Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 22:32
OzNZ
OzNZ is offline
Hoi,

Ik heb gisteravond Windows 7 opnieuw geïnstalleerd op m'n laptop. Nu heb ik een aantal vragen:

1) Ik heb mijn laptop ooit gekocht met Windows Vista maar kreeg na een tijdje een Upgrade voor Windows 7 thuisgestuurd op cd die vlak erna uitkwam.
Ik weet niet meer hoe die installatie/upgrade toentertijd ging, maar wat er gister gebeurde, was dat ik alleen maar kon kiezen om al mijn bestanden te behouden in plaats van echt een herinstallatie te doen. Omdat ik echt heel graag m'n laptop wou herinstalleren, koos ik maar voor die enige optie.
Hoezo kon ik niet kiezen voor een gehele nieuwe installatie? Omdat ik een upgrade cd heb ipv een originele installatie cd ofzo? Heel irritant, want:

2) Hierdoor kreeg ik twee mappen in mijn nieuwe C: schijf vandaag: Windows.old en Windows.old.000 die ik direct heb verwijderd maar echt een ellendige eeuwigheid duurde, met behoorlijke moeite en geduld. Nu staan er echter nog 2 mappen en 2 bestanden in mijn C: schijf die ik vreemd vind:
*Mappen - de ene heet '209acc36a20e01c51f' en de andere '313828243f15f818093b' en hebben als laatste wijzigingsdatum half december 2010 (?); er staan in beide tientallen mappen met nummers in en ik zou niet weten wat dit moet zijn. Heb ze nu al in de prullenbak staan om te kijken of ik ze echt kan verwijderen of niet, maar durf het niet zonder het ergens na te vragen.
*Bestanden - een tekstdocument genaamd 'updatedatfix' met info over mijn Windows installatie (?) en een vreemd bestand dat 'user' heet en een JScript-scriptbestand is dat ik niet kan openen.
Kan ik deze 4 dingen gewoon verwijderen?
(En nu ik toch bezig ben: ik heb ook nog een PerfLogs map in C: staan en een SWSetup. Wat zijn dit?)

3) BELANGRIJKSTE VRAAG: Ik heb sinds ik me kan herinneren een D: schijf RECOVERY die 1,82GB van 11GB beschikbaar heeft, maar als ik erop klik staat er een gek tekstbestand in en een map genaamd 'RECOVERY' die leeg is. Ik snap dus niet waarom deze schijf bijna vol zit terwijl ik er niks in zie zitten.
Ik dacht altijd dat 'ie bedoeld was om letterlijk de laptop te recoveren maar ik heb gewoon een Windows 7 installatie (of upgrade dan) cd dus ik snap er niks van.. Kan ik die 11GB anders overzetten naar C:? Beetje zonde, aangezien ik slechts 221GB op C: heb staan.

Thanks!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2012, 19:04
OzNZ
OzNZ is offline
Is mijn post te lang of heeft echt niemand op geen enkele vraag van de 3 een antwoord??
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 00:18
Daantjer
Daantjer is offline
Voor een nieuwe installatie moet je eerst vista intalleren. Daarna kan je W7 installeren.
De partities kun je bij de installatie regelen.
Oud 04-01-2012, 06:34
OzNZ
OzNZ is offline
Hoe bedoel je? Ik had Vista erop staan en toen ooit een upgrade installatie met 7 eroverheen gedaan. En toen een paar dagen geleden dit laatste weer. Mijn laptop doet het gewoon..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 11:38
bierkoning
bierkoning is offline
Voor een goede schone structuur van je systeem/mappen is het beter als je hem helemaal leeghaalt en opnieuw indeeld...
Wees anders een stoute jongen en download de gecrackte windows 7 versie en installeer die gewoon
Oud 04-01-2012, 16:18
OzNZ
OzNZ is offline
Hoe haal je dan eerst de hele Windows installatie eraf (om hem vervolgens opnieuw te installeren)?
Ik dacht dat je hoe dan ook altijd je installatie cd moest gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 18:43
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Je moet dan booten vanaf de installatie cd en niet de cd starten in windows.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 12:38
bierkoning
bierkoning is offline
juist, en dan krijg je vanzelf opties van partities maken en formateren, en dan gewoon even opnieuw installeren. Met windows 7 heb je ook haast nooit meer drivers nodig.
Oud 06-01-2012, 11:17
OzNZ
OzNZ is offline
Hm.. beetje te laat nu, heb net alles weer goed staan en geïnstalleerd/gedownload (=vaak toch weer een dagje of 5 werk).
Ik heb nu iig weer enorm veel schijfruimte in C: en alle rare mappen gewoon verwijderd. Nu heb ik alleen mappen staan die zijn aangemaakt op de dag van mijn nieuwe installatie een week geleden, dus lijkt me goed. Alleen snap ik nog steeds niet mijn D: schijf van 11GB die vol zit zonder dat er iets in zit..

Volgende keer dat ik Windows opnieuw wil installeren zal ik opstarten met de cd-rom erin?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 10:01
Verwijderd
Die mappen met die rare namen zijn updates van Windows/Microsoft Update waarvan de tijdelijke bestanden niet opgeruimd zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 18:19
WoKo
WoKo is offline
De partitie met 1,89 GB, is pas volledig te zien, als de recovery opstart. De 2 directorys van windows old, MOET je NOOIT handmatig verwijderen. Laten hem verwijderen door Windows 7.Als je meer wilt weten moet je even posten hier.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 12:06
Verwijderd
Citaat:
De partitie met 1,89 GB, is pas volledig te zien, als de recovery opstart. De 2 directorys van windows old, MOET je NOOIT handmatig verwijderen. Laten hem verwijderen door Windows 7.Als je meer wilt weten moet je even posten hier.
Dit is uiterst verkeerde informatie.

Er staat simpelweg een image op (ohnoes verborgen bestanden ) van Windows en is gemaakt door de leverancier of nadat Windows 7 klaar was met configureren bij de eerste keer aanzetten. Je zal er dus nooit een windows.old aantreffen, die staat alleen op de partitie waar Windows geherinstalleerd is en dan alleen indien je er niet voor hebt gekozen om de partitie te formatteren.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 06:51
Verwijderd
Citaat:
Windows.old zijn gewoon de instellingen van de vorige versie die je had
Je had jezelf die 5 dagen dus kunnen besparen door dat bestand te gebruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten