Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 23:04
mariskaaaaa
mariskaaaaa is offline
Hoi,

In juni 2011 ben ik geslaagd voor de havo.
Ik was toen drukker bezig met het halen van mijn examens, dan mijn studie keuze.
Ik heb nooit geweten wat ik wou studeren, alleen ben in september toch met communicatie begonnen in Groningen. Na een maand ben ik gestopt. Ik heb er ondertussen heel veel spijt van gehad, dat ik niet gewoon vwo ben gaan doen op mijn oude middelbare school.
Ik was vorig jaar altijd bang dat ik dat niet zou kunnen, maar aangezien ik nog steeds niet weet wat ik wil gaan studeren (ik ben nu een jaartje aan het werk) wil ik nog steeds wel graag vwo doen.

Nu was mijn vraag, is het na een jaartje werken, nog mogelijk om weer terug te gaan naar je oude middelbare school, en daar alsnog je vwo diploma gaan halen? Ik ben dan 18, zou dan in vwo 5 oktober 19 worden, en zou 20 zijn als ik klaar was met mijn vwo. Maar 20 lijkt mij alsnog niet oud om te beginnen op de universiteit. Hoop dat iemand mij kan helpen!

Laatst gewijzigd op 02-01-2012 om 23:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2012, 13:24
Diamera
Diamera is offline
Er zit een meisje in mijn klas dat na de havo op een andere school, vorig jaar bij ons in vwo 5 is begonnen. In november werd ze 19. Ze zit nu bij mij in de zesde, maar doet dat bij nader inzien in twee jaar: dit jaar doet ze enkele vakken en volgend jaar de rest. Ze zou dus ook 20 zijn als ze slaagt.

Qua leeftijd kan het dus wel. Ik denk niet dat het dan uitmaakt of je van de havo of van een HBO-opleiding af komt, maar ik weet niet zeker of het mogelijk is, en wie dat dan bepaalt. Volgens mij is het de school die daar een beslissing over moet nemen, en ik zou daar dus ook navraag gaan doen. Zij zullen sowieso meer weten van of in ieder geval beter kunnen informeren naar de regelingen omtrent je situatie.

Wil je niet naar de vavo dan?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 17:17
mariskaaaaa
mariskaaaaa is offline
Citaat:
Er zit een meisje in mijn klas dat na de havo op een andere school, vorig jaar bij ons in vwo 5 is begonnen. In november werd ze 19. Ze zit nu bij mij in de zesde, maar doet dat bij nader inzien in twee jaar: dit jaar doet ze enkele vakken en volgend jaar de rest. Ze zou dus ook 20 zijn als ze slaagt.

Qua leeftijd kan het dus wel. Ik denk niet dat het dan uitmaakt of je van de havo of van een HBO-opleiding af komt, maar ik weet niet zeker of het mogelijk is, en wie dat dan bepaalt. Volgens mij is het de school die daar een beslissing over moet nemen, en ik zou daar dus ook navraag gaan doen. Zij zullen sowieso meer weten van of in ieder geval beter kunnen informeren naar de regelingen omtrent je situatie.

Wil je niet naar de vavo dan?
Vavo is duur. En op de middelbare school kost het bijna niks. Daarbij komt ook nog dat de vavo waarvan ik op de site keek, je persee een 7.5 gemiddeld op je diploma moest staan. En dat sta ik dus echt niet.. hehe.
Dus dat leek mij niet echt een optie.
Maar dan valt mijn leeftijd hopelijk nog wel een beetje mee.. Ik denk dat ik maar eens langs mijn oude school ga en ga kijken wat de mogelijkheden zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 21:32
Ro S
Ro S is offline
Als je geen topcijfers had op HAVO en je bent alweer een jaar uit de routine dan gaat VWO je echt vies tegenvallen. VWO is echt een heel ander verhaal dan HAVO.
Wat je zou kunnen doen in dit geval:
Doe (bijvoorbeeld) de HBO Economie opleiding. Als je daar je bachelor in haalt dan kun je doorstromen naar de universiteit en dan kun je daar zelfs een jaar overslaan.

Je kunt ook wachten tot je 21ste, vanaf die leeftijd mag je op de meeste universiteiten toelatingsexamen doen en daarmee kun je dan ook gaan studeren.

Waarom wil je eigenlijk zo graag je VWO diploma hebben?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 08:47
lalalalie
lalalalie is offline
Citaat:
Als je geen topcijfers had op HAVO en je bent alweer een jaar uit de routine dan gaat VWO je echt vies tegenvallen. VWO is echt een heel ander verhaal dan HAVO.
Wat je zou kunnen doen in dit geval:
Doe (bijvoorbeeld) de HBO Economie opleiding. Als je daar je bachelor in haalt dan kun je doorstromen naar de universiteit en dan kun je daar zelfs een jaar overslaan.

Je kunt ook wachten tot je 21ste, vanaf die leeftijd mag je op de meeste universiteiten toelatingsexamen doen en daarmee kun je dan ook gaan studeren.

Waarom wil je eigenlijk zo graag je VWO diploma hebben?
Omdat ze niet weet wat ze wil en niet nog een keer de verkeerde keuze wil maken. En dan maar beter iets zinnigs kan doen met d'r tijd?
En daarbij, naar mijn idee is het verschil tussen havo en vwo helemaal niet zo groot. Het enige probleem is dan inderdaad terug in de routine komen, maar dat komt wel goed lijkt me.
Oud 14-01-2012, 12:07
Verwijderd
Dat is mogelijk, alleen hanteren middelbare scholen daarvoor ook vaak een minimaal cijfer dat je op je havo-eindexamen gemiddeld moet hebben gehaald. Meestal is dat een 7.0 maar elke school mag daarvoor zijn eigen eisen stellen, dus ik zou zeggen, vraag het even na
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 16:06
Verwijderd
Bij ons zou dat mogelijk zijn zonder enig probleem!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten