![]() |
|
Hallo mensen!
Op mijn school hebben ze een aantal draadloze netwerken, ik vond ze laatst met mijn mobiel. Eentje ervan is onbeveiligd, twee hebben een netwerksleutel nodig. Ik maakte verbinding met de onbeveiligde en dat lukte, maar telkens als je op een webpagina wil, dan redirect ie je naar een pagina (iets van http://wireless.colubris.com) waar je het schoollogo ziet en alsnog een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen. Je kunt dus naar geen enkele site, terwijl je wel gewoon internetverbinding hebt, volgens het icoontje. En het irritante is dat wat je ook intypt, hij je naar die pagina blijft sturen. Weet iemand misschien wat het is en hoe ik het kan omzeilen? Ligt het eraan dat ik het met een telefoon probeer? Oh het linkje is trouwens geen pagina, maar ik weet het echte adres niet meer. Als je erop klikt, vind je dus niets. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
De ICT mensen op je school zijn niet dom!
Aangezien heel veel leerlingen een smartphone met WiFi hebben, laten zijn geen enkele internetverbinding onbeveiligd. Dat wachtwoord en de gebruikersnaam die je moet invoeren zijn wachtwoorden en namen voor de docenten. (Zij kunnen dus wel vanaf hun smartphone op internet -.-) Je zou het eens moeten kraken ( bij ons is de naam: Achternaam+eerste voornaamletter en het wachtwoord: Voornaam)! Maar let op, die ICT gasten zien het zowat meteen. Met een beetje geluk hou je het een halfuurtje vol, dan gooien ze je eraf. Weinig kans dat je er zo in komt. Xxx
|
Verwijderd
|
Haha bij ons op school hebben ze het ook beveiligd, ik babbel dagelijks even met de systeembeheerder (puur uit interesse hoor, ben geen slijmtype ofzo) en op een gegeven moment heeft hij me gewoon toegang gegeven xD
Conclusie: vraag hem eens een keer of je ook een account mag? Of dat hij eventueel een gastnetwerk kan maken voor leerlingen, daar zijn ze bij ons ook mee bezig. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
WPA-sleutel / School naamvergeten! | 18 | 03-07-2010 00:33 | |
Software & Hardware |
Draadloos internetten doet het niet meer op laptop Verwijderd | 11 | 12-03-2009 21:26 | |
Software & Hardware |
[Geluid] Krakend geluid Verwijderd | 4 | 14-09-2007 07:27 | |
Studeren |
Wat vind je van je nieuwe school.... Tripp | 30 | 12-09-2007 16:12 | |
Software & Hardware |
Omzeilen poorten netwerk Kingofthemall | 8 | 05-03-2006 11:12 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Draadloos netwerk werkt niet??? Verwijderd | 18 | 23-02-2005 19:34 |