Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2012, 19:39
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben een beetje uitgekeken op het broodbeleg wat ik meestal eet. Wat vind jij lekker op je brood? Misschien doe ik dan weer wat tips op.

Wat ik regelmatig op mijn brood doe: hagelslag/vlokken (maar dat probeer ik te minderen, want niet zo gezond), vruchtenhagel, pindakaas, halvajam, kaas, smeerkaas, diverse soorten vleeswaren. En op dit moment heb ik een pot bebogeen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2012, 19:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
's Ochtends eet ik altijd zoet op brood (hagelslag, vlokken, muisjes, gestampte muisjes, vruchtenhagel, jam, pindakaas, appelstroop of speculaaspasta). 's Middags altijd hartig. Ik eet graag kaas, gewone (jonge kaas) of komijnekaas, rookkaas, roomkaas met ananas oid, smeerkaas, zuivelspread zoals philadelphia oid. Verder ook vleeswaar (ardenner boterhamworst, grillworst, gekookte worst, filet americain, snijworst). Laatste tijd heb ik ook weer sandwichspread in huis. Er zitten wel wat dingen bij die jij nog niet genoemd hebt, misschien heb je er wat aan
Oud 04-03-2012, 20:30
Verwijderd
Euh, ik heb de afgelopen twee weken vrijwel alleen maar smeerworst en chocopasta op m'n brood gehad maar er is genoeg variatie te bedenken!

Een boterham met kaas wordt al een stuk lekkerder als je er wat komkommer, sla en ketchup op doet en een boterham met ham is ineens veel interessanter met wat mosterd en een beetje honing erbij. Ik vind oude kaas met appelstroop trouwens ook een geniale combinatie.
Wat je ook zou kunnen proberen is 's avonds dunne kruidenomeletjes bakken om de volgende dag op brood te doen, of feta en olijven, of een blikje tonijn, of een blikje makreel in tomatensaus.
Als je thuis eet: maak tosti's of wentelteefjes.
Of vervang je brood door (eventueel kant en klare) pannenkoekjes, met alleen een beetje jam of poedersuiker erop hoeft dat niet ongezond te zijn en het vult ook beter dan brood. En dingen die mensen meestal als ontbijt eten, zoals muesli met yoghurt, kunnen natuurlijk ook best als lunch.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, wat ik ook nog wel eens doe als ik eieren over heb, is ze koken (kan ook in hetzelfde water als je aardappels of pasta), af laten koelen en ze dan pellen en prakken met een beetje mayonaise, ketchup, peper, zout en paprikapoeder. Je hebt dan een soort eiersalade wat lekker is op brood Verder eet ik ook graag hütenkäse met tomaat en versgemalen peper.
Oud 05-03-2012, 11:56
dennis018
dennis018 is offline
tartaar + uitjes
Boterhamworst + gestampte muisjes (iedereen vind t raar maar tis heerlijk)
kipfilet + uitjes
ham + ketchup
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 15:22
Diamera
Diamera is offline
Ik houd van makkelijk maar lekker op brood, en heb het niet zo op zoete dingen op mijn boterham.

Makkelijk: de Johma-salades, best wat keuze en nog snel en makkelijk ook. De vegetarische 'vlees'waren van AH zijn ook erg lekker op brood, die Tivall-producten. En gerookte vis, zalm/forel/haring, heerlijk en zo uit een pakje <3

Tijdrovender: Avocado met zout. Tomaat-kaas-Knorr's Aromat, of kaas-komkommer-Aromat. Vleeswaren ben ik meestal niet zo dol op, maar eiersalade met rookworst is erg lekker, en rosbief of osseworst met peper.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 19:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, salade, en muisjes, en sandwichspread... ik krijg ineens weer ideeën! En een aantal genoemde combinaties klinken ook goed. Ik zal binnenkort eens wat variatie inslaan!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 18:21
Superphris
Superphris is offline
Weet je wat echt lekker is? Krentenbol met pindakaas
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 11:48
Verwijderd
speculoos is lekker
of zalm of van die laviche light kaasjes
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 13:46
Verwijderd
plakje kipfilet, wat veldsla en een likje knoflooksaus
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 16:29
Verwijderd
En ik strooi op bijna al het hartige beleg (kaas, ham etc) selderiezout. Echt superlekker spul, in de super bij de kruiden! en inderdaad, kaas met rucolasla en een tomaat. Rosbief met maggi, blaadje basilicum over je kaas... Stroop met kaas, jam met kaas. Smakelijk!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 14:04
Verwijderd
Ik eet de laatste tijd eigenlijk alleen roompate en rauwe ham op brood, ik ben ook niet echt van zoet beleg. Kaas met bijvoorbeeld tomaat of komkommer vind ik ook erg lekker, maar ik mag nu geen kaas, dus helaas
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 16:01
Diamera
Diamera is offline
Aromat (zo'n geel kruidenbusje) van Knorr is ook lekker over groenten als tomaat en komkommer heen. En in plaats van kaas/tomaat kun je ook mozzarella met tomaat proberen en dan beide kanten van het broodje met wat pesto besmeren
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 18:54
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Hummus, (eerder maken), en anders amandelpasta of een andere notenpasta. Allemaal te vinden in de natuurwinkel.
Oud 30-03-2012, 12:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Tartex vind ik erg lekker, die heb je echt in vijfduizend smaken, en in bio-winkels zijn er ook heel veel pasta's van andere noten dan pinda's. Bijvoorbeeld amandelpasta, pistachepasta, hazelnootpasta (zonder cacao dan), cashewpasta, tahin etc. Allemaal ook nog erg gezond!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten