Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2011, 09:08
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Ik ben net nieuw op deze site en ondervond gisteren (op m'n eerste dag!) al de vooroordelen over buitenlanders. Ik zou, als Italiaan, alleen uit zijn op sex.
Dus alle negers zijn grootgeschapen, alle Poolse meisjes zijn hoertjes en alle Italianen zijn slechts uit op sex??? Volgens mij niet.
Buiten hoor je het regelmatig dergelijke opmerkingen, maar vallen ze niet zo op omdat het veelal als een grapje wordt verpakt. Toch moeten we niet vergeten dat dat eigenlijk niet meer dan een wolf in schaapskleren is.
Zijn discriminerende opmerkingen dan zo normaal geworden in deze samenleving?

Advertentie
Oud 05-07-2011, 09:11
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Het feit dat de meeste Italianen geboren charmeurs zijn wil nog niet zeggen dat we allemaal maar 1 ding willen.
Oud 05-07-2011, 09:21
Volk
Volk is offline
De eerste charmante italiaan moet ik nog tegenkomen. Verder ken ik geen vooroordelen over buitenlanders op seksueel gebied. Ik weet alleen dat Nederlandse meisjes in het buitenland bekend staan als makkelijke meisjes die snel met je naar bed gaan.
Oud 05-07-2011, 09:29
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Ken je überhaupt meerdere Italianen dan???
En dan niet de 'verkaaste' Italianen hé.

ontopic: Dat zijn nou precies de dingen die ik bedoel.
Maar je moet je voorstellen dat je dan als Nederlandse meid in het buitenland woont.
Oud 05-07-2011, 09:30
Verwijderd
vooroordelen zijn onzin.
Negers zijn NIET groter geschapen, ik ken italianen die de charme hebben van een natte theedoek en ik ken poolse meiden die keihard werken.

vereenzelvig de vooroordelen niet en er is niets aan de hand.
Oud 05-07-2011, 09:30
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ken je überhaupt meerdere Italianen dan???
En dan niet de 'verkaaste' Italianen hé.

ontopic: Dat zijn nou precies de dingen die ik bedoel.
Maar je moet je voorstellen dat je dan als Nederlandse meid in het buitenland woont.
Ja, ik vind ze een beetje te gladjes en dat vind ik maar vies.
Ik heb als nederlanse meid in het buitenland gewoond, wat is je punt?
Oud 05-07-2011, 09:33
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Wordt er dan niet anders naar je gekeken door wat er gezegd wordt over NL meisjes.

De haarnaarachterkamenspiegeltjeindezak type Italianen, logisch dat dat te gladjes overkomt
Oud 05-07-2011, 09:43
Volk
Volk is offline
Citaat:
Wordt er dan niet anders naar je gekeken door wat er gezegd wordt over NL meisjes.

De haarnaarachterkamenspiegeltjeindezak type Italianen, logisch dat dat te gladjes overkomt
Nee, want ik sta niet gelijk aan Nederlandse meisjes. Er zijn heel veel vooroordelen over Nederlanders in het buitenland. Maar behalve dat mensen ze me vertelden viel het allemaal wel mee. Ze zagen namelijk toch wel dat ik niet zo was. Wat maakt het mij dan uit wat ze verder van de bevolking denken?
Oud 05-07-2011, 09:49
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Oooh mijn fout jij bent ANDERS.
Hoe vaak ik dat wel niet heb gehoord, ik ben zelf ook geen doorsnee Italiaan.
omdat ik anders ben opgegroeit, dat neemt nog niet weg dat ik me kapot erger aan vooroordelen.
Oud 05-07-2011, 09:56
Volk
Volk is offline
Citaat:
Oooh mijn fout jij bent ANDERS.
Hoe vaak ik dat wel niet heb gehoord, ik ben zelf ook geen doorsnee Italiaan.
omdat ik anders ben opgegroeit, dat neemt nog niet weg dat ik me kapot erger aan vooroordelen.
Maar dat doe je zelf.

Ik bedoel alleen dat je je geen dingen aan moet trekken die niet op jou slaan. Dus als ze zeggen dat alle italianen uit zijn op seks vraag je je af of jij dat ook doet. Zo ja, dan is dat zo, zo niet dan maakt het toch niet uit.
Oud 05-07-2011, 10:00
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Klopt. En nu alle andere vooroordelen die in onze maatschappij rondspoken nog.
Oud 05-07-2011, 10:03
Verwijderd
De enige keer dat ik zo'n vooroodeel ten nadele van mezelf ben tegengekomen, was in Istanbul. Daar hadden de Turkse jongens inderdaad het idee dat Europese meisjes wel wilden - en terecht, trouwens, gemiddeld genomen doen Europese vrouwen wel aan vakantieliefdes inclusief seks. Niks mis mee ook imo, maar ik vond het wel vervelend dat zo veel van die Turkse jongens het gewoon gingen proberen met het motto van, hee, aantrekkelijk Europees meisje, kijken of ik d'r in bed kan krijgen - en dan niet alleen in de kroeg maar ook gewoon in de jeugdherberg. In het dagelijks leven hoef ik niet dergelijke pogingen naar m'n hoofd
Oud 05-07-2011, 11:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het feit dat de meeste Italianen geboren charmeurs zijn wil nog niet zeggen dat we allemaal maar 1 ding willen.
Goh, dat is een interessante manier om het diepgewortelde seksisme in de Italiaanse cultuur te verwoorden. Beetje zoals iemand niet debiel is of zwaar gehandicapt is, maar 'mogelijkheden heeft'. Het is niet alsof het een overdreven of onjuist beeld is.

Maar waar maak je je druk om? Als jij niet zo bent blijkt dat toch vanzelf? Ik heb wel eens een verbaasde reactie gekregen van Engelsen toen ik Nederlander bleek te zijn. Ik sprak immers niet met een zwaar accent en heel basale vocabulaire, dus ze hadden geen Nederlander verwacht? Da's toch niks om kwaad over te worden? Zo kan je wel bezig blijven.
Oud 05-07-2011, 14:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Lijkt me niet echt een vooroordeel dat voor jou een probleem vormt, Italiano?
Oud 05-07-2011, 15:30
arPos
arPos is offline
Mediterane culturen zijn mede door de temperatuur anders, meer pasievol, jaloersere mannen, het is geen vooroordeel het is een algemene constatering.

net zoals dat ze in Italië meer om mode, en dus uiterlijke presentatie geven dan in dit landje van de kaasschaaf
Oud 05-07-2011, 16:00
Verwijderd
Het is maar waar je je druk om maakt. Als ze dat van je denken, misschien straal je het wel uit.
Oud 05-07-2011, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Het is maar waar je je druk om maakt. Als ze dat van je denken, misschien straal je het wel uit.
Inderdaad, als het niet waar is, waar maak je je dan druk om?
Oud 05-07-2011, 22:59
arPos
arPos is offline
Ik ben stiekem altijd een beetje trots op al die al dan niet kloppende (voor)oordelen over 'hollanders'
Oud 06-07-2011, 05:34
Verwijderd
Als dit je bezig houdt, terwijl je een nummertje maakt, kan ik me voorstellen dat de seks niet denderend is.
Oud 06-07-2011, 08:57
Verwijderd
^True.

Hoe vaak ik wel niet vooroordelen heb gehoord over meiden met rood haar. Ze zijn niet op twee handen te tellen. En het zal me werkelijk m'n reet roesten. Maak je daar toch niet zo druk om. Als je wérkelijk vind dat je anders bent, moet je trots op jezelf zijn dat jij de uitzondering op de regel bent. Verder niet druk om maken.
Oud 06-07-2011, 09:34
Verwijderd
Citaat:
^True.

Hoe vaak ik wel niet vooroordelen heb gehoord over meiden met rood haar. Ze zijn niet op twee handen te tellen. En het zal me werkelijk m'n reet roesten. Maak je daar toch niet zo druk om. Als je wérkelijk vind dat je anders bent, moet je trots op jezelf zijn dat jij de uitzondering op de regel bent. Verder niet druk om maken.
Haha oh jaaa die hoor ik ook heel vaak. Maar die zijn gewoon waar, ik ben ook fel en vurig en sensueel en ik kan zoenen, dat is niet niks Mijn vriendje krijgt ook vaak schunnige reacties natuurlijk over mij in bed
Oud 06-07-2011, 09:42
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Citaat:
^True.

Klopt, en het is ook niet zo zeer dat ik me er druk over maak, ik erger mij gewoon als mensen die jou totaal niet kennen toch op een of andere irrationele manier op een mening terechtkomen en dan ook nog het domme idee krijgen om deze te uitten
Oud 06-07-2011, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Klopt, en het is ook niet zo zeer dat ik me er druk over maak, ik erger mij gewoon als mensen die jou totaal niet kennen toch op een of andere irrationele manier op een mening terechtkomen en dan ook nog het domme idee krijgen om deze te uitten
Ja, maar dat gaat toch altijd blijven gebeuren. Bijna iedereen heeft een mening/oordeel over alles en iedereen en 90% van de tijd zitten ze ernaast. Dat jij je daar druk om maakt is in principe gewoon jouw eigen probleem. Christ, als ik me druk moest gaan maken over iedereen die een verkeerde mening heeft over mij, dan kon ik net zo goed alvast in m'n graf gaan liggen, want dan blijf ik bezig.

Lange tenen zijn de schuld van degenen aan wiens voeten ze zitten, niet van degenen die er op trappen.
Oud 06-07-2011, 12:17
Verwijderd
Volgens mij ben je er eerder trots op dan dat je je eraan ergert.

Dat gezegd, italiaanse bitches zijn best lekker.
Oud 06-07-2011, 12:25
Vrieskist
Vrieskist is offline
italianen zijn tof. niks van aantrekken
Oud 06-07-2011, 12:28
Verwijderd
Citaat:
italianen zijn tof. niks van aantrekken
Wat een onzin. Alsof alle Italianen tof zijn. Er is geen enkele bevolkingsgroep die 100% tof is. Zo zijn er kloterige Nederlanders en leuke Nederlanders. Er zijn sletten en normale vrouwen. Er zijn domme en intelligente mensen. Zo is dat overal.
Oud 06-07-2011, 13:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Haha oh jaaa die hoor ik ook heel vaak. Maar die zijn gewoon waar, ik ben ook fel en vurig en sensueel en ik kan zoenen, dat is niet niks Mijn vriendje krijgt ook vaak schunnige reacties natuurlijk over mij in bed
Oh, is dat het? Dat verklaart een hoop.
Oud 06-07-2011, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Oh, is dat het? Dat verklaart een hoop.
Wat, dat ik fel ben? Joh, dat hadden jullie nu ondertussen toch wel door, ik zit zó gemakkelijk op de kast
Oud 06-07-2011, 15:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat, dat ik fel ben? Joh, dat hadden jullie nu ondertussen toch wel door, ik zit zó gemakkelijk op de kast
Nee, mijn vriendin heeft ook rood haar.
Oud 06-07-2011, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Nee, mijn vriendin heeft ook rood haar.
Oh haha selfcentered much. Nou ik heb nog niet van een roodharige gehoord voor wie het niet gold, maar ze zullen er allicht zijn
Oud 06-07-2011, 18:14
Pluis
Pluis is offline
Afgezien van de eerste zin, gaat dit topic helemaal niet over seks. Maar gezien de leuk van het topic verplaats ik hem naar de kantine.
Oud 06-07-2011, 18:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, spoel de afvaltopics maar door naar de vuilnisbelt die De Kantine heet :\
Oud 06-07-2011, 19:51
Verwijderd
Was het ooit anders?
Oud 06-07-2011, 22:10
Thinus
Thinus is offline
Altijd al geweten dat italianen niet tegen grapjes kunnen.
Oud 06-07-2011, 22:53
Martiño
Martiño is offline
Ik heb dat vooroordeel over italianen nog nooit gelezen op dit forum.
Oud 06-07-2011, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat vooroordeel over italianen nog nooit gelezen op dit forum.
Maar dankzij de TS weten wij het nu ook allemaal!
Oud 07-07-2011, 09:29
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Citaat:
Maar dankzij de TS weten wij het nu ook allemaal!

Sorry, ik ging er even van uit dat het wel bekend was dat er over vrijwel elke afkomst, religie en huidskleur bepaalde vooroordelen bestaan.
Toch vindt ik het (vooral in een multiculturele samenleving als NL) schandalig dat het niet alleen gebeurt, maar er ook nog zo luchtig over gedacht wordt.
Oud 07-07-2011, 09:30
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Het is eigenlijk gewoon een vorm van discrimatie.
Oud 07-07-2011, 09:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het is eigenlijk gewoon een vorm van discrimatie.
Wees blij dat je een redelijk positief vooroordeel hebt en hou op met janken, er zijn mensen die grotere problemen hebben dan jij.
Ik denk dat moslims het ook niet tof vinden dat ze standaard verdacht worden als er iets gepikt is, om maar even wat te noemen.
Oud 07-07-2011, 09:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
Over vooroordelen gesproken: bij mij denkt iedereen dat ik wel gitaar zal kunnen spelen.
Oud 07-07-2011, 09:51
Rationeel
Rationeel is offline
italianen zijn kleine, kloterige opdonders. en dat is geen vooroordeel, dat is een feit
Oud 07-07-2011, 09:51
Verwijderd
Citaat:
alleen uit zijn op sex.
haha, iemand trekt zich wat aan, van wat ik heb gezegd
Oud 07-07-2011, 09:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ohja, nouja, Qandy is een antilliaan! Ik hoef echt niet met hem thuis te komen, ook al is ie niet zwart. Dat is toch ook discriminatie?! Want een italiaan zou wel mogen.
Oud 07-07-2011, 09:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ohja, nouja, Qandy is een antilliaan! Ik hoef echt niet met hem thuis te komen, ook al is ie niet zwart. Dat is toch ook discriminatie?! Want een italiaan zou wel mogen.
Nee, dat is xenofobie.
Oud 07-07-2011, 09:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
gebruik eens niet woorden die ik niet begrijp.
Oud 07-07-2011, 09:57
Verwijderd
Citaat:
ik stuur iedergeval als antilliaan zijnde geen pm's naar meisjes van 15, om een afspraakje te maken
Oud 07-07-2011, 09:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Xenofobie houdt in dat je bang bent voor/een hekel hebt aan wat "anders" is.

Discriminatie betekent dat je iemand benadeelt vanwege afkomst, etniciteit, religie e.d., bijvoorbeeld iemand niet aannemen omdat 'ie zwart of jood is.
Oud 07-07-2011, 09:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik stuur iedergeval als antilliaan zijnde geen pm's naar meisjes van 15, om een afspraakje te maken
naar mij wel

Oké, ik ben weg, offtopic enzo!

@Schro: Ah so!
Oud 07-07-2011, 10:01
Boogie
Boogie is offline
Dit topic is een "ik verdedig mezelf topic" en gaat alleen maar over één persoon, dus DK-onwaardig.
Oud 07-07-2011, 10:08
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Citaat:
En hoe moet ik ruiken dat ze een klein meisje is???
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten