hoi mensen.
ik heb een beetje een rare vraag.
ik vroeg me af wat voor gedrag er nog normaal is vanaf een bepaalde leeftijd
en hoe je een mentale leeftijd kan vast stellen (al ben je blijven hangen of loop je achter.)
dit is van toepassing op kinderlijke gedragingen bij volwassenen.
je vraagt je vast af waarom dit zo relevant is... nou dat is een persoonlijke kwestie.
Ik ben bij de wet volwassen maar zo voel ik mij helemaal niet.
qua verstand ben ik dat wel degelijk maar emotioneel gezien en gevoelsmatig gezien
voel ik me nog net een jochie van 9.
ik vind het namelijk erg leuk om te kleuren en om te bouwen met duplo-blokken.
ik ben gek op creativiteit zoals kralen-rijgen en pompons maken.
eigelijk vind ik alles wat fleurig en vrolijk is met vrolijke felle kleuren wel leuk.
ik vind het leuk om tekenfilms te kijken en te ravotten, waardoor ik ook vaak
naar aanleiding van mijn gedrag te horen krijg dat ik me niet zo kinderachtig moet gedragen.
ook in mijn beweegelijke gedrag, hyperactief en blije, naïve gedrag worden die reacties getriggert.
ik slaap en kan ook vooral niet zonder knuffel slapen en heb altijd mijn deur open omdat ik anders
angst voel in het donker.
nu zijn dit de minst kinderlijke gedragingen vind ik zelf waardoor ze me kinderlijk of kinderachtig kunnen
noemen.
ook problemen op seksueel-gebied dus seksueel non-actief zegt mij dat ik ergens kan zijn blijven hangen in mijn kindertijd.
nu is het zo dat ik me afvraag of ik wel echt ben blijven hangen want ik kan nergens stoornissen vinden die hierover
iets schrijven.
daarbij komt dat echt typisch kinderlijk gedrag niet gedeffineert kan worden en dat er genoeg volwassenen zijn die in
bepaalde situaties net weer kinderen worden.
bij mij is het meer dat ik ten alle tijden nog net een jongen van 9 jaar ben in mijn gedrag en mijn gevoel, mijn doen en laten,
voorkeuren , ideeén , etc.
wat vinden jullie hier van en wat weten jullie hier over want ik kan weinig informatie hierover vinden en voel me ook best alleen
met dit probleem.
het is duidelijk zichtbaar maar ik durf er niet rechtstreeks een confrontatiegesprek mee te beginnen.
gr sfinix
|