cijfers? Het enige dat IK weet is dat die collegegeldregeling er zou komen en dat "er bezuinigd gaat worden". Maar hoeveel en waar precies dat weet bijna niemand.
Wel dat het mensen zo'n 6000 euro per jaar kost, plus een ov.

Oh en eh, ik ben ook van de partij, met wat volk van school.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 22:32
Henck
Henck is offline
Citaat:
Wel dat het mensen zo'n 6000 euro per jaar kost, plus een ov.
Eeuwige studenten die er met de pet naar gooien kost de overheid bakken met geld Een jaar coulance moet in reguliere gevallen (ziektegevallen daargelaten) toereikend zijn, me dunkt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 22:57
Verwijderd
Ik ben er niet want: nog geen interessante aanbiedingen gekregen. En ja, als professioneel demonstrant kan ik natuurlijk niet voor de kat z'n kut gaan staan blauwbekken tussen brallende studentjens.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Eeuwige studenten die er met de pet naar gooien kost de overheid bakken met geld Een jaar coulance moet in reguliere gevallen (ziektegevallen daargelaten) toereikend zijn, me dunkt
Wat te denken van uitzonderingen voor bijv. een bestuursjaar? Voor mensen met extra vakken? Voor mensen die twee bachelors doen? Studeren in het buitenland? Stages?

Mensen die braaf bij papa en mama blijven wonen en niks toevoegen aan hun studententijd maar er wel langer dan 4 jaar over doen mogen wat mij betreft inderdaad een dubbel zo hoge boete krijgen. Maar mensen die actief bezig zijn, hun cv willen uitbreiden, ervaring willen opdoen de dupe laten worden vind ik ronduit belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 23:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Sowieso, wat maakt het uit als je er langer over doet, een boete zou helemaal niet moeten. Je stufi houdt dan standaard op, waarna je geforceerd wordt te lenen. Dat werkt nochtans prima.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 08:50
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben erbij en ik weet ook waarom
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 08:55
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Sowieso, wat maakt het uit als je er langer over doet, een boete zou helemaal niet moeten. Je stufi houdt dan standaard op, waarna je geforceerd wordt te lenen. Dat werkt nochtans prima.
Inderdaad. Laat ze eerst maar eens de hypotheekrenteaftrek (gedeeltelijk) afschaffen voordat ze het heel veel mensen onmogelijk maken om te gaan studeren. Dat levert sowieso veel meer op.
Oud 17-01-2011, 09:02
Rationeel
Rationeel is offline
hey, met je poten van mijn hra blijven he!

ik ben wel voor maar 1) de boete is nergens op gebaseerd/te hoog. verdubbel dan het collegegeld en laat het geld dan ook naar de universiteit gaan in plaats van de staatskas en 2) er moeten duidelijke uitzonderingen komen voor zieken en bestuursjaren etc.

gooi maar een autootje op zijn dak voor mij
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ben erbij en ik weet ook waarom
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
2) er moeten duidelijke uitzonderingen komen voor zieken en bestuursjaren etc.
Als de nu bestaande plannen doorgaan, krijg ik met terugwerkende kracht een boete van €12.000,- BOVENOP het collegegeld, omdat ik chronische vermoeidheid heb.
Oud 17-01-2011, 09:33
Lorelei
Lorelei is offline
Het moet SOWIESO niet ingaan voor huidige studenten. Dat kun je echt niet maken, ongeacht of je het eens bent met het plan of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2011, 09:33
Rationeel
Rationeel is offline
dat het met terugwerkende kracht ingaat is natuulijk al helemaal idioot ja.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:41
Lorelei
Lorelei is offline
Misschien moeten we het met terugwerkende kracht over de laatste 40 jaar in laten gaan. Zijn we meteen van de staatsschuld af en betalen rutte, verhagen en die andere eikels ook eens mee voor de verandering
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Misschien moeten we het met terugwerkende kracht over de laatste 40 jaar in laten gaan. Zijn we meteen van de staatsschuld af en betalen rutte, verhagen en die andere eikels ook eens mee voor de verandering
Jaa
Oud 17-01-2011, 09:45
Rationeel
Rationeel is offline
Maxime Verhagen:
In 1975 gaat Maxime Verhagen geschiedenis studeren in Leiden. Deze opleiding rondt hij in 1986 af.

Mark Rutte:
Geschiedenis, Rijksuniversiteit Leiden, van augustus 1984 tot 1992.

Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maxime Verhagen:
In 1975 gaat Maxime Verhagen geschiedenis studeren in Leiden. Deze opleiding rondt hij in 1986 af.

Mark Rutte:
Geschiedenis, Rijksuniversiteit Leiden, van augustus 1984 tot 1992.

Jaja, luie kutstudenten waren het!
Oud 17-01-2011, 09:57
Carn
Carn is offline
ik niet, ik moet gewoon werken. Iets wat ik ook al eerder deed om mn studie te kunnen betalen, hurrrrrrrdurrrrrrrr.
Oud 17-01-2011, 10:28
Verwijderd
Ik vind het idee dat luie studenten gestraft worden prima, maar dit plan straft ook de hardwerkende studenten die bijvoorbeeld de moeite nemen een bijzondere stage te regelen en daardoor vertraging oplopen. En het straft de mensen die vertraging oplopen doordat ze ziek zijn geworden. Die eerste groep kan ik nog wel begrijpen, maar dan níet met terugwerkende kracht, want als die eerder hadden geweten van zo'n boete, dan hadden ze mogelijk een veiliger stage gekozen, of geen bestuursjaar. (Nu vind ik het achterlijk dat dat zo ontmoedigd wordt, maar soit; ze hadden dan een betere afweging kunnen maken.)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 11:41
Röps
Röps is offline
Ik vind het niet gek dat ze bezuinigen, en bovendien staat het er in NL helemaal niet zo slecht voor. Sommige zaken gaan te ver/slaan de plank mis, maar verder klaag ik er niet over. Dus ik zou sowieso niet gaan, maar ik moet ook werken en ben allergisch voor grote mensenmassa's.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 11:56
Rationeel
Rationeel is offline
laat ze dan maar beginnen met het afschaffen of desnoods inperken van de wachtgeldregeling voor politici. mét terugwerkende kracht
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 22:02
TopDrop
TopDrop is offline
Ze stimuleren door die boetemaatregel juist een cijferinflatie, omdat de universiteiten 6000 euro boete krijgen voor langstuderenden per jaar, waarvan ze max. 3000 kunnen verhalen op de student. De verleiding voor docenten om soepel na te kijken wordt zo wel groot.
Oud 17-01-2011, 22:20
Verwijderd
Citaat:
laat ze dan maar beginnen met het afschaffen of desnoods inperken van de wachtgeldregeling voor politici. mét terugwerkende kracht
Kortzichtige opmerking. Zonder wachtgeld wil niemand meer politicus/wethouder/burgermeester/minister/whatever worden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 22:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Kortzichtige opmerking. Zonder wachtgeld wil niemand meer politicus/wethouder/burgermeester/minister/whatever worden.
Wat een onzin Als ze het voor het salaris deden, waren ze wel chirurg of piloot geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 22:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vind het idee dat luie studenten gestraft worden prima
Nogmaals, wat is daar prima aan?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin Als ze het voor het salaris deden, waren ze wel chirurg of piloot geworden.
Wachtgeld gaat niet om het salaris, maar om het feit dat jij niet zonder inkomen zit als bijvoorbeeld je kabinet valt en jij helemaal niet nog 4 jaar minister blijft, zoals jij had gedacht..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals, wat is daar prima aan?
Iemand die gewoon loopt te lamballen en verder niets, mja, waarom zou je die niet 'straffen'? Dat gebeurt nu feitelijk ook al door het stoppen van stufi na 7 jaar en het volledig moeten terug betalen wanneer je binnen 10 jaar geen diploma hebt, natuurlijk. Maar ik zou het niet erg vinden wanneer dat iets strenger zou zijn zodat lamballen wordt ontmoedigd.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 23:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wachtgeld gaat niet om het salaris, maar om het feit dat jij niet zonder inkomen zit als bijvoorbeeld je kabinet valt en jij helemaal niet nog 4 jaar minister blijft, zoals jij had gedacht..
Ja, dat is waar. Maar ik bedoelde te zeggen, "als ze het voor het geld deden". Dus mijn punt is dat mensen iig geen politicus puur omdat die wachtgeldregeling zo aantrekkelijk is, die doen dat omdat ze politiek bedrijven interessant vinden. Dat ze wachtgeld krijgen is een mooie arbeidsvoorwaarde, maar het afschaffen van die regeling zorgt er niet voor dat mensen de politiek niet meer in willen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 23:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Iemand die gewoon loopt te lamballen en verder niets, mja, waarom zou je die niet 'straffen'? Dat gebeurt nu feitelijk ook al door het stoppen van stufi na 7 jaar en het volledig moeten terug betalen wanneer je binnen 10 jaar geen diploma hebt, natuurlijk. Maar ik zou het niet erg vinden wanneer dat iets strenger zou zijn zodat lamballen wordt ontmoedigd.
Stufi stopt na 4 jaar al. Daarna ben je op een lening aangewezen die je in 15 jaar moet aflossen. En inderdaad, die stufi moet je ook terugbetalen als je de studie niet binnen 10 jaar afrondt. Dus mensen die lamballen draaien toch al zelf voor de kosten op. Waarom moet daar dan een boete bovenop komen?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 08:59
Verwijderd
Ik heb toch zeker wel betere dingen te doen dan de hippie uit te hangen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 09:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Ik zou graag de hippie uithangen en m'n ouders trots maken maar het wordt 'em even niet.
Oud 18-01-2011, 10:36
Missy
Missy is offline
Citaat:
Dit eigenlijk wel.
Oud 18-01-2011, 10:45
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Mee eens. Linkse hobby's zijn niet echt iets voor mij, al helemaal niet omdat de helft er toch alleen heengaat om te rellen en ze amper weten waarom ze dat nu precies doen.
Oud 18-01-2011, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Stufi stopt na 4 jaar al. Daarna ben je op een lening aangewezen die je in 15 jaar moet aflossen. En inderdaad, die stufi moet je ook terugbetalen als je de studie niet binnen 10 jaar afrondt. Dus mensen die lamballen draaien toch al zelf voor de kosten op. Waarom moet daar dan een boete bovenop komen?
Heb je gelijk in
Ik ben wat dat betreft ook wel voor een schoolsere aanpak van mensen die bv geen tot veel te weinig studiepunten halen Maar mja, eigen verantwoordelijkheid enzo he
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:35
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Heb je gelijk in
Ik ben wat dat betreft ook wel voor een schoolsere aanpak van mensen die bv geen tot veel te weinig studiepunten halen Maar mja, eigen verantwoordelijkheid enzo he
Idd, die boete linken aan een gebrek aan behaalde studiepunten / 'vervangende' activiteiten, (zoals bestuursjaren of extra vakken) zou een stuk eerlijker zijn.
Oud 18-01-2011, 15:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Heb je gelijk in
Er is toch ook al een BSA ingevoerd?
Lager dan een 4 gehaald? Jammer, maar je moet een jaar langer blijven.
Niet genoeg punten gehaald? Daar is het gat van de studie-deur.

Ik vind het onzinnig om dan met terugwerkende kracht ook nog eens een geld-boete te gaan geven, want studenten staan tegenwoordig al veel meer onder druk dan vroeger.

Dat 6 jaar doen over een eerste jaars vak kan niet eens meer, wat in de tijd van Mr. Verhagen en Mr. Rutte dus nogal anders lag.
Srsly, 8 en 11 jaar doen over een studie geschiedenis... Ze zouden zich kapot moeten schamen.
Oud 18-01-2011, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Er is toch ook al een BSA ingevoerd?
Lager dan een 4 gehaald? Jammer, maar je moet een jaar langer blijven.
Niet genoeg punten gehaald? Daar is het gat van de studie-deur.

Ik vind het onzinnig om dan met terugwerkende kracht ook nog eens een geld-boete te gaan geven, want studenten staan tegenwoordig al veel meer onder druk dan vroeger.

Dat 6 jaar doen over een eerste jaars vak kan niet eens meer, wat in de tijd van Mr. Verhagen en Mr. Rutte dus nogal anders lag.
Srsly, 8 en 11 jaar doen over een studie geschiedenis... Ze zouden zich kapot moeten schamen.
BSA is toch niet landelijk? Dat verschilt enorm per instelling.

Terugwerkende kracht vind ik hoe dan ook verkeerd idd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten