Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2012, 21:22
Zertab
Zertab is offline
Slotje. Zoek het zelf wel weer uit.

Laatst gewijzigd op 24-08-2012 om 19:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2012, 21:25
Verwijderd
Wil je hulp van ons? Of advies?
Erover praten enzo.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:26
Zertab
Zertab is offline
Gewoon erover praten. Ik kan jullie al zeggen,ik ben ontzettend eigenwijs. Heel veel mensen hebben mij al hulp proberen aan te praten...maar iets daarin houdt me tegen. Aan de ene kant ben ik bang dat ik dan als een patient gezien wordt zeg maar. Maar aan de andere kant lijkt het me een opluchting om er met iemand over te praten die er verstand van heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:28
Pluis
Pluis is offline
Als je graag een dagboekje wil dan kan je ook in dit topic terecht: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860265 (het grote lucht je hart topic)

En als je niet gelijk een patiënt wil zijn dan zou je ook eens het maatschappelijk werk kunnen proberen. Dat zit in elke plaats en is helemaal gratis, en ze luisteren naar je verhaal.
Oud 18-08-2012, 21:30
Zertab
Zertab is offline
Ik heb het liever in een topic...is dat erg?

Ja dat heb ik ookal voorgesteld gekregen door die jongen van 20. Maar ik durf daar gewoon niet alleen heen...en ik wil mijn ouders liever niets vertellen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:32
Pluis
Pluis is offline
Waarom wil je dat niet aan je ouders vertellen? Zij zijn er juist voor dit soort belangrijke dingen.

Als ik een kind zou hebben dan zou ik het in ieder geval graag willen weten als ze met zulke moeilijke dingen zit en het willen helpen.
Oud 18-08-2012, 21:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een topic hier is prima zolang je de richtlijnen in het announcement maar in je achterhoofd houdt.

Ik kan me voorstellen dat je het in eerste instantie liever niet aan je ouders wil vertellen maar denk je niet dat je ouders dit soort dingen juist graag willen weten zodat ze er voor je kunnen zijn, je kunnen steunen en samen met jou de hulp zoeken die je nodig hebt? Je ouders willen toch het beste voor je.
Oud 18-08-2012, 21:36
Zertab
Zertab is offline
Dat wel ja. Maar ik heb het liever niet....vindt het al heel wat dat ik aan ze verteld heb wat voor grote fout ik gemaakt heb...maar doet er niet meer toe.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:38
Kesa
Kesa is offline
Dat je je beste vriend bent ,verloren' kan tegenzitten, maar dat betekent niet dat gelijk jouw wereld vergaat. Je kunt het juist ook misschien als aanmoediging zien om toch weer eens in je omgeving te gaan kijken en andere vrienden te maken. Daarnaast ben je nog jong en zul je in het leven dit soort dingen misschien meer mee gaan maken, van komen en verlaten, of je het wilt of niet. Zie het als uitdagingen, als je erover heen weet te stappen zul je er zelf een sterker persoon van kunnen worden.

Zelfmoord is nooit de optie en brengt alleen maar een hoop verdriet met zich mee voor de mensen die jij achterlaat. Als het zo hevig is en je het niet aan iemand in je directe omgeving wilt vertellen, kijk dan rond naar instanties die je kunnen helpen. Maatschappelijk werk zoals aangegeven is een optie, maar wellicht is de drempel iets lager wanneer je gewoon telefonisch - en anoniem - met de Kindertelefoon praat of iets dergelijks? Daar gewoon je hart luchten, erover praten en wellicht weten zij aan de andere kant van de lijn wel beter raad .
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:40
Zertab
Zertab is offline
Ik heb al een e-mail therapie bij 113online. En al 4x gechat daar. En nog een keer gechat met de kindertelefoon. Het heeft niet echt effect op mij. Ja de therapie wel. Maar kan nog maar 2 mails sturen...pff. Start nu wel met ene zelfhulpcursus daar. Ben benieuwd of dat iets werkt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En heb je anders geen docent, mentor of vertrouwenspersoon op school die je vertrouwt en waarmee je wel eens kunt praten? Het schooljaar is nu ook weer begonnen of begint weer bijna. Blijf er niet mee rondlopen hoor. Zonde als je je zo rot voelt terwijl er tal van instanties zijn die je kunnen helpen, het is die drempel echt waard om te nemen.
Oud 18-08-2012, 21:44
Zertab
Zertab is offline
Voordat de grote vakantie begon heb ik een grote fout gemaakt. Waardoor ik met mij mentor moest spreken enzo. En met een vertrouwingspersoon. Die zou toen iemand van maatschappelijk werk regelen,die naar school zou komen om met mij te praten,als ik dat goed vond. Ik vond het goed. Alleen nooit meer iets van gehoord...misschien komt dat dit jaar nog...en anders misschien er maar zelf naar vragen.

Morgenvroeg ga ik in ieder geval iets leuks doen. Even andere gedachten,en niet meer aan die rot opmerkingen denken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Afleiding is altijd goed Ik zou zeker informeren als je niet van school iets hoort over die gesprekken.
Oud 18-08-2012, 21:55
Zertab
Zertab is offline
School begint dinsdag helaas weer. Ik wil sowieso niet meteen de eerste week daarover beginnen. Vooral ook omdat ik best wel bang ben voor school. Ze hebben alle klassen door elkaar gegooid enzo...(Ga naar 4 mavo)

Ga zo proberen te slapen. Als het lukt...maargoed,we houden de moed erin!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 22:08
Verwijderd
Jawel Zertab je doet het goed..hou de goede moed erin, morgen wat leuks doen en dan zie je wel weer.

Begrijp dat je je ouders niet wilt informeren, de mensen die gek op je zijn wil je geen pijn doen. Aan de andere kant wil je ook het onbegrip niet van ze horen.

Relax chickie, na morgenochtend is alles weer anders.

Slaap lekker meid!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 07:33
Zertab
Zertab is offline
Het slapen is nog goed gelukt. Moest er vandaag wel om 7uur uit...

Voor de rest voel ik me goed.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 18:23
Zertab
Zertab is offline
Lekker dagje weg geweest. Kost wel veel energie. Heb nu ook hoofdpijn,ben moe en heb het snikheet...
Oud 20-08-2012, 13:58
Zertab
Zertab is offline
Update: Vanochtend bijna door mijn voet gegaan. Net niet helemaal. Hele voet kijkt aan de zijkant rood. Net even gekoeld. En nu ligt ie te rusten op een kussen voor de steun. Goddank kan ik er nog op lopen,doet wel een beetje zeer. Goed begin van het nieuwe schooljaar. Raar...maar ik vind deze pijn opzich wel fijn...beter als de pijn van binnen. Kan cliché klinken ofzo,maargoed...ik ervaar het wel zo.
Oud 21-08-2012, 07:31
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Het slapen is nog goed gelukt. Moest er vandaag wel om 7uur uit...

Voor de rest voel ik me goed.
Citaat:
Lekker dagje weg geweest. Kost wel veel energie. Heb nu ook hoofdpijn,ben moe en heb het snikheet...
Citaat:
Update: Vanochtend bijna door mijn voet gegaan. Net niet helemaal. Hele voet kijkt aan de zijkant rood. Net even gekoeld. En nu ligt ie te rusten op een kussen voor de steun. Goddank kan ik er nog op lopen,doet wel een beetje zeer. Goed begin van het nieuwe schooljaar. Raar...maar ik vind deze pijn opzich wel fijn...beter als de pijn van binnen. Kan cliché klinken ofzo,maargoed...ik ervaar het wel zo.
--->
Citaat:
Als je graag een dagboekje wil dan kan je ook in dit topic terecht: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860265 (het grote lucht je hart topic)
*fb uithang doe*
Oud 21-08-2012, 15:46
Zertab
Zertab is offline
Kan,maar niemand stoort het als ik het hier doe.
Oud 21-08-2012, 18:53
Zeppelin
Zeppelin is offline
Jawel. Het is offtopic.
Oud 21-08-2012, 19:36
Zertab
Zertab is offline
Nee. Dit is geen dagboek voor de fun. Dit gaat hierover. Als je je eraan stoort,reageer dan niet.
Oud 21-08-2012, 21:28
Verwijderd
En hoe was je eerste dag school? Tevreden met je nieuwe klas?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 09:00
Verwijderd
Waarom kan dit niet in het LJH-topic dan? Wat wil je hier mee bereiken, met een apart topic?

Verder: Kun je niet eens naar de vertrouwenspersoon gaan met de vraag "waar is die maatschappelijk werker?" Hij heeft gezegd dat hij het zou regelen, hij moet zich daar aan houden. Op die manier is het misschien wat laagdrempeliger dan wanneer je zelf op zoek gaat naar een maatschappelijk werker. Wat voor fout heb je dan gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 15:35
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nee. Dit is geen dagboek voor de fun. Dit gaat hierover. Als je je eraan stoort,reageer dan niet.
Nee. Als je wilt vertellen over zere voeten, dagjes uit of lekker/slecht slapen, dan moet je daarmee naar het LJH-topic.

Dit topic gaat over wat je in je OP hebt gezet.

"Als je je eraan stoort, reageer dan niet" is geen excuus, want anders kunnen alle forumbazen net zo goed opstappen en helemaal niet modereren. Dat snap je zelf ook wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2012, 17:08
Zertab
Zertab is offline
Citaat:
En hoe was je eerste dag school? Tevreden met je nieuwe klas?
Ik heb geen nieuwe klas. Maar de kluster lessen hebben ze wel helemaal om gegooid. Maar daar ben ik wel mee tevreden denk ik.
Oud 22-08-2012, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Waarom kan dit niet in het LJH-topic dan? Wat wil je hier mee bereiken, met een apart topic? ?
Wil je hier antwoord op geven? Ik stel de vraag niet om je af te zeiken maar omdat ik werkelijk benieuwd ban.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 15:08
Zertab
Zertab is offline
LJH topic is ook voor random dingen. Dit gaat over andere zaken.
Oud 23-08-2012, 15:24
Verwijderd
Wat is hier dan anders aan?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 15:52
Verwijderd
Zertab heeft een PM gekregen met de uitleg over wat er op dit forum wel en niet de bedoeling is. Daar staat in dat het niet de bedoeling is om een topic te openen met als doel een dagboek, ze zal dus het LJH-topic moeten gebruiken. Discussiëren over de vraag of ze wel of niet het LJH-topic moet gebruiken is niet nodig dus!

Verder: ga hulp zoeken. Hoe lastig het misschien ook is. Vraag desnoods op school
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten