Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2012, 19:10
Verwijderd
Hee mensen,

Ik heb een vraagje, eigenlijk alleen aan de vrouwen onder ons.
Bij mij is het tussen mijn benen een beetje bobbelig, en soms heb ik er van die witte puntjes zitten. En een week na mijn ongesteldheid scheidt ik veel vocht af. Meer dan me lief is in ieder geval.
Ik ben naar de huisarts geweest, ongeveer een half jaar geleden, om een soa-test te doen. Gelukkig had ik geen soa. Ik heb tijdens datzelfde gesprek gevraagd of het normaal was, hoe het er tussen mijn benen uitzag. De huisarts (vrouwelijk gelukkig) heeft gekeken en gezegd dat er niets aan de hand was. Maar ik heb toch echt het gevoel alsof het steeds erger word ! Soms is het er ook erg droog, en dan maak ik het altijd even vochtig met een washandje, dan gaat het irritante gevoel altijd weg. Maar dit wil ik niet meer, hoe kan ik een gladde en strakke huid krijgen, zonder jeukerig gevoel en zonder al die vieze afscheiding ?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 19:17
Balance
Balance is offline
Katoenen ondergoed dragen is in elk geval goed.
En niet te strakke broeken.
Oud 11-07-2012, 20:11
Pluis
Pluis is offline
Dat vocht, daar kan je niets aan doen. Dat is gewoon de manier van je vagina om zichzelf schoon en gezond te houden. Zonder afscheiding zou je allemaal nare infecties krijgen van onderen.
Wat in ieder geval niet moet doen is je wassen met zeep. Dat verstoort de zuurgraad en daar krijg je jeuk van.
En die afscheiding die jij zo lastig vindt voorkomt juist dat je van onderen jeuk krijgt. net als dat je mond speeksel heeft omdat het anders droog wordt, heeft je vagina afscheiding nodig.
Oud 12-07-2012, 18:05
Verwijderd
Ik was me nooit met zeep, alleen met speciale gel daarvoor. Maar ik maak me echt ongerust ! Waarom die stomme witte puntjes en heeft elk meisje haar huid tussen haar benen bobbelig ? :$
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 20:02
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik denk dat je grootste probleem is dat je er zo van walgt, de manier waarop je erover schrijft "tussen mijn benen" "daarvoor"etc. Je vagina is een lichaamsdeel, net als je navel, je voet, je oksel of je mond. Alleen 'intiem' vanwege de functies.

Wat de jeuk betreft zou ik dat natmaken met washandje laten. Water irriteert alleen maar, denk maar aan wat er gebeurt als je niet tussen je tenen afdroogt.. auw!

Wat je met witte puntjes en bobbelige huid bedoelt begrijp ik niet. Maar strakke gladde haar- en stoppelvrije vagina's zoals in films zijn vrij uitzonderlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 20:16
Em.
Em. is offline
Hoe bedoel je een bobbelige huid? Bedoel je de huid tússen je buitenste schaamlippen die meer rozeachtige is, of de 'gewone' huid daar? In dat laatste geval is het bij mij sowieso niet bobbelig, of niet van zichzelf (het kan wel gaan irriteren van het scheren en het is nooit helemaal glad en strak en haarloos).
Oud 13-07-2012, 08:11
Lorelei
Lorelei is offline
Afscheiding is normaal en dat de hoeveelheid verandert gedurende je cyclus ook. Dat hebben we allemaal en daar wil je ook niets aan doen want afscheiding heeft allerlei functies die je niet wilt missen. Jeuk daarentegen is niet de bedoeling. Dat + dat droge gevoel doet mij denken aan een schimmelinfectie(tje). Aan de andere kant, als jij jezelf continu maar 'schoonmaakt' dan kan die jeuk daar ook prima door komen.
Oud 13-07-2012, 09:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Aan de andere kant, als jij jezelf continu maar 'schoonmaakt' dan kan die jeuk daar ook prima door komen.
Idd, door te vaak wassen was je de beschermlaag steeds weer weg waardoor je uitdroging krijgt (met jeuk als gevolg) en juist vatbaarder wordt voor vervelende infecties. Ook voor je huid is het niet goed als je je te vaak wast. Een keer per dag is meer dan genoeg, en rondom je vagina sowieso geen zeep gebruiken, maar gewoon water.
Oud 13-07-2012, 13:32
Em.
Em. is offline
Trouwens, als iets droog is (qua huid) moet je er toch júist geen water op doen? Als het normale huid was zou ik adviseren om er iets vets op te doen (uierzalf bijvoorbeeld) maar bij een vagina durf ik dat niet zomaar te zeggen, omdat het een beetje nauwer luistert daar. Maar volgens mij hoort het zich daar vooral zélf nat/vochtig te houden met dus die 'vieze afscheiding' (die hartstikke nuttig is, niet alleen om het vochtig te houden, maar het biedt ook bescherming ). Dus misschien inderdaad, zoals Martiño zegt, wat minder fanatiek alles wegwassen en schoonhouden daar.
Oud 13-07-2012, 15:46
Martiño
Martiño is offline
Ja ik bedoel ook: wassen met water om te voorkomen dat het droog wordt.
Oud 13-07-2012, 19:40
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja ik bedoel ook: wassen met water om te voorkomen dat het droog wordt.
Ik doelde met het 'met water wordt het juist droog'-deel niet op jouw post maar op dit stukje:

Citaat:
Soms is het er ook erg droog, en dan maak ik het altijd even vochtig met een washandje, dan gaat het irritante gevoel altijd weg.
Dat leek me niet zo'n goed idee, ergens. Wassen met alleen water lijkt me juist wel een goed idee.
Oud 13-07-2012, 20:13
Volk
Volk is offline
Ik zou het niet nat maken met een washandje en ook geen gels gebruiken. Ook niet die speciaal voor de vagina. Iedere dag schoon ondergoed, geen inlegkruisjes gebruiken of in ieder geval niet vaak.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 02:17
SushiMonster
SushiMonster is offline
Dat is allemaal normaal, tot je het niet meer vertrouwt, dan kun je naar de dokter.
Oud 14-07-2012, 11:57
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Draag katoenen ondergoed, eventueel kun je een anti-schimmelcrème halen. Maar zorg ervoor dat je het juist goed afdroogt, echt niet natmaken met een washandje want dan kan alles gaan broeien.
Oud 14-07-2012, 18:08
Verwijderd
Sorry voor mijn late reactie. Wat jullie zeggen, doe ik allemaal al en toch heb ik het. Ik maak me echt zorgen. Met droge bobbelige huid bedoel ik dat de huid grof gebobbeld is aan de binnenkant van de buitenste schaamlippen als ware het muggenbulten. En als ik de huid strak trek zie ik allemaal we witte puntjes die makkelijk weg te krabben zijn
.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 19:47
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Dat klinken als ingegroeide haartjes (of lijken erop). Heb je je weleens geschoren 'daarbeneden'?
Oud 15-07-2012, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Sorry voor mijn late reactie. Wat jullie zeggen, doe ik allemaal al en toch heb ik het. Ik maak me echt zorgen. Met droge bobbelige huid bedoel ik dat de huid grof gebobbeld is aan de binnenkant van de buitenste schaamlippen als ware het muggenbulten. En als ik de huid strak trek zie ik allemaal we witte puntjes die makkelijk weg te krabben zijn
.
Is niks om je zorgen over te maken. Ga anders naar de huisarts en laat je gerust stellen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 11:17
Volk
Volk is offline
Citaat:
.
Als je 4 dagen terug nog met een washandje natmaakte en gels gebruikte vind ik het niet raar dat het nu nog niet voorbij is. 4 dagen is erg kort om verschil te merken. Daarbij hoort afscheiding bij het vrouwzijn. Ook dat het bepaalde periodes meer is dan andere. Verder klinkt het inderdaad als ingegroeide haren, dat kan komen door scheren.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 11:24
Verwijderd
Als ik nog een tip mag geven: kappen met al die gels en zooi, dat maakt de boel vaak juist erger. Maar dat is slechts mijn eigen bescheiden ervaring die ik graag met jullie deel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 11:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat klinken als ingegroeide haartjes (of lijken erop). Heb je je weleens geschoren 'daarbeneden'?
Het kunnen ook niet-ontstoken haarzakjes zijn, of talgkliertjes.
Oud 15-07-2012, 11:45
Pluis
Pluis is offline
Nardin, waar ben je eigenlijk zo bang voor?
Oud 16-07-2012, 14:08
Lomyrne
Lomyrne is offline
Die witte bultjes kunnen best talgkliertjes zijn.. Daar komt onderdaad talg uit.
Oud 16-07-2012, 17:03
Verwijderd
Pluis, ik ben bang voor een één of andere rottige ziekte.

Maar misschien heb ik wel een 'doodgewone' infectie ? En ja, ik scheer me daar wel. Maar wat kan ik nu het beste doen ? Miss toch maar eens naar de huisarts ? Bedankt voor jullie hulp !

Laatst gewijzigd op 17-07-2013 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:21
Pluis
Pluis is offline
ik zou eens even een tijdje stoppen met scheren en die gels en alles. Dan wordt het daar vanzelf weer rustig en zal de jeuk ook wel weggaan, een soa heb je in ieder geval niet.
Houdt de jeuk toch aan, dan is het goed om toch nog even weer naar de huisarts te gaan want je zou best een doodgewone schimmelinfectie kunnen hebben. Die kan iedereen zomaar krijgen.

Laatst gewijzigd op 17-07-2013 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 20:54
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Waarschijnlijk is het gewoon candida, een schimmel die al in je lichaam zit maar soms kan overwoekeren in bijvoorbeeld de schaamstreek. Zoek het eens op het internet, kun je ook voorbeelden zien van hoe dat eruit ziet, en zalfjes zijn makkelijk verkrijgbaar. De drogist heeft nu ook een pil die je in je kut kunt doen en dan is het binnen een paar dagen weg. Niks om je voor te schamen!

Regels voor berichten