Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2011, 11:15
Krekkie
Krekkie is offline
Hallo, gisteren maakte ik met mijn klas een reis naar een schooluitje, met een grote bus. Toen ik aankwam in de bus, was de stoel voor mij (de achterkant van de stoel) al redelijk beschadigd, het plaatje waar je diverse dingen op kunt zetten, was er helemaal van af gesloopt en ook lag een stuk stof van de bekleding los. Dit was echter bij meerdere stoelen zo. Toen na de busreis dacht de chauffeur dat ik die schade had aan gericht, wat toch echt niet zo was want zo'n bord dat aan een stoel vast hangt, kun je er niet zomaar afslopen, daar heb je haast wel een schroevendraaier of diverse voor nodig en daarbij zal het ook een enorm geluid maken. Maar die schade moest wel betaald worden, en omdat ik die schade niet had aangericht en ook getuige had zei ik dat ik dat niet gedaan had en dat die schade er al zat, echter zei de buschauffeur dat hij elke keer de bus goed doorliep en op enige aangerichte- schade lette en dat ik het dus wel zou moeten zijn geweest want hij heeft die schade nog nooit gezien. Stel dat men mij niet geloofd, moet ik dan alsnog die aangerichte schade betalen aangezien ik het echt niet ben geweest? Bedankt alvast, want het zit me echt in de maag.
Oud 12-05-2011, 12:17
Verwijderd
Nee, want hij kan niets bewijzen. Relax.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 12:20
Verwijderd
Volgens mij moet hij bewijzen dat jíj dat gedaan hebt, zeggen dat het voordat jullie de bus instapten nog niet was, jij daar zat en jij het dus gedaan moet hebben is geen bewijs tegen jou; hij heeft het je niet zien doen, er zijn geen getuigen die het wel hebben gezien, dus het kan iedereen zijn geweest. Nu is het een kwestie van jouw woord tegen het zijne. Kan de school dit niet oplossen? Ik weet niet hoe oud je bent (als je 18 bent bv, dan kan ik me voorstellen dat je het zelf moet regelen, maar als je jonger bent vind ik het de taak van de school dit met het bedrijf af te handelen)?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 12:30
Krekkie
Krekkie is offline
Citaat:
Volgens mij moet hij bewijzen dat jíj dat gedaan hebt, zeggen dat het voordat jullie de bus instapten nog niet was, jij daar zat en jij het dus gedaan moet hebben is geen bewijs tegen jou; hij heeft het je niet zien doen, er zijn geen getuigen die het wel hebben gezien, dus het kan iedereen zijn geweest. Nu is het een kwestie van jouw woord tegen het zijne. Kan de school dit niet oplossen? Ik weet niet hoe oud je bent (als je 18 bent bv, dan kan ik me voorstellen dat je het zelf moet regelen, maar als je jonger bent vind ik het de taak van de school dit met het bedrijf af te handelen)?
Mm ja oke, ik zie morgen pas m'n mentor weer op school dus dan zal ik wel even aan hem vragen van hoe en wat.. Bedankt.
Oud 13-05-2011, 06:14
Verwijderd
als die buschauffeur ook maar een beetje slim was geweest, had hij inderdaad controle uitgevoerd vóór hij naar jullie school kwam. Want een beetje chauffeur zou nooit met een beschadigde bus vertrokken zijn.
Als hij nu nog slim is, laat hij zijn bedrijf de schade verhalen op jouw school, en moet jouw school maar zien hoe ze het vergoeden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 07:14
Gary Brown
Gary Brown is offline
Citaat:
als die buschauffeur ook maar een beetje slim was geweest, had hij inderdaad controle uitgevoerd vóór hij naar jullie school kwam. Want een beetje chauffeur zou nooit met een beschadigde bus vertrokken zijn.
Als hij nu nog slim is, laat hij zijn bedrijf de schade verhalen op jouw school, en moet jouw school maar zien hoe ze het vergoeden.
Maar stel, dat niemand van zijn/haar school verantwoordelijk is, dan kunnen het ook, gewoon rondhangende jongeren geweest zijn!
Oud 15-05-2011, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Maar stel, dat niemand van zijn/haar school verantwoordelijk is, dan kunnen het ook, gewoon rondhangende jongeren geweest zijn!
Nauwelijks. Bussen worden over het algemeen op afgesloten terreinen gezet, en afgesloten. Mocht er dus al schade daar ontstaan zijn, waren er braaksporen gezien, en was die chauffeur sowieso al niet vertrokken met die bus.

Dus de schade was er al, voor dat Krekkie instapte, of Krekkie heeft ze wel zelf veroorzaakt. Dat zijn de opties.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 23:04
gentlemen
gentlemen is offline
dit gaat een irritant gevolg krijgen , want het is zijn woord tegen die van jullie , meestal dient een bus chauffeur samen met een leraar de bus gezamenlijk te controleren, dit is niet gebeurd , ik raad je aan niets te betalen evenals je ouders, laat hem het maar met school oplossen die zijn verzekerd ervoor , verder altijd bij schade aan eigendommen van het openbaar vervoer altijd melden voor de rit begint, dit voorkomt een hoop gezeik. gegroet
Oud 13-06-2011, 23:12
Verwijderd
Buschauffeur dient NIET met een leraar gezamelijk te controleren. Als klant kun je ervan uit gaan dat je een smetteloze bus meekrijgt, tenzij anders is overeengekomen. (Scholierenbussen staan niet bepaald bekend om hun smetteloosheid, maar aangezien scholieren (met alle respect verder) er vaak nogal een teringbende van maken, krijgen die vaak de kneusjes van een bedrijf mee).
De chauffeur had zelf moeten controleren.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Nauwelijks. Bussen worden over het algemeen op afgesloten terreinen gezet, en afgesloten. Mocht er dus al schade daar ontstaan zijn, waren er braaksporen gezien, en was die chauffeur sowieso al niet vertrokken met die bus.

Dus de schade was er al, voor dat Krekkie instapte, of Krekkie heeft ze wel zelf veroorzaakt. Dat zijn de opties.
Of iemand anders heeft 't veroorzaakt vlak voor Krekkie ging zitten (maar dus nadat de chauffeur de bus had gecontroleerd), bv iemand die langs liep en even tegen het tafeltje oid trapte. Die chauffeur kan nooit met zekerheid zeggen dat Krekkie dat gedaan heeft en dus niet iemand anders die vervolgens op een andere stoel is gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 10:32
Verwijderd
Ja, ook dat is een optie, maar dat lijkt me hoe dan ook een zaak tussen de busmaatschappij en de school
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 15:23
ap
ap is offline
wie eist............ bewijst!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 19:39
gentlemen
gentlemen is offline
Citaat:
Buschauffeur dient NIET met een leraar gezamelijk te controleren. Als klant kun je ervan uit gaan dat je een smetteloze bus meekrijgt, tenzij anders is overeengekomen. (Scholierenbussen staan niet bepaald bekend om hun smetteloosheid, maar aangezien scholieren (met alle respect verder) er vaak nogal een teringbende van maken, krijgen die vaak de kneusjes van een bedrijf mee).
De chauffeur had zelf moeten controleren.
volgens de wet is de huurder (de school) en de verhuurder( de busmaatschapij) verplicht om een product(de bus) te controleren op enkele punten waaronder de staat van het product.
dus in dit geval zijn zowel de verhuurder en de huurder niet goed bezig geweest. ik zou als ik jouw was tog maar even met de leraar gaan praten die de leiding had.

gegroet
Reageren

Regels voor berichten