Hoi,
Ik heb gisteravond Windows 7 opnieuw geïnstalleerd op m'n laptop. Nu heb ik een aantal vragen:
1) Ik heb mijn laptop ooit gekocht met Windows Vista maar kreeg na een tijdje een Upgrade voor Windows 7 thuisgestuurd op cd die vlak erna uitkwam.
Ik weet niet meer hoe die installatie/upgrade toentertijd ging, maar wat er gister gebeurde, was dat ik alleen maar kon kiezen om al mijn bestanden te behouden in plaats van echt een herinstallatie te doen. Omdat ik echt heel graag m'n laptop wou herinstalleren, koos ik maar voor die enige optie.
Hoezo kon ik niet kiezen voor een gehele nieuwe installatie? Omdat ik een upgrade cd heb ipv een originele installatie cd ofzo? Heel irritant, want:
2) Hierdoor kreeg ik twee mappen in mijn nieuwe C: schijf vandaag: Windows.old en Windows.old.000 die ik direct heb verwijderd maar echt een ellendige eeuwigheid duurde, met behoorlijke moeite en geduld. Nu staan er echter nog 2 mappen en 2 bestanden in mijn C: schijf die ik vreemd vind:
*Mappen - de ene heet '209acc36a20e01c51f' en de andere '313828243f15f818093b' en hebben als laatste wijzigingsdatum half december 2010 (?); er staan in beide tientallen mappen met nummers in en ik zou niet weten wat dit moet zijn. Heb ze nu al in de prullenbak staan om te kijken of ik ze echt kan verwijderen of niet, maar durf het niet zonder het ergens na te vragen.
*Bestanden - een tekstdocument genaamd 'updatedatfix' met info over mijn Windows installatie (?) en een vreemd bestand dat 'user' heet en een JScript-scriptbestand is dat ik niet kan openen.
Kan ik deze 4 dingen gewoon verwijderen?
(En nu ik toch bezig ben: ik heb ook nog een PerfLogs map in C: staan en een SWSetup. Wat zijn dit?)
3) BELANGRIJKSTE VRAAG: Ik heb sinds ik me kan herinneren een D: schijf RECOVERY die 1,82GB van 11GB beschikbaar heeft, maar als ik erop klik staat er een gek tekstbestand in en een map genaamd 'RECOVERY' die leeg is. Ik snap dus niet waarom deze schijf bijna vol zit terwijl ik er niks in zie zitten.
Ik dacht altijd dat 'ie bedoeld was om letterlijk de laptop te recoveren maar ik heb gewoon een Windows 7 installatie (of upgrade dan) cd dus ik snap er niks van.. Kan ik die 11GB anders overzetten naar C:? Beetje zonde, aangezien ik slechts 221GB op C: heb staan.
Thanks!
|