Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel alleen dat je je geen dingen aan moet trekken die niet op jou slaan. Dus als ze zeggen dat alle italianen uit zijn op seks vraag je je af of jij dat ook doet. Zo ja, dan is dat zo, zo niet dan maakt het toch niet uit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De enige keer dat ik zo'n vooroodeel ten nadele van mezelf ben tegengekomen, was in Istanbul. Daar hadden de Turkse jongens inderdaad het idee dat Europese meisjes wel wilden - en terecht, trouwens, gemiddeld genomen doen Europese vrouwen wel aan vakantieliefdes inclusief seks. Niks mis mee ook imo, maar ik vond het wel vervelend dat zo veel van die Turkse jongens het gewoon gingen proberen met het motto van, hee, aantrekkelijk Europees meisje, kijken of ik d'r in bed kan krijgen - en dan niet alleen in de kroeg maar ook gewoon in de jeugdherberg. In het dagelijks leven hoef ik niet dergelijke pogingen naar m'n hoofd
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar waar maak je je druk om? Als jij niet zo bent blijkt dat toch vanzelf? Ik heb wel eens een verbaasde reactie gekregen van Engelsen toen ik Nederlander bleek te zijn. Ik sprak immers niet met een zwaar accent en heel basale vocabulaire, dus ze hadden geen Nederlander verwacht? Da's toch niks om kwaad over te worden? Zo kan je wel bezig blijven.
|
Mediterane culturen zijn mede door de temperatuur anders, meer pasievol, jaloersere mannen, het is geen vooroordeel het is een algemene constatering.
net zoals dat ze in Italië meer om mode, en dus uiterlijke presentatie geven dan in dit landje van de kaasschaaf
|
Verwijderd
|
^True.
Hoe vaak ik wel niet vooroordelen heb gehoord over meiden met rood haar. Ze zijn niet op twee handen te tellen. En het zal me werkelijk m'n reet roesten. Maak je daar toch niet zo druk om. Als je wérkelijk vind dat je anders bent, moet je trots op jezelf zijn dat jij de uitzondering op de regel bent. Verder niet druk om maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lange tenen zijn de schuld van degenen aan wiens voeten ze zitten, niet van degenen die er op trappen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Sorry, ik ging er even van uit dat het wel bekend was dat er over vrijwel elke afkomst, religie en huidskleur bepaalde vooroordelen bestaan. Toch vindt ik het (vooral in een multiculturele samenleving als NL) schandalig dat het niet alleen gebeurt, maar er ook nog zo luchtig over gedacht wordt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat moslims het ook niet tof vinden dat ze standaard verdacht worden als er iets gepikt is, om maar even wat te noemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Vooroordelen over homosexualiteit Xymox | 54 | 09-03-2005 09:17 | |
Verhalen & Gedichten |
column vooroordelen bluebird | 6 | 25-06-2004 10:59 | |
Algemene schoolzaken |
Studies en vooroordelen; jouw mening! Mriek! | 55 | 22-04-2004 01:35 | |
Psychologie |
Waaruit ontstaat discriminatie, vooroordelen en racisme? dystopia | 30 | 02-04-2002 18:31 | |
Algemene schoolzaken |
Vooroordelen over Universiteiten Blutengel | 26 | 18-03-2002 13:32 | |
Drugs & Alcohol |
vooroordelen blackfairy | 5 | 12-02-2002 09:03 |