Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat je 1) teveel fans hebt en 2) er teveel aandacht aan besteedt
![]()
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-04-2011 om 22:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft de bovenste 2 ligt het eraan. Je kunt beter 3 fans op 800 rpm hebben draaien dan 1 op 2400. Meer fans op lager een toerental zorgen voor minder lawaai dan 1 op een hoog toerental. Aan de andere kant zijn 3 outtake fans wellicht wel wat veel van het goede, goede (en stille) fans zijn immers niet heel goedkoop.
||
![]() |
Citaat:
1 aan de zijnkant die word gevoed door psu en met volle toeren(2000rpm, wel 32 decibel) tegen de gpu waait(maar ik denk dat het nu niet effectief is omdat ik de psu verkeert om heb) ik denk dat ik dan nog ff 3 coolermaster ultra silent erbij doet, die zijn 720 rpm op max, dus zelfs als ik ze voed via psu zal het niet veel lawaai maken(hoop ik) maja ik denk dat lawaai geen factor is, het zal vast niet boven het geluid van games/muziek komen Laatst gewijzigd op 02-04-2011 om 01:21. |
![]() |
|
Als ik jou was zou ik de Cooler Master fans er helemaal uit knikkeren, er zijn veel betere fans. Bijvoorbeeld Scythe, Noctua en Noiseblocker fans zijn een stuk stiller. Gaat het je puur om performance is Silverstone (FM123) de beste keuze.
||
Citaat:
En als je echt goed wilt koelen én geen vliegtuig in je kamer wilt, raad ik je aan om over te stappen naar iets als waterkoeling. Koelt 1) beter en 2) is stiller.
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Persoonlijk ben ik er niet heel tevreden over, ik vind ze niet stil genoeg. Ik zit er dan ook over te denken om ze te vervangen. In mijn mediacenter zitten bijvoorbeeld de Scythe fans (exacte type weet ik niet uit mijn hoofd) en die zijn echt een klap stiller. Een vriend van mij gebruikt Be-Quiet fans, die zijn trouwens ook het omkijken wel waard. Verplaatsen iets minder lucht maar zijn echt heel stil.
|
![]() |
Heb uiteindelijk toch alle fans geinstralleerd, behalve de push pull op de cpu. Ze zijn allemaal aangesloten op een fan controller en MiBe had idd gelijk.
Ze draaien allemaal op een lagere toerental en is een stuk stiller dan dat ik bijv. 1 op volle toeren heb. Heb er zeker geen spijt van. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Airflow Antec 300 in stoffige omgeving. Severus | 9 | 09-12-2011 12:13 | |
Software & Hardware |
Nieuwe behuizing computer. Verwijderd | 26 | 26-09-2008 19:59 | |
Software & Hardware |
[Wat te doen met dit budget?] Ik kan niet besluiten.. Big Boi | 21 | 03-01-2006 13:29 | |
Software & Hardware |
[Systeem] Toekomst Verwijderd | 56 | 01-09-2005 20:57 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Ik hoor een alarm-geluid uit m'n kast Auntie M | 33 | 19-07-2004 07:26 | |
Software & Hardware |
[Mainboard] Welk Mainboard hebben jullie? Rugbuksnuffer | 42 | 10-05-2003 14:15 |