Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2012, 14:29
d3w1
d3w1 is offline
Ik vraag me af of iemand zich hier in herkent, en/of enig idee is wat het zou kunnen zijn.
Of hoe ik het wat minder kan laten worden.

In de avond en in de nacht heb ik last van hallucinaties (Lijkt me niet echt de goede term, omdat ik weet dat het niet echt is). Waardoor ik erg angstig word.
En overdag heb ik vaak het gevoel dat de grond beweegt. Als ik er naar kijk golft het..
Daarnaast ben ik vaak erg somber.
En in de schemering ben ik altijd bang dat overal dingen achterweg zullen komen, ook al ben ik me er bewust van dat dit niet kan..
Mijn concentratie en geheugen worden ook steeds minder..
Er zijn nog wel wat meer van deze vage klachten, maar dit lijkt me genoeg.

(Ik heb afgesproken dat ik naar de schoolpsych ga voor een gesprekje, maar ik weet verder nog niet wanneer..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2012, 23:06
xLienaa
xLienaa is offline
Hmm... Hoelang heb je dit al? Het kan ook heel goed zijn dat je slaaptekort komt of niet goed eet. Je kan ook gewoon een sterke verbeelding hebben. Ik heb vaak dat als ik in bed lig en mijn ogen dicht heb, het net is of ik heel hard val. Dat kan minuten duren. Ook hoor ik weleens plotseling een bekende stem mijn naam roepen, terwijl die persoon er niet is. Ik zou inderdaad er met iemand over praten.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 00:41
Verwijderd
Is er een tijd geleden iets gebeurd? Slaap je goed? Eet je goed? Heb je stress? Ben je verder gezond en/of gebruik je ergens medicatie voor?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 14:40
Verwijderd
Hallo. wat zie je precies? zijn het gedetailleerde figuren of alleen schimmen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 19:12
d3w1
d3w1 is offline
Oeps, sorry voor de late reactie..
Ik eet goed.
Heb wel wat stress.
Ik heb het nu sinds halverwege mei. Maar ik kan me herinneren dat ik het eens eerder heb gehad.
Ik slaap niet echt geweldig, maar dat is meer omdat ik wakker word van nachtmerries. En slecht in slaap kom door die hallucinaties.

Wat ik zie kan verschillen, soms echt complete personen. Een andere keer zijn het enkel schimmen..

Het gesprek wat ik zou krijgen heb ik nog niets over gehoord, dus dat moet ik nog maar afwachten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 16:43
d3w1
d3w1 is offline
Ik denk niet dat iemand dit nog echt leest, maar ik moet het toch even ergens kwijt.
Van de week zo in de war dat ik een soort halve zelfmoordpoging gedaan heb. 20 aspirines in 24 uur, en een heleboel alcohol. Ik wist wel dat dat niet ging werken, maar toch geprobeerd. Nu zit ik hier nog flink misselijk te zijn. Maandag weer school, en ik denk eigenlijk dat ik er dan wel wat over hoor. Want er was iemand uit klas die zag dat ik flink over mijn nek ging.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 17:33
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik denk dat je hier wel mee naar een dokter mag gaan. Klinkt niet fijn! Zeker als je er zo veel last van hebt dat je liever dood wil. Mijn advies zou zijn om maandag direct een afspraak te maken met je huisarts en als het je dit weekend weer te veel wordt, aan de bel trekken en de huisartsenpost bellen. Beter een dokter bellen dan jezelf iets aandoen.

Ik ben geen psychiater en ook geen dokter en ook geen psycholoog, maar de symptomen die jij beschrijft herken ik wel een beetje. Niet per se alleen van mezelf, maar ook van mensen in mijn omgeving. Vaak kan goed slapen dan helpen en zorgen dat je niet te veel stress en prikkels (drukke mensen/ruimten ed) krijgt.Gebruik je wel eens drugs? Dat kan het namelijk wel erger maken. Dat zouden mijn tips zijn, maar het lijkt mij goed om ook een professioneel iemand in te schakelen. Succes!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 12:57
bloodyb
bloodyb is offline
Dat klinkt helemaal niet goed. Als het gesprek met de schoolpsych nog lang op zich laat wachten lijkt het me beter om maar eens met je huisarts te gaan praten. Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 12:23
d3w1
d3w1 is offline
Van de vermoeidheid laatst flauwgevallen op school.
Dus vandaag maar naar de huisarts, en kijken wat er verder gebeuren gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 12:28
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Lijkt mij een strak plan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten