Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 15:13
Diamera
Diamera is offline
Hallo mensen!

Op mijn school hebben ze een aantal draadloze netwerken, ik vond ze laatst met mijn mobiel.
Eentje ervan is onbeveiligd, twee hebben een netwerksleutel nodig. Ik maakte verbinding met de onbeveiligde en dat lukte, maar telkens als je op een webpagina wil, dan redirect ie je naar een pagina (iets van http://wireless.colubris.com) waar je het schoollogo ziet en alsnog een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen. Je kunt dus naar geen enkele site, terwijl je wel gewoon internetverbinding hebt, volgens het icoontje. En het irritante is dat wat je ook intypt, hij je naar die pagina blijft sturen. Weet iemand misschien wat het is en hoe ik het kan omzeilen? Ligt het eraan dat ik het met een telefoon probeer?

Oh het linkje is trouwens geen pagina, maar ik weet het echte adres niet meer. Als je erop klikt, vind je dus niets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2011, 15:54
SacredRose
SacredRose is offline
waarschijnlijk niet. en met omzeilen kunnen we je hier niet helpen.

heb je al geprobeerd met de code in te loggen die je gebruikt voor schoolcomputers?
en verder is er niks aan te doen. of een internet abbonement nemen op je mobiel
Oud 10-02-2011, 15:59
Diamera
Diamera is offline
Ah jammer, in ieder geval bedankt voor het reageren! En de schoolcomputers zijn vrij toegankelijk, daar is geen code voor. Weet je misschien wel hoe ze dat dan precies doen, je steeds naar een bepaalde pagina sturen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 16:01
SacredRose
SacredRose is offline
met code bedoel ik gewoon een gebruikersnaam met wachtwoord
ik denk iets met mac/ip adressen maar ben daar niet zo inthuis
Oud 10-02-2011, 16:13
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
met code bedoel ik gewoon een gebruikersnaam met wachtwoord
Ja ja ik ook, je kunt er gewoon op wanneer je wilt
Ok, ik ook niet maar ik dacht dat jij het misschien wel wist. Er is vast wel iemand die weet hoe het in elkaar zit
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 16:21
SacredRose
SacredRose is offline
je kan eens vragen aan de systeem administrator van school. (als de verbinding van jou school is) of hij het weet.
en verder is er denk ik niet veel aan te doen vooral niet op een mobiel. (wat legaal is) je kan zelf uitzoeken wat het is enzo, ik zie wel wat dat het van HP is volgens mij
Oud 10-02-2011, 21:34
jacobdb
jacobdb is offline
je kan het volgens mij wel omzeilen doorhande van dingen spoofen ect, alhoewel ik me afvraag of je daar wel de moeite voor wil nemen.
Oud 10-02-2011, 21:49
SacredRose
SacredRose is offline
ik weet niet of spoofen op een mobiel mogelijk is. en volgens mij was spoofen illegaal
en zelfs als je dat wilt doen moet je dat doen met de adressen van een pc/mobiel die niet hoeft in te loggen en dat lijkt me nogal lastig
Oud 10-02-2011, 22:30
Verwijderd
Bij ons op school kan je systeem beheer gewoon vragen om een account...
Trouwens hoe dat ze je steeds kunnen doorsturen? Ik denk door een server Side scriptje dat controleerd of je ingelogd bent en zo niet je doorstuurd naar die pagina
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 01:06
Batave
Batave is offline
Zo'n systeem hebben ze ook in de trein en in de stadsbieb utrecht. Je moet inderdaad inloggen, dus eigenlijk is het geen vrije netwerkverbinding. Je hebt er net zo goed een netwerksleutel voor nodig.
Oud 11-02-2011, 15:10
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Zo'n systeem hebben ze ook in de trein en in de stadsbieb utrecht. Je moet inderdaad inloggen, dus eigenlijk is het geen vrije netwerkverbinding. Je hebt er net zo goed een netwerksleutel voor nodig.
Oh dus toch beveiligd. Dan zal ik gewoon eens vragen wie op school dat geregeld heeft, en om de sleutel vragen. Thx allemaal!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 20:56
Batave
Batave is offline
Nou ja.. het is beveiligd met zo'n inlogsite.
Oud 14-02-2011, 20:31
ImTheWolf
ImTheWolf is offline
De ICT mensen op je school zijn niet dom!

Aangezien heel veel leerlingen een smartphone met WiFi hebben, laten zijn geen enkele internetverbinding onbeveiligd. Dat wachtwoord en de gebruikersnaam die je moet invoeren zijn wachtwoorden en namen voor de docenten. (Zij kunnen dus wel vanaf hun smartphone op internet -.-)
Je zou het eens moeten kraken ( bij ons is de naam: Achternaam+eerste voornaamletter en het wachtwoord: Voornaam)! Maar let op, die ICT gasten zien het zowat meteen. Met een beetje geluk hou je het een halfuurtje vol, dan gooien ze je eraf.

Weinig kans dat je er zo in komt.

Xxx
Oud 14-02-2011, 20:37
Verwijderd
Haha bij ons op school hebben ze het ook beveiligd, ik babbel dagelijks even met de systeembeheerder (puur uit interesse hoor, ben geen slijmtype ofzo) en op een gegeven moment heeft hij me gewoon toegang gegeven xD

Conclusie: vraag hem eens een keer of je ook een account mag? Of dat hij eventueel een gastnetwerk kan maken voor leerlingen, daar zijn ze bij ons ook mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 22:20
Verwijderd
Wat vaag dat ze je niet gewoon internettoegang geven, wij hebben op school een draadloos netwerk dat beveiligd is met een wachtwoord, maar iedereen kan gewoon naar systeembeheer lopen en het wachtwoord opvragen (gymn@sium )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten