Advertentie | |
|
![]() |
|
Straffen en rehabilitatie zijn allebei je reinste onzin, want mensen zijn onverbeterlijke, poepslingerende circusapen. Ik ben daarom meer van het efficient opruimen. Geen genade, geen tweede kansen, geen penitentie.....Gewoon weg ermee. Kill it with fire.
*Half serieus*
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Oh ja, de moord op Fortuyn is niet de eerste waarvan hij hoofdverdachte was...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
de persoon die hij dood geschoten heeft is ook onterecht dood.
die persoon krijgt toch ook geen 2e kans? dat vind ik ook onterecht =p Straffen op school vroeger waren altijd zoiets van, spijbel 1 uur, blijf 2 uur na. dit is bij lange na niet dubbel zo erg, 12 jaar in een luxe appartement verblijven waar je geen contact met de buitenwereld hebt. terwijl de andere persoon, tussen een paar planken ligt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Het Nederlandse systeem is gericht op rehabilitatie, dus er wordt een poging gedaan om veroordeelden weer een productief lid van de maatschappij te laten worden. Taakstraffen helpen daar ook bij. Het klinkt misschien een beetje als een geitenwollensokkenaanpak, maar onderzoek heeft uitgewezen dat een combinatie van taakstraf, gevangenisstraf en reclassering juist goed werkt. Het is misschien niet hip om dat te zeggen als politicus, maar het is wel zo.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar daar heb je ook wel gelijk in, als rehabilitatie niet meer lukt dan is het natuurlijk nutteloos om het te proberen. Probleem is wel dat zoiets lastig is aan te tonen (hoewel TBS in principe wel levenslang kan zijn).
||
Citaat:
1) Bedrieglijke argumentatie 2) Bedrieglijke reden 3) Bedrieglijke redenatie 4) Droggrond 5) Schijngrond 6) Schijnreden 7) Sofisme 8) Valse bedrieglijke reden 9) Valse reden Een soort van redenering die niet klopt zeg maar. Dat is de bewering over die 2e kans niet, je hebt maar 1 leven en dat is zo'n beetje het grootste wat je ontnomen kan worden en je krijgt geen 2e kans. Dus het is geen drogreden, sterker nog, hij klopt. Of de strafmaat juist was in de zaak Fortuyn is een andere discussie. Ik vind overigens dat dit levenslang had moeten zijn. Een leven voor een leven vind ik bij dergelijk koelbloedige moorden toepasselijk. Dan heb ik het uiteraard over levenslang en geen doodstraf.
||
Citaat:
Rehabilitatie werkt zelden en kost veel. Straffen werkt zelden en kost iets minder. Lesser of the two evils. (persoonlijk ben ik van mening dat verreweg het meeste criminele gedrag zoals geweld en diefstal komen door de enorme stress die mensen hebben in dit systeem, dus als alle voorwaarden goed zijn zonder dat mensen bang hoeven te zijn hun comfortabele leven te verliezen zou er al 90% minder criminaliteit zijn, maar enfin das utopisch denken ala Jacque Fresco toch ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-03-2012 om 22:32. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Citaat:
straffen is iemand onder toezicht van de staat zetten (hetzij gevangeni, hetzij volledige TBS) met het oogpunt de gepleegde daad om te zetten in een straf die de maatschappij afdoende acht, zonder enige aandacht voor de belangen van degene die gevangen wordt gezet. Citaat:
Heb je überhaupt zijn boeken gelezen? die man was beter opgeleid, meer geïnteresseerd in het welvaren van het land en intelligenter dan welke andere politicus dan ook. Citaat:
||
Citaat:
po·li·ti·cus Zelfstandig naamwoord politicus m (beroep) iemand die zich beroepsmatig met politiek bezighoudt Deze politicus hoeft zich geen al te grote zorgen te maken over de volgende verkiezingen. Dan komt helaas een schandalige drogreden, maar jij durft niet eens je echte leeftijd te laten zien, maar ik ben stellig van mening dat de aangegeven leeftijd ook de verstandelijke leeftijd van jou is. Daarnaast heeft Volkert bewezen dat rehabilitatie er niet in zit voor hem. In de docuserie 'Edwin zoekt Fortuyn' heeft Volker tijdens een telefonisch gesprek met Edwin gezegd dat hij geen greintje spijt heeft. Dit gesprek wil van der Graaf echter niet uitgezonden hebben. Hij moet vast zitten, voor zijn eigen veiligheid en die van ons.
|
Verwijderd
|
Dat komt van iemand die consequent de naam Volkert van der Graaf verkeerd spelt? Echt srsly wtf je begrijpt geen ruk van wat ik daadwerkelijk bedoelde. Prima trouwens dat je mijn leeftijd erbij haalt hoor. Ik ben 30. Maar ik vroeg het niet aan jou ik bedoelde het bloedserieus. De definitie van politicus verschilt namelijk nogal eens van persoon tot persoon. Fortuyn was namelijk een bijzonder slechte politicus volgens de algemene definitie maar hij was erg goed in opvallen in het debat. Echter simpelweg roepen "LET OP IK WORD PREMIER VAN DIT LAND" betekent niet dat je een goede politicus bent. En hij werd het ook niet eens
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat Van der Graaf vindt van zijn daden is compleet irrelevant voor wat betreft hoe sterk Fortuyn als politicus was. |
![]() |
|
![]() |
Martiño, Deadlock, don't feed the troll. Hoe fantastisch Pims wetenschappenlijk romannetjes waren en hoe geweldig Nederland onder zijn leiding wel niet geweest zou zijn, doet gewoon niet ter zake. Tenzij arPos bedoelt dat iemand die een in zijn ogen goede politicus doodschiet een zwaardere straf verdient dan iemand die een in zijn ogen slechte politicus vermoordt. Maar dat lijkt me sterk.
Edit: oké deadlock ik moest wel om je reactie lachen ; )
|
@Deadlock
Het lijkt er op dat je er wel om kan lachen dat Pim Fortuyn vermoord is en zodoende dus geen premier kon worden. Ik denk ook dat hij juist stemmen verloren is door zijn dood. Desalniettemin was Fortuyn een politicus die het debat vernieuwt heeft. Zo kan het ook zijn dat Volkert de politiek op een zeer negatieve manier beïnvloedt heeft. Ik denk dan ook dat zo'n man langer dan 12 jaar opgesloten zit voor deze verschrikkelijke daad. Die 12 jaar is ook slechts 2/3 van de 18 waartoe hij veroordeeld is. Ik vind het dan ook schandelijk, zeker als hij geen spijt betuigt, dat hij zo vroeg vrij kan komen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
- Hij heeft geen spijt betuigd van zijn daden, sterker nog; hij heeft aangegeven geen spijt te hebben. Hij heeft zodoende aangegeven dat hij het nogmaals zou kunnen doen. Dan is het te gek voor woorden om een moordenaar los te laten lopen.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Strafmaat Nederland vs. andere landen ralphje | 5 | 14-11-2010 14:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 | |
Private gevangenissen in Nederland Sky Jewel | 64 | 22-02-2004 21:07 | |
Hogere straffen,lagere straffen of is het zo goed? Light | 2 | 27-12-2001 23:33 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Discussie gevangenis straffen in NL koelkastje | 6 | 25-11-2001 18:38 | |
Algemene schoolzaken |
Discussie gevangenis straffen in NL koelkastje | 1 | 20-11-2001 17:24 |