Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2012, 21:31
mylife
mylife is offline
Hey,

Ik zit op dit moment een beetje in de knoop met school.

Met school begon ik erg goed. Ik haalde hoge cijfers (zevens & achten) en ben in de tweede van havo naar vwo gegaan. In 3 vwo ging het niet goed en had ik de keuze om te blijven zitten of weer terug naar havo te gaan. De leraren vonden mij een echte vwo leerling, dus adviseerden mij om het jaartje gewoon over te doen. Dit heb ik uiteindelijk gedaan, waar ik achteraf veel spijt van heb.

Het is namelijk zo dat ik nu in 4 vwo weer op het punt ben gekomen dat ik het niet red (zat ook niet zo lekker in mijn vel enzo).

Ik wil sowieso niet door met vwo dus mijn opties zijn:

- 4 havo
- sprinthavo ( 4 + 5 havo in 1 jaar )

Een groot voordeel van sprinthavo vind ik dat ik weer met wat oudere mensen in de klas kom ( 18 in de 4e is wat minder ) en het scheelt een jaar. Alleen ik hoor dat sprinthavo best wel pittig is en ik kan me niet nog een keer falen veroorloven.

Dus nu de grote vraag:

Wat zou jij doen?

Laatst gewijzigd op 02-07-2012 om 21:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2012, 21:44
Verwijderd
Ik zou, wanneer vwo nu niet lukte door omstandigheden, toch blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 13:18
Winstanley
Winstanley is offline
Ik weet niet hoe je met je vrije tijd om wil gaan. Sprinthavo is dus wel gewoon tot half 5 en nog eens minimaal 2 uur huiswerk. In het weekend iedere morgen of middag nog huiswerk maken, althans zo gaat dat bij ons. Als je niet alles ervoor over hebt gaat het al niet lukken. Dus 1 jaartje alles opzij en dat diploma halen dan, dat kan een keuze zijn.

Als je al 2x in vwo bent blijven zitten zou ik niet nog een keer doen. En in 4Havo instromen is dan nog de beste optie denk ik. Ouder zijn dan je klasgenoten hoeft niet erg te zijn, en in de pauzes kan je gewoon bij je vrienden uit je vwo klassen gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 13:38
Winstanley
Winstanley is offline
En anders kun je de VAVO doen...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 09:09
Verwijderd
Wat wil je voor studie ná de middelbare doen? Dat zou ik ook mee laten wegen. Als je naar het HBO wil zou ik gewoon lekker naar de HAVO gaan, maar wil je naar de universiteit gaan dan zou ik nog een jaartje blijven zitten. Maar alleen als je het echt aan kan en het zitten blijven komt door omstandigheden. Anders loop je in de 5e weer tegen een punt aan waarop je het niet gaat redden. En misschien is het ook handig om te kijken naar de strengere exameneisen die de komende jaren gaan komen en of het daardoor überhaupt wel mogelijk is om te slagen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 12:51
mylife
mylife is offline
Citaat:
En anders kun je de VAVO doen...
Sprinthavo valt onder de vavo
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 12:59
mylife
mylife is offline
Citaat:
Wat wil je voor studie ná de middelbare doen? Dat zou ik ook mee laten wegen. Als je naar het HBO wil zou ik gewoon lekker naar de HAVO gaan, maar wil je naar de universiteit gaan dan zou ik nog een jaartje blijven zitten. Maar alleen als je het echt aan kan en het zitten blijven komt door omstandigheden. Anders loop je in de 5e weer tegen een punt aan waarop je het niet gaat redden. En misschien is het ook handig om te kijken naar de strengere exameneisen die de komende jaren gaan komen en of het daardoor überhaupt wel mogelijk is om te slagen.

Ik wil een hbo opleiding doen. Dus ik was sowieso van plan om naar de havo te gaan. Zit alleen nog sterk te twijfelen tussen vavo (sprinthavo) en havo 4.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 15:57
xxaerxx
xxaerxx is offline
Probeer gewoon goed e best te doe. En meer kan je niet doen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:15
Pinda01
Pinda01 is offline
Je mag toch niet vaker dan twee keer blijven zitten?
Als ik jou was zou ik gewoon naar de vavo gaan en je havo daar gaan halen. En omdat je zelf aan geeft dat je niet lekker in je vel zit zou ik geen sprint havo gaan doen. Want stel dat je er meer last van gaat krijgen gedurende het jaar dan red je het misschien ook niet. Doe het gewoon rustig aan en doe er iets langer over.
Verder moet je je niet druk maken om het leeftijdsverschil. Je bent daar voor jezelf en je doet het voor jezelf en niet voor een ander.

Maar jij moet uiteindelijk de keus zelf maken, een ander kan dat niet voor jou doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 19:45
mylife
mylife is offline
Citaat:
Je mag toch niet vaker dan twee keer blijven zitten?
Als ik jou was zou ik gewoon naar de vavo gaan en je havo daar gaan halen. En omdat je zelf aan geeft dat je niet lekker in je vel zit zou ik geen sprint havo gaan doen. Want stel dat je er meer last van gaat krijgen gedurende het jaar dan red je het misschien ook niet. Doe het gewoon rustig aan en doe er iets langer over.
Verder moet je je niet druk maken om het leeftijdsverschil. Je bent daar voor jezelf en je doet het voor jezelf en niet voor een ander.

Maar jij moet uiteindelijk de keus zelf maken, een ander kan dat niet voor jou doen.
Je mag inderdaad niet vaker dan twee keer blijven zitten. Hoewel die grens geloof ik op onze school is afgeschaft.

Vraag me alleen af of ik niet lekker in mijn vel zat doordat het niet goed ging met school. Er is daar naast niet echt iets gebeurd ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 07:54
Pinda01
Pinda01 is offline
Citaat:
Je mag inderdaad niet vaker dan twee keer blijven zitten. Hoewel die grens geloof ik op onze school is afgeschaft.

Vraag me alleen af of ik niet lekker in mijn vel zat doordat het niet goed ging met school. Er is daar naast niet echt iets gebeurd ofzo.
Niet lekker in je vel zitten kan door van alles komen. Als jij denkt dat het komt doordat het niet zo goed ging op school, is het misschien beter voor jou om ergens anders een frisse start te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 08:21
Verwijderd
Bij ons mag je in de onderbouw en bovenbouw een keer blijven zitten. Dus in de derde en vijfde mag, maar in de tweede en derde en vijfde en zesde niet.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 14:36
mylife
mylife is offline
Schooljaar is afgelopen en heb besloten om toch maar 4 havo te gaan doen. Bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten