Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2012, 17:25
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Hallo

Ik zit in 3 mavo (GT)
Ik zat vorig jaar op 2 havo/vwo
Maar ik wil graag VMBO Handel gaan doen. (ik weet het klinkt raar maar wil het graag)
Maar mijn ouders willen dat absoluut niet.
Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2012, 18:11
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
wat is de rede dat je ouders het niet willen?
als je echt denkt dat het wat voor je is en je bent goed in de vakken die je ervoor nodig hebt om later een opleiding in die richting te doen, sleur ze dan eens mee naar een opendag van een opleiding met iets economisch ofzo.
Of anders met je mentor praten zodat die eens een goed gesprek erover kan hebben met je ouders.
Ik kan me voorstellen dat niet iedere ouder zit te springen om een kind dat bij de luchtmacht wil, maar handel is nog vrij rustig en kan weinig fout mee gaan...
Oud 01-02-2012, 18:28
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
wat is de rede dat je ouders het niet willen?
als je echt denkt dat het wat voor je is en je bent goed in de vakken die je ervoor nodig hebt om later een opleiding in die richting te doen, sleur ze dan eens mee naar een opendag van een opleiding met iets economisch ofzo.
Of anders met je mentor praten zodat die eens een goed gesprek erover kan hebben met je ouders.
Ik kan me voorstellen dat niet iedere ouder zit te springen om een kind dat bij de luchtmacht wil, maar handel is nog vrij rustig en kan weinig fout mee gaan...
nou ik was al een niveau omlaag gegaan. en ze willen niet dat ik nog lager ga. Want dan zeggen ze van dan kun je later veel minder. Maar ik zou het leuk vinden om iets met handen te gaan doen. Handel en Bouw lijken me leuken.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 19:53
Verwijderd
Nog eventjes naar je ouders luisteren.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 10:33
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
nou ik was al een niveau omlaag gegaan. en ze willen niet dat ik nog lager ga. Want dan zeggen ze van dan kun je later veel minder. Maar ik zou het leuk vinden om iets met handen te gaan doen. Handel en Bouw lijken me leuken.
maar je bedoelt ws dat je dat op vmbo-kader wilt gaan doen en dat je nu op t zit of niet? Correct me if i'm wrong.
In dat geval zou ik heel even doorvechten totdat je van het vmbo af bent, op het mbo heb je ook heel veel opleidingen met handel of bouw ofzo, en het voordeel van t is dat je alle mbo niveaus mag doen.
Oud 02-02-2012, 14:51
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
maar je bedoelt ws dat je dat op vmbo-kader wilt gaan doen en dat je nu op t zit of niet? Correct me if i'm wrong.
In dat geval zou ik heel even doorvechten totdat je van het vmbo af bent, op het mbo heb je ook heel veel opleidingen met handel of bouw ofzo, en het voordeel van t is dat je alle mbo niveaus mag doen.
Maar op de school waar ik heen wil kan je met kader ook elk niveau doen. (1 t/m 4)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten