![]() |
|
Hoi!
De verhalen staan online ![]() Bedankt voor de mooie inzendingen! Ze staan elk in een apart topic op Letteren zodat ze als forumpost gelezen kunnen worden, en zijn ook aangehecht aan deze post zodat ze voor de liefhebbers ook als Wordbestand gelezen kunnen worden. Verhuizen Het meisje en de dood Een heel normale dag -volgt nog - Twee oren om te horen In dit topic kun je stemmen op een van de verhalen, deze krijgt dan 1 punt. Alleen onderbouwde stemmen worden meegeteld. Laatst gewijzigd op 04-12-2011 om 18:45. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn beoordelingen zijn misschien wat beknopt, maar ik vind het altijd moeilijk om precies te benoemen wat goed of slecht is aan een verhaal. Ik kies meer op gevoel.
Verhuizen: Erg sfeervol, fijn om te lezen. ![]() Het meisje en de dood: Ook al zo'n duister verhaal! Ik vind deze beter geschreven dan 'Verhuizen', alhoewel het verhaal me minder aanspreekt. Je weet namelijk al vrijwel meteen wat er gaat gebeuren, en de rest van het verhaal is daardoor, hoewel sfeervol, minder interessant. (iets heel anders, het doet me denken aan een verhaal uit de vorige wedstrijd, van dat meisje die een fort maakt van bakstenen. Zelfde schrijver? ![]() Een heel normale dag Maf verhaal, dit. Ik kan de schrijfstijl wel waarderen. Ook vind ik het wel fijn dat het min of meer een begin en een eind heeft, iets wat bij verhalen vaak niet duidelijk aanwezig is. En de sfeer (het belangrijkst voor mij, merken jullie wel ![]() Twee oren om te horen Ik moet zeggen, toen ik de eerste regels had gelezen was ik min of meer overtuigd dat ik hierop zou stemmen. Ik hou wel van dit soort gemoedelijkheid, de humor, de luchtigheid. Het verhaal zelf viel (door die verwachting) een beetje tegen. Levi is aandoenlijk, maar ik vind dat er meer in had kunnen zitten. Volgens mij is het verhaal gewoon te kort. Als de schrijver wat meer had uitgewerkt was het een stuk beter geweest. Nu gebeurt er eigenlijk niet zoveel. Ook is het niet helemaal perfect geschreven, soms wat foutjes in de lay-out en met interpunctie. Maar ik wil niet met het negatieve eindigen, het is wel een leuk, gemoedelijk, luchtig, humoristisch verhaal. ![]() Mijn stem gaat naar 'Verhuizen'. Het meest sfeervolle en magische verhaal, een mooi sprookje. ![]() Mocht ik nog op andere ideeën komen over verhalen, dan zal ik dat wel posten. Ik weet zelf ook hoe fijn het is om wat voor commentaar dan ook te krijgen over je verhaal. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind Het meisje en de dood een heel fijn verhaal, een beetje Annie MG Schmidt-achtig, ergens. Het is erg, ja, interessant gewoon. Maar ik heb het een tijdje terug gelezen, en de clou is met de tijd een beetje weggezakt, dat pleit ertegen. Hetzelfde geldt voor Twee oren om te horen, al vind ik de sfeer daar een stuk minder. Dat verhaal is wel mooi geschreven, maar erg kort. Verhuizen is sfeervol, maar ik vind het wel heel rommelig, op een bepaalde manier. Blijft over het laatste verhaal, waarvan ik de titel vergeten ben. Ik vind de clou een beetje vervelend, net als de namen van de figuren (dat had Verhuizen ook. Elza :\), maar het is zo spannend! Ik kreeg er echt kriebels van in mijn buik en dat gebeurt me zelden bij verhalen. Daarom stem ik op Een heel normale dag, of wat de titel ook precies was.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het meisje en de dood: Ik vond het echt een heerlijk verhaal om te lezen
![]() ![]() Een heel normale dag Goh ![]() Verhuizen: Wat donker! Ik kreeg er een beetje rillingen van ![]() Twee oren om te horen: Zo anders ![]() In ieder geval. Mijn stem gaat naar Het meisje en de dood. Ik vond het zo mooi <3. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Okee, omdat vandaag deadline is, doe ik het even snel zonder uitgebreide beschrijvingen
![]() Ik vond alle verhalen gaaf; dat had ik niet verwacht! Dus sowieso complimenten voor iedereen, en daar moet je niet licht over doen want ik ben vrij kritisch ![]() Tegelijkertijd echter vind ik het moeilijk om te kiezen, omdat ik elk verhaal iets heel gaafs vond hebben, maar ook allemaal wel iets hadden dat me niet helemaal aansprak (van plottwists tot schrijfstijl, verschilt per verhaal, ga ik later nog op in, okee ![]() Na lang piekeren ga ik toch maar voor Het meisje en de dood, omdat ik dit verhaal toch het spannendst vond, denk ik. Je voelt inderdaad wel aan wat er ongeveer gaat komen, maar dat neemt niet weg dat de spanning toch voelbaar is, en het is een prettige spanning. En de dansende dood, wat een mooi beeld! |
![]() |
|
Pfoe. Nou, ik heb ze nog een keer geskimread. Ik vind het zo moeilijk! Over Twee Oren Om Te Horen was ik heel heftig enthousiast, maar ik wilde zo graag dat het anders afliep. Een Heel Gewone Dag is zo heerlijk verwarrend, en eigenlijk eindigt het ook gaaf, maar hoe het einde beschreven is vind ik dan weer iets minder. Ik vind Verhuizen het mooiste eindbeeld hebben, heel mooi beschreven ook. Gaaf dat in Het Meisje En De Dood dat beeld van de dansende dood terugkomt, brr. Nou heb ik ze even alleen op het eind beoordeeld. De rest heb ik natuurlijk meegenomen, maar ik vind geen verhaal eruit springen op positieve of negatieve manier. Ik heb uiteindelijk toch besloten voor Twee Oren Om Te Horen te gaan, omdat het echt een begin en een einde heeft, en hoewel ik zou willen dat het anders was gelopen en ik me niet helemaal kan identificeren met de hoofdpersoon, vind ik het toch knap dat zo'n volledig verhaal met een begin en een eind is beschreven in zo weinig woorden. Zegmaar.
|
![]() |
|
ik kom hier door fizzle's onzin topic
![]() ik vond verhuizen het beste. de andere verhalen waren ook erg mooi, maar deze was het meest compleet. kop & staart, origineel, meerdere lagen, interessant gebruik van het thema. ![]()
|
Hmmm moeilijk te kiezen tussen Verhuizen en Het meisje en de Dood.
Ik ga toch voor de laatste! Oh moet onderbouwd. Ok nou ik vond Verhuizen best goed geschreven, hoewel ik sommige dingen 2 keer moest lezen. Halverwege werd het een beetje rommelig, maar qua verhaal wel beter dan het begin. Het was wel goed, maar een beetje kort en ik kreeg er een mindere sfeer vibe van dan bij HMedD. Ik vond Het meisje en de Dood in het begin niet zo heel sterk geschreven, maar wilde toch verder lezen. Iemand zei dat het jammer was dat je vanaf het begin af aan wist wat er gebeuren zou, dan had ik niet echt, waarschijnlijk omdat het vanuit het perspectief was van een klein meisje en het daarom niet uitmaakte omdat zij het niet snapte, ofzo ![]() Het oren verhaal vond ik minder qua sfeer, maar juist wel erg leuk. Het andere verhaal vond ik een beetje te simplistisch soms, en teveel in herhaling vallend tussen alle gesprekken die hij met de buren heeft. Het idee is wel erg tof en daar voelde je ook wel een bepaalde sfeer. De bovenste twee verhalen hadden allebei de juiste sfeer, pakkend verhaal en goed geschreven, waardoor ik daar dus tussen twijfelde.
Laatst gewijzigd op 14-12-2011 om 15:16. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik stem op Het Meisje en de Dood. Ik vind het het best geschreven verhaal, met een vloeiende stijl en een fijne sfeer. Verhuizen is me wat te onevenwichtig, Van Twee Oren Om Te Horen heb ik het gevoel dat er meer in had gezeten en Een Heel Normale Dag vind ik tof, maar het pakt me niet zoals Het Meisje En de Dood.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik stem op Het meisje en de Dood, dit was het enige verhaal wat me nog echt wist te boeien na één pagina gelezen te hebben. of het nou was omdat ik dacht te weten hoe het afliep, en hoopte op een verandering of op bevestiging. Het bleef me boeien en na het eind was ik niet teleurgesteld. Ook vond ik de persoonlijke invloeden leuk. Ik vond een heel normale dag, een leuk verhaal, maar persoonlijk vind ik het minder fijn om engelstalige namen te moeten lezen in een nederlands verhaal. Twee oren om te horen vond ik leuk beginnen, maar het wist deze slechtconcentreerde persoon niet bezig te houden.Verhuizen vond ik ook een leuk verhaal, alleen die komt dan toch echt achter Het meisje en de dood.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Stemtopic flyaway | 23 | 02-07-2012 08:29 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Stemtopic flyaway | 30 | 09-07-2011 18:54 |