Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mag ik vragen wat je slim vind gevonden aan het begin?
En dat is wat lastig. De bedoeling van het gedicht was dat het uit meerdere stukjes zou bestaan, steeds over een ander onderwerp waarbij 3 te veel is. Maar misschien is het een idee dat ik eens alleen vanuit het eerste stukje verder ga dichten. Is het gedicht gewoon iets te veel bij elkaar en te onduidelijk?
|
Je probeert ontzettend veel te zeggen met weinig 'pakkende' woorden, vind ik. Je begint een verhaal in de eerste strofe, maar vanaf de tweede wijk je teveel af van de kerngedachte waardoor het inderdaad wat onduidelijk wordt. Je hebt duidelijk een boodschap die je over wilt brengen, maar soms heeft de lezer wat meer houvast nodig om de sfeer te kunnen proeven. Zoiets.
Slim gevonden vond ik hoe je de hele eerste strofe zo duidelijk de tegenstelling vasthoudt - enerzijds de dramatiek van de Romantiek - iek - en anderzijds proef je ook de rechtlijnige abstractie van het kubisme. Hoop dat het duidelijk is ![]()
|
![]() |
http://vocaroo.com/?media=v3XhmYgB9RvjYh1on
Ik heb het even opgenomen, voor de liefhebber die wil luisteren. ![]() En Kat, vind je zo het einde wel beter lopen? Ik had hem eerst anders, maar ik vind hem zo eigenlijk ook wel lekker lopen..
||
![]() |
Citaat:
- Uit verhalen genomen stromen over kunst. Ben jij een combinatie tussen romantiek en kubisme. Kus me, vierkant uit. Zweet, over je gehele lichaam. Vergeet de lucht, kus haar maar. Ik wacht wel op de bank. Want proeven hoeft niet meer, van je ver brandde huid. Sluit je ogen, de waarheid is te hard. Bovendien te heet om te vergeten. Alles wat je aanraakt veranderd in koper, zelfs je eigen leven is geen goud waard, dus laat je haar wel heel? Zwaar geluid over je rode lippen, je wilt wat zeggen maar het metaal bemoeilijkt je praten. Eenmaal, andermaal.. Verkocht.
||
Citaat:
|
![]() |
.
Eerste strofe is echt goed, liefde voor "kus me, vierkant uit" Derde strofe vind ik in het begin te specifiek en ik ben ook geen fan van de spreekwoorden die je hebt vervormd. Kubis me, maak me scherp, vind ik dan wel weer leuk en de regels daarna ook wel. Daarna begin je best sterk met de kleur is zwart, drie keer raden is te veel, het heeft iets speels en wanhopigs vind ik en het past er wel bij, de zin daarna vind ik niet echt aansluiten en dat je concludeert met dat zwart geen kleur is, had sterk kunnen zijn. Ik zou dus de tweede zin veranderen. Want ik hou, ik hou waar jij niet van houdt, vind ik in combinatie met je eerdere "ik weet, ik weet wat jij niet weet" leuk, maar de rest zou ik gewoon weglaten. Verder vond ik je eerste versie van het gedicht leuker dan je tweede. Eerste is wat speelser en dat vind ik het gedicht wel staan.
|
Ik zou hier nog op reageren.
Ik blijf erbij dat ik de eerste mooier vind, die is iets luchtiger, ik denk ook doordat het komt dat je in de 2e versie er een soort lap tekst erachteraan geplakt hebt die ook een beetje in elkaar geknutseld is. Die eerste komt op mij wat natuurlijker over en hij leest makkelijker. Ja, dat is het denk ik. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Te veel dromen Verwijderd | 6 | 05-06-2012 20:00 | |
De Kantine |
Flippo's, knikkers, pokémonkaarten.. Missy | 109 | 16-06-2011 00:34 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied? #42 WolterB | 500 | 05-09-2006 18:16 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Drie is teveel Vogelvrij | 8 | 28-03-2005 18:01 | |
Liefde & Relatie |
Is dit een stille hint of zoek ik er te veel achter? stier | 20 | 25-07-2003 20:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is te veel? Angar D'annari | 3 | 28-05-2002 20:48 |