Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2011, 21:55
mariekekoning
mariekekoning is offline
Hoi iedereen,

Ik heb een probleem waar ik de laatste tijd erg mee zit: ik stink erg snel.
Voor alle mensen die het zich af vragen: ik douche elke avond, ik was me elke ochtend, en ik gebruik deo+douche na sporten.
Als ik s ochtends op school na een paar uur naar m'n kluisje ga, ruik ik mezelf. Als je jezelf ruikt is het erg, dan ruiken anderen het zeker. De lucht die ik produceer is geen sport-zweetlucht, maar eerder een angstzweetlucht. Ik heb totaal geen stress, ik wordt niet gepest, ik heb vrienden, dus ik snap zelf niet precies wat er mis is.

Ik wordt hier erg onzeker van, hoewel anderen het niet laten merken dat ik te ruiken ben. Ik ben niet onzeker aanelegd, maar ik ga er toch aan denken.

Graag reacties, alles is welkom!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 22:01
Pluis
Pluis is offline
Wat voor deo gebruik je? is dat echt een anti-transpirant deo zoals bijvoorbeeld van rexona of odorex ofzo, of is het alleen maar een lekker luchtje zoals Fa en 8x4 enzo? Daar zit hem namelijk een enórm verschil in qua zweetlucht. Iedereen zweet, dus je probleem is zeker niet gek. Ik gebruik al jaren odorex, en sindsdien stink ik nooit meer naar zweet. En ik gebruik nog niet eens de odorex spullen voor mensen die echt heftig zweten (want dat is er ook gewoon)

kleding heeft trouwens ook invloed op hoe snel je zweet gaat ruiken. Synthetische kleding ruikt veel sneller dan katoen, omdat het geen vocht opneemt of doorlaat.
Oud 09-11-2011, 05:42
Verwijderd
Je doucht elke avond. Doe je dan ook deodorant op? Of pas weer de ochtend erna? En heb je dit altijd al gehad? Heb je een goeie conditie? Zit het in de familie? Heb je haar onder je arm? Haar kan vocht en daarmee stank makkelijker vasthouden.

Let idd op type deo en kleding. Daar gaat het vooral om.

Daarnaast zeg je dat je jezelf ruikt, maar soms kun je in je hoofd dingen groter maken dan ze zijn. Heb je een persoond ie je vertrouwt, die je ernaar kan vragen? Wellicht een zus, moeder, beste vriendin? Iemand die het eerlijk tegen je zegt of het inderdaad zo is. Soms kun je je op iets focussen waar de wereld totaal niet mee zit. Iedereen heeft sowieso een bepaalde eigen geur.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 07:22
mariekekoning
mariekekoning is offline
Bedankt voor de reacties!

Vraagjes beantwoorden:
- ik doe meestal s ochtends weer deo op. S nachts slaap ik met alleen een onderbroek.
- ik draag zo weinig mogelijk 'plastic' kleding, daar let ik op.
- ik heb het m'n moeder wel eens gevraagd, en die zei dat ze me wel eens rook (niet vaak). Verder ruikt het soms ook echt vies op m'n kamer als ik daar zit, met de deur en het raam open.

Ik ga zeker kijken naar andere soorten deo dan ik nu gebruik, ik heb nu inderdaad een lekker luchtje.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 09:39
Verwijderd
Ik doe altijd direct na het douchen deodorant op (rexona), welk tijdstip het ook is. Doe ik dat niet, dan wil ik een paar uur later alweer douchen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 09:39
Verwijderd
Maar tussen iemand ruiken en stinken zit ook nogal een verschil. Ik ruik mezelf ook wel eens en als ik het dan aan anderen navraag, ruiken ze niks. Misschien baat het ook, ik douchte ook een tijdlang savonds, maar dan zweette ik snachts dusdanig dat ik mezelf de volgende morgen ook (eerder) rook. Misschien kun je voortaan sochtends douchen? En inderdaad, goede deodorant kan heel veel schelen! Ik ben zelf fan van de rollers van odorex, en datzelfde merk heeft ook een spray waardoor je vijf dagen neit zweet. Die gebruik ik alleen maar wanneer er iets speciaals is en ik perse niet wil ruikem.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 20:37
Catch
Catch is offline
Zweet je ook erg veel (alsin zichtbare plekken) of ruik je jezelf alleen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 07:07
mariekekoning
mariekekoning is offline
@Catch nee, ik ruik alleen, geen grote natte vlekken (behalve na sporten).

S ochtends douchen is een idee, ik ga het allemaal eens proberen!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 10:09
Volk
Volk is offline
Ik zou als ik jou was meteen na het douchen deo gebruiken. Je gaat stinken als je zweet in aanraking komt met bacterieën. Door eerst te gaan slapen en dan pas deo te gebruiken hebben de bacteriën zich snachts al lekker kunnen wentelen in het zweet. Dus meteen deo, en inderdaad 's ochtends douchen, want 's nachts lig je flink te zweten ook al heb je dat niet door.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 13:42
TheHitch
TheHitch is offline
beste Marieke Koning,

Dit probleem komt vaker voor. Het is helemaal niet erg en mischien ook niet zo erg als je zelf denkt dat het is.
Wat je kan doen om het probleem te verhelpen is gewoon een keer naar de dokter gaan. Het is helemaal niet erg want deze dingen komen gewoon soms voor. Een dokter kan je vertellen wat er mischien precies mis is. En die kan je gewoon de juiste soort "deo" aanbieden. Je hoeft hier helemaal niet onzeker over te zijn want daar haal je alleen maar jezelf omlaag mee. Zoals je zelf zei ik ben helemaal niet onzeker aangelegd. Dus ook niet doen.

Greetz,
TheHitch
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 15:55
Verwijderd
Citaat:
beste Marieke Koning,

Dit probleem komt vaker voor. Het is helemaal niet erg en mischien ook niet zo erg als je zelf denkt dat het is.
Wat je kan doen om het probleem te verhelpen is gewoon een keer naar de dokter gaan. Het is helemaal niet erg want deze dingen komen gewoon soms voor. Een dokter kan je vertellen wat er mischien precies mis is. En die kan je gewoon de juiste soort "deo" aanbieden. Je hoeft hier helemaal niet onzeker over te zijn want daar haal je alleen maar jezelf omlaag mee. Zoals je zelf zei ik ben helemaal niet onzeker aangelegd. Dus ook niet doen.

Greetz,
TheHitch
Dit klinkt alsof de huisarts haar z'n penis aan zal bieden in plaats van deodorant.

En ook een beetje alsof jij die huisarts bent.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 16:51
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
je hebt ook zo'n soort 'rollerdeo' die je bij de drogist kunt halen. dit sluit de zweetkliertjes wat meer af. lijkt me niet echt gezond, maar ik heb het eveng ebruikt en het hielp wel :-) je kunt gewone deo er nog bij gebruiken. het ruikt wel niet naar bloemetjes ofzo... theeft wat een rare geur, maar andere mensen ruiken het niet
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 17:33
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
beste Marieke Koning,

Greetz,
TheHitch
dokters doen niet aan het voorschrijven van deodorant, die geven in eerste instantie eerst dezelfde adviezen als die wij hier aan het geven zijn. pas als ze het allemaal probeert en nóg enorm ruikt komt de huisarts in beeld voor een verwijzing naar de dermatoloog. eerder niet.
Oud 18-11-2011, 16:05
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
HSP, High sensitive personality? Ik ruik meer dan dat anderen ruiken.. Dit kan ook mee spelen. Vervolgens wil ik er nog aan toevoegen dat je door suiker meer gaat transpireren. (ervaringsdeskundige) Sinds ik niet meer zoveel zoetigheid en suiker neem is het zweten drastisch vermindert. Misschien om eens over na te denken.

Thomas
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 08:04
Verwijderd
Inderdaad 's ochtends douchen. Je zweet 's nachts superveel namelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 02:30
sstudent
sstudent is offline
het is beter als je in de ochtend én in de avond gaat douchen
sommige mensen gebruiken in de avond menthol poeder of dat ook echt werkt weet ik niet maar 2maal daags douchen is een goed begin
bij het douchen kun je het beste een washandje gebruiken
odorex is heel goed
het kan zijn dat je allergisch bent voor bepaalde (voeding) stoffen
de 1 krijgt puistjes of uitslag en de ander een geur
je kan naar de huisarts voor allergietesten dat kan allergie voor je zeep zijn maar kan ook een voedselallergie zijn
het klinkt allemaal wel heel raar maar wie weet heb je er wat aan!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten