Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2012, 20:06
Nanda2
Nanda2 is offline
Hee allemaal! Heeft iemand van jullie ervaring heeft met de overstap van 4 havo naar 5 vwo. Ik heb nu 5 achten en 3 zevens op mijn rapport. Alle schoolexamens zijn gemiddeld een 7.5. Is het vwo veel zwaarder dan de havo? Wie heeft ervaring of advies?
Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2012, 20:42
LizVis
LizVis is offline
ik ben zelf opgestroomd van vmbo naar havo, hierbij heb ik vooral ervaren dat je sneller afgerekend word op je gedrag. Ik weet niet of dit ook bij andere scholen zo is maar bij ons is het zo dat er sneller negatief gedacht word over vmbo'ers, het zijn immers probleemkinderen met ADD of ADHD. De overstap qua leerstof vond ik vrij klein, je krijgt veel van de stof opnieuw maar dan verder verdiept (ook hierbij geldt, ik weet niet of dit ook op de overstap van HAVO naar VWO zo is.)

ik hoop dat je er iets aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 20:52
Em.
Em. is offline
Als je van 4 havo naar 5 vwo gaat, mis je denk ik stof. Bovendien werd bij ons in 4 vwo ANW gegeven en dan zou je dus zelfs een heel eindexamenvak kunnen missen. Ik denk ook dat het daarom niet mogelijk zal zijn, tenzij je misschien vooruit kan werken qua stof en zo de stof van 4 vwo ook helemaal kennen.

Het zou waarschijnlijker makkelijker zijn om van 4 havo naar 4 vwo te gaan, maar dat is vrij zinloos, want dan kun je ook gewoon 'normaal' van 5 havo naar 5 vwo gaan. En bovendien is dat nog maar één jaartje havo. Als je uitdaging wilt en nog een vak mist (bijvoorbeeld een tweede vreemde taal of wiskunde - beide verplicht op vwo - of gewoon een extra vak) kun je dan misschien alvast beginnen met dan in te halen.
Oud 19-06-2012, 21:19
saarr-
saarr- is offline
weetje, ik heb net zelf vwo-examen gedaan, maar volgens mij is het echt moeilijker dan havo!
het is heel erg veel inzicht en als je dat mist kom je nergens, je hebt het echt overal bij nodig; ak, geschiedenis, wiskunde (ik had c&m-profiel). maar het is mij dus best zwaar gevallen.
en ik denk ook niet dat je zomaar van havo naar vwo mag toch?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 21:32
Siwu
Siwu is offline
Je kunt ook havo gewoon eerst afmaken en daarna vwo 5 en 6 in 1 jaar doen op het vavo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten