![]() |
||
Citaat:
Dus misschien kun je het daar eerst eens op gooien, dus op dat je last hebt van je menstruatie en je graag aan de pil wilt tegen die pijnen en zodat je je menstruatie kunt uitstellen. En als je ouders dan iets zeggen over 'nee dat mag niet want dan ga je seks hebben', kun je ze eraan herinneren dat je dat ook zónder pil kan doen en dat je dan veel eerder zwanger zult worden dan met pil. Maar misschien is het niet eens nodig!
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hallo ,
je weet , of je weet nog niet , dat ik de pil niet mag gebruiken van mijn ouders. Nu heb ik de vraag ; is een condoom zo veilig dat de pil dan toch niet zo noodzakelijk is? Dat ik dan beter zal afwachten met de pil te nemen tot mijn ouders het goed vinden en nu gewoon de condoom gebruik. Of zou ik dan toch beter de pil nemen ?.. Groetjes Mayonaisemadam ! |
![]() |
||
In principe is een condoom veilig, mits je het goed gebruikt natuurlijk. Mocht er echt iets misgaan met het condoom, kun je altijd (zo snel mogelijk) de Morning After-pil gebruiken om te voorkomen dat je zwanger bent (dat is wel echt een noodoplossing). Die kun je krijgen bij de apotheek zonder recept.
Realiseer je wel dat de pil minder gedoe is, maar je niet beschermt tegen SOA en HIV. Zorg dus dat je zeker weet dat jij en je partner geen SOA hebben (dat kun je laten doen bij de huisarts of GGD). Citaat:
||
Citaat:
|
Wikipedia is natuurlijk nooit een betrouwbare bron (bijv. bij Condoom-artikel staat dat 4% zwanger wordt, het Pearl-index artikel zegt dat er bij condooms een kans van 2% tot 28% is dat je zwanger wordt bij het gebruik van een condoom. Los van de verschillen tussen de artikels, roept zo'n brede marge vragen op over welke statistische methodiek dan wordt gebruikt, daarnaast suggereert een percentage van 28% dat een condoom totaal niet veilig is).
2% vind ik dan ook nog vrij veel. Ik kan me niet voorstellen dat 2% van alle heteroseksuele stellen die condooms (correct) gebruiken zwanger wordt.
|
Verwijderd
|
Ehhh wellicht is het handig om erbij te vermelden dat het niet gaat om eenmalig gebruik van een condoom maar gaat om een periode lang enkel deze vorm van anticonceptie gebruiken. Want eenmalig seks zonder condoom leidt niet eens tot een percentage van 28% zwangeren.
Wat ik zo snel kan vinden is 4% zwanger gedurende een jaar gebruik. Da's heel wat anders dus. |
![]() |
|
Had je het al gevraagd dan, of je de pil mocht gebruiken? En zeiden je ouders toen ook waarom niet, als ze zeiden dat het niet mocht?
||
![]() |
Citaat:
Zou ik dan beter in het geheim gaan naar de dokter ? .. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Je kunt ook naar de huisarts zonder dat je ouders ervan weten. Als je dingen liever niet stiekem doet, zou ik met ze in discussie gaan: als je dan toch seks met die jongen gaat hebben, dan liever zo veilig mogelijk. De pil is een stuk veiliger dan condooms alleen, vallen vaak binnen je verzekering en zijn dus gratis, en daarbij is het dan volledig jou verantwoordelijkheid: als de jongen een keertje geen condoom bij zich heeft of weigert hem om te doen of hij scheurt ofzo dan zou je alsnog zwanger kunnen worden, als je de pil goed gebruikt loop je praktisch geen enkel risico.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
De pil en diarree LoveSwirlss | 5 | 19-08-2015 17:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Piltopic #23 Martiño | 500 | 17-11-2014 20:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
tips je moeder vragen voor de pil. anoniempie199 | 10 | 29-07-2013 15:30 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling: De pil moet ook weer na 21 jaar vergoed worden snoopy17 | 4 | 15-02-2004 20:15 | |
Seksualiteit |
De pil - een vreemde drug Just Johan | 7 | 28-01-2003 19:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
[ DE PIL ] Echt een groot probleem .... Verwijderd | 6 | 01-01-2003 16:54 |