![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat het verschil zou moeten zijn, is dat ik dan niet meer kán eten. Met een maag met de grootte van een mandarijntje, dan kun je wel willen, maar het gaat niet. Wat nu vaak andersom is eigenlijk, ik wil niet, maar het gaat wel, dus waarom stoppen?
En het feit dat er zoveel positieve reacties in mijn omgeving zijn, collega's die van 200 naar 90 kilo zijn gegaan en nu alles fijn kunnen eten zonder iets bij te komen. Daarom wil ik weten hoe het werkelijk gaat bij anderen, ik ga niet af op een aantal positieve reacties. Ik snap heus wel dat ik dan niet meer alles kan eten en zoveel kan eten, maar ik wil weten hoe en wat. Daarnaast zijn er nog een stuk of wat psychologische onderzoeken, als ik er niet aan toe ben, zullen zij ook geen goedkeuring geven. Mag ik GEWOON wat ervaringen vragen zonder hier een psychologische analyse te krijgen? Ik heb al genoeg psychiaters aan mijn been, nog niet de analyse meegerekend die ik zou krijgen. Paranoide, het gaat hier om een verschil van 5 kilo. Ik heb al eerder dat gewicht gehad en ik heb het er ook weer afgekregen. Ik vrees echter dat het er binnen korte tijd weer aanzit. En sorry, maar ik ben het moe om een jaar lang te diëten om 20 kilo kwijt te raken en het daarna langzaam weer bij te komen. Bij-eten wordt door iedereen afgeraden, maar ook de dokters waarmee ik heb gepraat, keken een beetje beschaamd en gaven onder tafel toe dat dat de enige oplossing was, MOCHT ik voor een operatie gaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je maag is rekbaar. Hij rekt dus ook weer op. Mijn achternicht had er 1. Ze ging geloof ik van 150 naar 65 kilo. Inmiddels zit ze er weer ruim boven (de 150 kg). Vier/vijf jaar geleden heeft ze de operatie gehad, omdat ze geen kinderen kon krijgen omdat ze te dik was. Nadat ze zwanger werd is ze weer los gegaan, en dikker dan ooit.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb idd op tv ook vaak genoeg verhalen gezien van mensen waarbij het als een tierelier werkte, maar na verloop van tijd vervielen ze weer in oude eetgewoontes (met het idee toch niet aan te kunnen komen want een verkleinde maag). Vervolgens waren ze weer terug bij af. Precies wat .sann dus ook zegt. Natuurlijk zijn er ook succesverhalen, maar reken maar dat die mensen na de operatie ook een heel psychologisch traject zijn doorgegaan om hun levensstijl aan te passen zodat ze niet terug zouden vallen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, de consulente zei dat ik een heel traject moest afleggen, ervoor en erna, vooral ivm het emo-eten enzo.
Maar ik zie dus alleen maar succesverhalen. En ik hoor niet echt iets over de andere kant. Daarnaast wordt het door iedereen als geweldige oplossing gepresenteerd en daar geloof ik niet zomaar in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is 1 minder verhaal en dat is ook van iemand in het ziekenhuis, die komt nu weer aan door alle zoetigheid die ze eet. Het punt is ook dat er echt op gehamerd wordt door mijn omgeving. Ik ben er zelf heel bang voor en wil er dus niet zomaar aan beginnen. Maar ik word intussen bijna gehersenspoeld en dat is niet leuk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zag laatst een documentaire op tv die voor een groot deel ging over deze operatie. Het was ook een soort kritisch geluid over de samenleving van nu, het ging in ieder geval over het overgewicht-probleem. Er werden ook wat cijfers in genoemd... Ik weet alleen nu even niet hoe die documentaire ook alweer heette! Grmbl. Ah! gevonden. Hij was van Zembla en heet 'slank in een dag'. Ik weet niet zeker of je er iets aan hebt.
In ieder geval succes met de keuze! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
My Little Turret: Friendsaai is Science #1841 Verwijderd | 500 | 18-06-2013 18:10 | |
De Kantine |
Saaiburgers, the cornersaai of any nutrisaaious breakfast#1808 Noedelhap | 500 | 06-04-2013 00:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
Eten te snel wegspoelen Verwijderd | 5 | 28-12-2012 15:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd. Kraai | 27 | 26-11-2012 17:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #24 Balance | 500 | 16-02-2010 11:57 | |
Films, TV & Radio |
Grey's Anatomy Verwijderd | 500 | 29-03-2006 16:58 |