Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2012, 23:12
Miekje*
Miekje* is offline

Spoiler
Oud 07-07-2012, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Gewoon, kleren aandoen zonder ze gestreken te hebben. Zitten er iets meer kreuken in dan anders, ja. Niemand die dat merkt. Strijken is nergens voor nodig.
Ze merken het wel, ze zeggen het gewoon niet.
Oud 07-07-2012, 23:16
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Snebbeltje schreef:
Ik doe er eigenlijk niets meer mee. Als ik weer eens bij mijn ouders ben, zal ik eens kijken of ik 'm nog kan vinden. Maar er staat niet zo veel in over de schelpen die je hier in Nederland vindt. Daar heb ik als het goed is nog een ander boek over . Ik zal ze eens opzoeken (en ook even met mijn ouders overleggen, ik heb ze toen van hen gekregen). Oh en ik kan ook wel mijn verzameling eens bekijken. De mooiste wil ik misschien nog wel een keer weer uitstallen in mijn kast in een toekomstige nieuwe kamer, maar ik had er ook zat waar ik heel veel exemplaren van had...

Citaat:
Snebbeltje schreef:
Oh en een boekenruilmeet vind ik wel gaaf klinken
Ja <3. En dan kunnen mensen ook hun favoriete boek(en) meenemen, zodat daar weer interessante discussies uit voort kunnen komen. En dat alles onder het genot van een kopje thee .

Panopticon, jij was pas in de Bijbel bezig, toch? Heb je hem al uit?
Oud 07-07-2012, 23:20
Verwijderd
Citaat:

Ja <3. En dan kunnen mensen ook hun favoriete boek(en) meenemen, zodat daar weer interessante discussies uit voort kunnen komen. En dat alles onder het genot van een kopje thee .

Panopticon, jij was pas in de Bijbel bezig, toch? Heb je hem al uit?

Ja, dat heeft me ongeveer 2 maanden gekost
Oud 07-07-2012, 23:23
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Aber naturlich! Ik heb 'm alleen gepast met ondergoed aan, dus er zitten geen restjes prinsessenglazuur in.
Ik heb komende donderdag vrij, dan kan ik 'm wel langs komen brengen als je wilt. Hij is echt heel fijn, dikke stof ook, dat drukt de boel een beetje plat. Maar goed, ik ben dus te groot.
x*lebber*
haha al had je erin gekakt, dat boeit me niet hoor
Donderdag is prima, als dank zal ik een lekker maaltje voor je organiseren.
Oud 07-07-2012, 23:25
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh Miekje, wij moeten een keer een meet houden met thee en zelfgemaakte koekjes en dan hebben we het over schelpen en dieren en boeken
Oud 07-07-2012, 23:27
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, dat heeft me ongeveer 2 maanden gekost

Openbaringen is een cool boek, hè? En Hooglied, ik hou van het Hooglied <3.

Citaat:
Oh Miekje, wij moeten een keer een meet houden met thee en zelfgemaakte koekjes en dan hebben we het over schelpen en dieren en boeken
Omg, ja . Dan gaan we eerst samen koekjes bakken.
Oud 07-07-2012, 23:28
Verwijderd
Citaat:

Omg, ja .
Openbaringen vond ik gaaf. En Job ook. Die heb ik een stuk of twintig keer opnieuw gelezen.
Oud 07-07-2012, 23:29
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

Omg, ja . Dan gaan we eerst samen koekjes bakken.
Oud 07-07-2012, 23:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik kwam Exodus niet eens door
Oud 07-07-2012, 23:30
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik lees de Bijbel hap-snap
Oud 07-07-2012, 23:30
Verwijderd
Citaat:
De eerste vijf boeken zijn dan ook gewoon stom
Oud 07-07-2012, 23:31
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Openbaringen vond ik gaaf. En Job ook. Die heb ik een stuk of twintig keer opnieuw gelezen.
Job is ook wel gaaf, inderdaad .
Oud 07-07-2012, 23:31
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
De eerste vijf boeken zijn echt heel saai om te lezen, ja .
Oud 07-07-2012, 23:32
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Potver, nu is het al half één! Ik had me voorgenomen om vanavond lekker onderuit in mijn relaxstoel te gaan lezen, maar in plaats daarvan zit ik nu alleen maar met jullie over boeken te práten
Verwijderd
Ik ben al sinds zeven uur wakker
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
De eerste vijf boeken zijn dan ook gewoon stom
Citaat:
De eerste vijf boeken zijn echt heel saai om te lezen, ja .
Ik vond Genesis wel oké, en Exodus ook wel. Maar al die nakomelingen en hoe oud ze werden, who the fuck cares
Oud 07-07-2012, 23:33
Miekje*
Miekje* is offline
Dat is toch ook niet erg @Snebbeltje.

Ik ben nog helemaal niet moe. En ik ben mijn ritme aan het verneuken, maandag moet ik om 7 uur beginnen met werken .
Oud 07-07-2012, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vond Genesis wel oké, en Exodus ook wel. Maar al die nakomelingen en hoe oud ze werden, who the fuck cares
Joden houden van cijfertjes en puzzeltjes
Oud 07-07-2012, 23:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben al sinds zeven uur wakker
Ik ben al sinds half 7 wakker .
Em.
Em. is offline
Ik heb een klein stukje van het begin van de bijbel gelezen (ik liep toen stuk op al die namen en leeftijden - who fucking cares inderdaad ), een klein stukje van het eind en toen ik kind was de kinderbijbel. Vandaag zag ik trouwens toevallig een paar vertaalde versies van de Koran in de bieb (ik vind dat zo leuk aan het informatiegedeelte - je komt allerlei dingen tegen die je zelf niet had verzonnen) maar die heb ik toch maar niet meegenomen. Deels ook omdat je maar een beperkt aantal boeken mee mag nemen en ik niet zeker wist of we daar niet al overheen waren! Als ik zoals vroegâh nog 10 boeken mocht meenemen had ik het wel gedaan, denk ik.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Die kom je verder in de Bijbel ook nog heel veel tegen, hoor! Soms nog wel langere ook.
Oud 07-07-2012, 23:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Joden houden van cijfertjes en puzzeltjes
Dat blijkt

Em: Ik wil de Koran ook nog lezen ja, maar eerst de Bijbel maar
Verwijderd
Citaat:
Ik ben al sinds half 7 wakker .
Het is toch geen wedstrijd ofzo
Citaat:
Ik heb een klein stukje van het begin van de bijbel gelezen (ik liep toen stuk op al die namen en leeftijden - who fucking cares inderdaad ), een klein stukje van het eind en toen ik kind was de kinderbijbel. Vandaag zag ik trouwens toevallig een paar vertaalde versies van de Koran in de bieb (ik vind dat zo leuk aan het informatiegedeelte - je komt allerlei dingen tegen die je zelf niet had verzonnen) maar die heb ik toch maar niet meegenomen. Deels ook omdat je maar een beperkt aantal boeken mee mag nemen en ik niet zeker wist of we daar niet al overheen waren! Als ik zoals vroegâh nog 10 boeken mocht meenemen had ik het wel gedaan, denk ik.
In de Koran staan veel meer kortere verzen, dus dat is op zich wel makkelijker om te lezen Alleen je moet wel even zeker weten dat je een goede vertaling hebt. Dat is met de bijbel ook een beetje een punt, daar niet van.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik kan ook gewoon nu nog gaan lezen. Dan verneuk ik mijn ritme wel, maar aan de andere kant kan ik morgen én overmorgen uitslapen. In theorie. Hmmz
Advertentie
Oud 07-07-2012, 23:36
Em.
Em. is offline
@LP: Ja, dat bedacht ik me ook. Dat het misschien gek zou zijn eerst de Koran te lezen en dan pas de Bijbel (vooral als de Bijbel nota bene in mijn kast staat ) maar misschien is het ook wel interessant te kunnen zeggen dat je wel de Koran hebt gelezen en niet de Bijbel. Is ook weer 'ns wat anders.
Oud 07-07-2012, 23:36
Verwijderd
Ja alleen is het wel zo dat 75% van de Koran gewoon de Bijbel is
Oud 07-07-2012, 23:37
Verwijderd
Al weet ik er ook weer niet zoveel van dus oké
Oud 07-07-2012, 23:37
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Of een meet in de bibliotheek! En in Utrecht ligt de Selexyz ernaast!
Oud 07-07-2012, 23:38
Verwijderd
Ik ga maar eens slapen, ik moet nog douchen
Oud 07-07-2012, 23:38
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja alleen is het wel zo dat 75% van de Koran gewoon de Bijbel is
Huh? Bedoel je nu niet de Torah?
Oud 07-07-2012, 23:39
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Of een meet in de bibliotheek! En in Utrecht ligt de Selexyz ernaast!
Jamaar thee en koekjes .

En Panopticon, welke vertalingen van de Bijbel vind jij niet betrouwbaar/goed?
Oud 07-07-2012, 23:40
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, de Joodse Torah is hetzelfde als de christelijke Bijbel, alleen dan Alleen het Oude Testament. Joden geloven niet in het Nieuwe Testament. Ze lezen de Torah ook nog steeds in het Hebreeuws (althans, de meesten).
Em.
Em. is offline
Citaat:
Dat lijkt toch allemaal op elkaar? Torah stopt voor Jezus en wacht nog op de beste profeet evah, de Bijbel neemt Jezus als eindpunt en held en de Koran gaat er eentje verder en vindt niet Jezus, maar Mohammed echt geweldig en zodoende een prima eindpunt. Naar wat ik begreep van deze geloven.

Edit: ohja, de Torah was praktisch gewoon het OT. Maar gezien het NT over Jezus gaat is het wel heel globaal ongeveer wat ik zei.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zit eventjes The Number 23 te kijken en wat is Jim Carrey toch een goed acteur. Als hij nou maar meer serieuze rollen zou aannemen
Oud 07-07-2012, 23:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, de Joodse Torah is hetzelfde als de christelijke Bijbel, alleen dan Alleen het Oude Testament. Joden geloven niet in het Nieuwe Testament.
Joden zijn in ontkenning. Over het feit dat ze Jezus aan het kruis hebben genageld enzo
Oud 07-07-2012, 23:41
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ok, plan voor nu:
Sigaretje roken, was ophangen, pillen innemen, boekje lezen tot ik moe ben, nog een sigaretje roken en dan slapen.

Plan voor morgen:
Was opvouwen
Kooi schoonmaken
kamer opruimen
boekje lezen/ viool spelen/ filmpje kijken
Oud 07-07-2012, 23:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nee, de Joodse Torah is hetzelfde als de christelijke Bijbel, alleen dan Alleen het Oude Testament. Joden geloven niet in het Nieuwe Testament. Ze lezen de Torah ook nog steeds in het Hebreeuws (althans, de meesten).
Ja dat bedoelde ik ook. Maar ik wist niet dat de Koran ook zo veel overeenkomsten met de Bijbel had
Miekje*
Miekje* is offline
Plannen voor morgen:

kamer opruimen
bureautroep uitzoeken
stofzuigen
afstoffen

En ik vrees dat het een en ander ervan niet uit gaat komen .
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja dat bedoelde ik ook. Maar ik wist niet dat de Koran ook zo veel overeenkomsten met de Bijbel had
Ja, heel veel zelfs .
Oud 07-07-2012, 23:44
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ok, ik verkoop mezelf nu een trap onder mijn kont. Doeg! Het was me een genoegen!
Oud 07-07-2012, 23:44
Miekje*
Miekje* is offline
Dag, Snebbeltje! Slaap lekker en lees-ze!
Oud 07-07-2012, 23:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
1) Ik heb de bijbel moeten lezen en ik vond het zowel lachwekkend als ziek.
2) Boekenruil? Maar dan moet je dus boeken wegdoen die je zelf al hebt. Je gaat toch geen boeken wegdoen? [/hoarder]
Oud 07-07-2012, 23:47
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
1) Ik heb de bijbel moeten lezen en ik vond het zowel lachwekkend als ziek.
2) Boekenruil? Maar dan moet je dus boeken wegdoen die je zelf al hebt. Je gaat toch geen boeken wegdoen? [/hoarder]
Ik wil met alle liefde boeken waar ik niks aan heb ruilen voor boeken waar ik wel iets aan heb. Dan hebben de boeken weer een nieuwe, geïnteresseerde eigenaar en voelen die zich ook weer in hun nopjes.
Oud 07-07-2012, 23:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik wil met alle liefde boeken waar ik niks aan heb ruilen voor boeken waar ik wel iets aan heb. Dan hebben de boeken weer een nieuwe, geïnteresseerde eigenaar en voelen die zich ook weer in hun nopjes.
Nou ja, ik heb mss wel boeken waar ik atm 'niks aan heb', maar ik kan ze niet wegdoen. Zelfs m'n nog nooit opengeslagen studieboeken niet.

PS:
Ik ga slapen, want ik moet om 8 uur alweer op voor den arbeid. Pfff. En ik heb net pas gegeten.
Oh well, weltrusten!
Oud 07-07-2012, 23:49
Miekje*
Miekje* is offline
Weltrusten!

Dan ga ik er ook maar vandoor, want dan is er niemand meer voor de nachtploeg.
Oud 07-07-2012, 23:49
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik herinner me vaag dat we bij geschiedenis leerden dat Mohammed geïnspireerd raakt door de Bijbel. Of nou ja, hij woonde dan bij een handelskruispunt (of er was in ieder geval veel handel ) en hoorde zo veel verhalen, inclusief dus over Jezus en het hele geloof en die invloed schijnt dan weer in de Islam terecht te zijn gekomen. Maar mijn geheugen is nou niet echt een prima bron wat dit betreft (vooral omdat ik het me maar vaag herinner) dus ik zou even moeten nazoeken wat er zo ongeveer van klopt!

Een alineaatje van wikipedia hierover:

Citaat:
Polytheïsme en geestenverering kenmerkten de Arabische wereld toen Mohammed opgroeide, hoewel er ook Joodse stammen (met name in Medina) waren en groepen bedoeïenen die een vorm van monotheïsme kenden. Mekka was in die tijd een handelsstad waar enkele karavaanroutes samenkwamen. Handelaars en andere reizigers namen hun religies en (af)godsbeelden mee en velen daarvan werden in Mekka neergezet, vooral rond de Ka'aba. De Ka'aba was in de tijd van Mohammed een universeel religieus heiligdom waar 360 goden werden aanbeden. De stam Qoeraisj had vanouds het beheer over de Ka'aba. Mohammed groeide op in de stad en ontmoette daar voldoende rondreizende bedoeïenen en kooplieden uit allerlei windstreken om iets meer te weten te komen over deze religies. Ook nam zijn oom hem tenminste één keer mee naar Syrië. Eén van de bijnamen die zijn stadgenoten hem volgens de overlevering gaven was al-Amin, de betrouwbare.
En toen scrolde ik toevallig ook nog langs deze (te lui om alles te lezen enzo ):

Citaat:
Diverse Koranverzen benadrukken dat Mohammed geen stichter van een nieuwe religie was. Zijn taak bestond alleen uit het oproepen van de schepping en de mensheid[9] om terug te keren tot de oorspronkelijke religie, die in de Koran wel de religie van Ibrahim wordt genoemd, en om te waarschuwen voor de Dag des oordeels. De Koran leert dat God zich al eerder tot andere volken had gericht, maar zich nu voor het eerst rechtstreeks tot de Arabieren richtte.
Dat lijkt me ook weer wijzen op enerzijds dat Mohammed dus de verhalen van het Christendom en Jodendom kende en daarnaast dat hij ook niet zei een nieuwe godsdienst te schapen, maar gewoon weer aandacht te vestigen op de oorspronkelijke religie van Ibrahim (in het Oude Testament van de Bijbel is dat als het goed is Abraham) en dan dit keer wat meer gericht op de Arabieren.
Oud 07-07-2012, 23:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik hoef morgen nergens heen, dus ik ben nachtploeg
Oud 08-07-2012, 00:03
Verwijderd
Fuck, alweer een net-niet.
Oud 08-07-2012, 00:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Kak, ik slaap nog niet, want ik ontdekte ineens een programma wat ik al een tijdje terug had willen kijken. Een beetje de Vlaamse versie van QI, maar dan duizent keer leuker dan de Nederlandse (omdat het geen exacte kopie is, en Lieven is geen saaie ouwe lul van een schrijver).
Ik wil aflevering 2 ook zien, want OMG Lieven Scheire, Henk Rijckaert, Jonas Geirnaert en WIM HELSEN!
Minke Absinthe naamzoek!

<3333333
*Vlaam-gasm*

Citaat:
Fuck, alweer een net-niet.
Wat net niet?

Regels voor berichten