Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2011, 17:29
ronalddegeus
ronalddegeus is offline
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik zit in 4VWO en ik ben nooit echt slecht geweest in wiskunde.
Eigenlijk deed ik er de afgelopen drie jaar niet bijzonder veel aan, maar ik ging wel steeds over met een cijfer, varierend tussen de 6 en 7.
Ik heb uiteindelijk wiskunde A gekozen, omdat ik zeker wist dat ik niet de geneeskunde wereld
in zou gaan. Bovendien vond ik het te riskant om wiskunde B te kiezen.

Na een tegenvallend cijfer in het begin van het jaar, een 4,5, ging het alleen maar bergopwaards. voor mijn laatste toets had ik zelfs een 9,6!
Ik begin het gewoon leuk te vinden!
Ik weet gewoon dat wiskunde mij wel ligt.

Omdat ik alvast aan mijn toekomst denk, overweeg ik om wiskundedocent te worden.
Ik kan goed met mensen omgaan, vind het leuk om dingen uit te leggen dus het lijkt me wel wat!

Nu denk ik: Kan je wel met wiskunde A wel een wiskundedocent worden?
Zo ja, is het verstandig?

Ik hoor graag jullie mening!

Ronald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2011, 17:34
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ja, dat kan. Bij HBO Lerarenopleiding WIskunde is een toelatingseis om havo Wiskunde B in je pakket te hebben. En VWO WIskunde A staat gelijk aan HAVO Wiskunde B, dus je wordt ook toegelaten met wiskunde A in je pakket.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 20:04
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ja, dat kan. Bij HBO Lerarenopleiding WIskunde is een toelatingseis om havo Wiskunde B in je pakket te hebben. En VWO WIskunde A staat gelijk aan HAVO Wiskunde B, dus je wordt ook toegelaten met wiskunde A in je pakket.
Hoe kom je daarbij?
Oud 28-02-2011, 20:12
Em.
Em. is offline
4 vwo is nog niet zó ver achter. Ik ken een meisje dat nu, in 5 vwo, nog even scheikunde heeft omgeruild voor geschiedenis (na dat al eens te hebben gedaan met wiskunde b voor a en natuurkunde voor ak). Misschien zou je kunnen proberen om alsnóg wiskunde b te halen? Als je echt wilt, moet het wel mogelijk zijn. Hoewel je me er nog niet geheel van overtuigd hebt dat je dat is 6 vwo ook nog wil, is wiskunde b nooit mis. Zelfs als je uiteindelijk geen wiskunde gaat studeren.
Oud 28-02-2011, 20:12
312
312 is offline
Je wordt bij de HvA in ieder geval toegelaten met vwo wiskunde A: http://www.voltijd.hva.nl/leraar-wiskunde/toelating.htm
Oud 03-03-2011, 18:54
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Hoe kom je daarbij?
Zegt iedereen die ik ken + mijn wiskunde docent zegt het zelf ook.
Én HRO zegt het ook, toen ik navroeg waarom je met HAVO wisA niet wordt toegelaten, en met VWO wis A wel. Toen zeiden ze dat ook.

Dus niet zeggen dat ik ongelijk heb, want dat is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 19:10
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Zegt iedereen die ik ken + mijn wiskunde docent zegt het zelf ook.
Én HRO zegt het ook, toen ik navroeg waarom je met HAVO wisA niet wordt toegelaten, en met VWO wis A wel. Toen zeiden ze dat ook.

Dus niet zeggen dat ik ongelijk heb, want dat is niet zo.
Oh, ik hoop niet dat ik de indruk heb gewekt dat ik je afkraak ofzo hoor. Ik zeg ook niet dat je ongelijk had maar ik wist het niet en ik vroeg me af hoe je daarbij kwam.
Oud 04-03-2011, 19:43
jochemie
jochemie is offline
Bij de HU wordt je ook toegelaten. (ben zelf student aan de HU)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten