Je betaalt je helemaal scheel aan zulke adviseurs. Een gesprek van een uur? Geen probleem! Kost alleen wel 80 euro. Nou, dan verwacht ik wel dat ze kunnen toveren. Voor een intake, uitgebreide test en de nabespreking ben je al snel zo'n 650 euro kwijt. Dat vind ik echt belachelijk veel geld. Als zij nou konden garanderen dat je dan ook echt de studie hebt gevonden die het best bij je past, oke, maar dat kunnen ze niet.
Ik heb bij Centrum Studiekeuze HU/UU een workshop gedaan, maar daar ben ik niet positief over. Je werd eigenlijk gewoon bezig gehouden met vrij magere opdrachten. Ze zeiden dat ze dat doen om je te laten nadenken, maar dat kan ik zelf ook wel.
Veel mensen die positief zijn over hun studiekeuzeadviseur, wisten eigenlijk in hun achterhoofd al wat zij wilden gaan doen. De studiekeuzeadviseur heeft dat er alleen met vragen uitgehaald. Als je, zoals ik nu, nog totaal niet weet welke studie nou bij je past, dan vraag ik me af of het wel zo veel zin heeft.
Ik heb echter nog nooit zo'n uitgebreide test gedaan. Misschien is het wel geniaal, maar ik durf de gok niet te nemen omdat het zo ontzettend duur is.
|