Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Als je een woning of ruimte huurt, dan vestig je in het gehuurde zogenaamde huisvrede. Als iemand daar ongevraagd binnentreedt, is dat huisvredebreuk. Dat geldt ook voor de eigenaar van de woning.
De eigenaar mag dus nooit zonder toestemming van de huurders het gehuurde betreden. Het ligt er volgens mij dus een beetje aan hoe het huis en de huurovereenkomst er precies uit zien. Als jullie gewoon ieder een kamer huren in dat huis, dan vallen de gemeenschappelijke ruimtes (die je dus eigenlijk niet direct huurt) volgens mij onder andere regels. Daarnaast is er nog een regel dat een eigenaar in alle redelijkheid (en meestal na overleg met de huurder) een ruimte mag betreden als dat nodig is. Denk aan reparaties, maar het lijkt mij dat het willen verhuren van een lege kamer daar ook onder valt. Tot zover mijn ideeën, maar er komt morgen vast iemand voorbij die er iets meer over weet ![]() EDIT: dit zegt de lsvb erover: Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 07-04-2011 om 23:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Huurcontract Verwijderd | 18 | 26-06-2011 20:50 |