Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij planten blijft het eigenlijk hetzelfde verhaal. Mitose is de 'gewone' celdeling. Bij deze celdeling wordt er vanuit één cel met chromosomen in paren (2n), twee cellen met chromosomen in paren (2n) gemaakt.
Bij de reductiedeling (let op: dit is meiose!) wordt uit één cel met chromosomen in paren (2n), vier cellen met enkele chromosomen ( n) gemaakt. In het kort: Mitose: 2n --> 2n + 2n Meiose: 2n --> n + n + n + n Bij mitose blijft het genotype hetzelfde, bij meiose (reductiedeling) is dit niet het geval. Mag ik vragen voor welk leerjaar dit is? Misschien hoef je het hele verhaal met n en 2n helemaal niet te kennen. Laatst gewijzigd op 04-05-2011 om 19:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb over 2 weken centraal examen en dit gedeelte hoor bij de stof die je moet kennen. Het is van Biologie voor jou deel 1 Hoofdstuk 2 : Planten. @ over die gewone celdeling & reductiedeling meiose en mitose, ja het is mijn fout ik had het verkeerd overgenomen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een vraagje over wetenschap of iets voor de hersentjes bassiebe | 8 | 29-07-2013 11:27 | |
Studeren |
Biologie / biomedische wetenschappen ziglo | 2 | 14-05-2013 20:25 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] PTA Biologie (Hulp antwoorden nodig van vragen) Haron555 | 2 | 06-06-2012 20:36 | |
[BIO] Vraag over biologie annoniempjes | 1 | 14-05-2011 21:39 | |
vraagje over biologie bolleken | 2 | 03-01-2007 10:44 |