Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2011, 21:17
Aybike
Aybike is offline
het leven is net zoals een boek
je bepaalt zelf hoe het begint, het gaat en eindigt.
maar soms scheurt een bladzijde. dan heb je bijvoorbeeld pijn of verdriet. maar jij bent de schrijver dus jij maakt de bladzijde weer compleet net zoals het leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2011, 16:13
Em.
Em. is offline
Is dit een gedicht? Of is het meer een klein stukje verhaal?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 17:55
ExpoRules
ExpoRules is offline
dit klopt toch niet? beslis je zelf dat 't alfgelopen is als je per ONGELUK voor een auto loopt? verder vind ik hem echt wel goed hoor
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 18:25
Geel
Geel is offline
Citaat:
dit klopt toch niet? beslis je zelf dat 't alfgelopen is als je per ONGELUK voor een auto loopt? verder vind ik hem echt wel goed hoor
Dit klopt toch niet? Wie gaat er nou over de zin of onzin van een gedicht twijfelen?
Oud 13-04-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft in kunst ook niet altijd dingen te zeggen die kloppen! Dat is het leuke van kunst. Je kan een verhaal schrijven waarin de hoofdpersoon steeds maar weer roept wat een ONTZETTENDE, ENORME, OVERTUIGENDE hekel hij heeft aan Tadzjieken. Je kan zelfs argumenten geven waarom alle Tadzjieken stom zijn, juist om de onzinnigheid aan te tonen. Je zou in een gedicht kunnen schrijven dat meisjes verplicht zijn aan hun ouders om elke januari hun schaamhaar in een taart te verwerken en die aan hun broertjes te voeren. Je zou een schilderij kunnen maken waarin je Stalin uitbeeldt als een geweldig, groot leider die alleen maar goede dingen heeft gedaan en erg veel van zijn moeder hield. Dat, liefje, is de grap: je hoeft niet altijd met zoveel woorden te zeggen wat je bedoelt of waar je achter staat! Leuk hè.
En ik ben benieuwd naar de onderbouwing onder je mening.

Dan, over de openingspost: ik vind het wel gewaagd, zo'n vrije vorm. Geen idee wat het moet voorstellen, maar dat vraag ik me van voedsel dat mijn vader heeft gemaakt ook wel eens af en dan kan het ook nog wel lekker zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten