Advertentie | |
|
![]() |
|
Die twee weken zijn toch nog niet voorbij? En je hoeft toch ook niet per se al de verhalen te bespreken, een korte onderbouwing is toch ook prima? Kom op jongens, zó eng is stemmen toch niet
![]()
|
Ik stem op Het Dorp. Behalve het einde, spreekt alles mij wel aan in dit verhaal. Op de één of andere manier is het erg makkelijk om mee te leven met en jezelf te herkennen in de hoofdpersoon - althans, voor mij. Dat heb ik bij de andere verhalen niet. Het einde vind ik eigenlijk te sterk. Daardoor vind ik het zelf wat minder, maar het past wel goed in het verhaal, op zich.
||||
Verwijderd
|
Vuur vind ik niet zo goed geschreven. Heel veel zinnen zijn gewoon stilistisch fout, of niet kloppend, of er komt ineens een nieuwe zin waar hoogstens een komma had moeten staan. Het verhaal zelf is wel tof, zeker het begin, maar ergens halverwege verslapt mijn aandacht al en die komt niet echt terug.
Het plan - een leuk verhaal, ik moest er heel erg om glimlachen. Lief. Maar, waarom 'natuurlijk' niet allemaal op dezelfde dag? En ik vind niet alle zinnen even mooi geformuleerd, al past dat wel bij het kleine jongetje, natuurlijk. Van de taalfouten heb ik niet zo veel gemerkt. (maar ik spreek dan ook niet zo heeeeeeel goed Nederlands. ![]() De vlieger vond ik vanaf de eerste zin heel herkenbaar qua schrijfstijl (net als Het plan, trouwens). Deze alinea: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het dorp. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ook hier vind ik niet alle zinnen even mooi, en het is nogal... hm... saai? Maar het beeld van het dorp is wel heel mooi geschetst. Met het einde ben ik het ook niet eens. Ik twijfel tussen De vlieger en Het plan, maar omdat De vlieger al een stem heeft en omdat ik daar meer aanmerkingen op had stem ik op Het plan. ![]() |
![]() |
|
Goed, ik had al meteen toen ik ze las een duidelijke favoriet, toen ik ze weer teruglas veranderde dit niet.
Mijn stem gaat dus naar de Vlieger. Ik hou van oude mannetjes en als die in verhalen zitten en lief zijn is het dus meteen een plus. Er zitten minder geloofwaardige dingen in, inderdaad, maar dat vind ik voor een verhaal eigenlijk helemaal geen probleem - het gaat er toch om een fantasiewereld te creëren? Vuur heb ik eerlijk gezegd niet tot het einde kunnen lezen, er werd teveel beschreven en er gebeurde te weinig en mijn aandacht verslapte enorm. in het dorp gebeurt ook nogal weinig, ik vind vooral dat de hoofdpersoon een vervelende hipster is. het plan is wel lief, maar het is echt een brief en niet een heel verhaal voor mijn gevoel. |
![]() |
|
Het dorp
Interessante setting, leuk geschreven, al vond ik het einde erg cru. De vlieger Vlot geschreven, geen doorsnee verhaal en een einde wat me als lezer bezighield na het lezen. Vuur Ik raak altijd snel de draad kwijt als er in korte tijd veel namen voorkomen in een verhaal en dat had ik bij dit verhaal ook. Verder houd ik niet zo van dit genre. Ook staan er nog wat taalfouten in. Het plan Ik vond het een grappig stukje om te lezen, maar het voelde niet als een verhaal. Mijn stem gaat dus naar de vlieger. |
![]() |
|
Ik stem op "de vlieger". Het verhaal is misschien niet helemaal zo dat het echt kan gebeuren. Maar dat is geen norm voor een goed verhaal. Ook vind ik de beschrijvinkjes(schrijf je dat zo?) erg grappig.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Stemtopic flyaway | 50 | 19-12-2011 17:20 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Stemtopic flyaway | 30 | 09-07-2011 18:54 |