Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2012, 17:27
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 19-06-2014 om 20:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2012, 18:11
Verwijderd
Nou, niet mee naar huis nemen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 18:11
Vowel
Vowel is offline
Hebben je ouders ook gezegd waarom je geen verkering mag? Of waarom hij niet bij je thuis mag komen? Ik vind het een beetje raar.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 18:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je bent nu toch al verliefd, dus als je die jongen op afstand moet houden ben je denk ik ook super-afgeleid tijdens het leren voor je examens. Ik ken je vader niet dus je zal zelf in moeten schatten wat beter is: je kunt verkering nemen met die jongen en je vader het later vertellen of van tevoren vertellen dat je een hele lieve jongen hebt leren kennen en jullie elkaar erg leuk vinden en graag verkering willen maar je het hem liever van te voren zou laten weten. Probeer in elk geval zelf er verstandig mee om te gaan en begrip te hebben voor het feit dat je ouders graag willen dat je ook veel tijd in je studie steekt: probeer ze ervan te overtuigen dat je cijfers er niet onder zullen lijden, bijvoorbeeld door alleen in het weekend met hem af te spreken of alleen als je huiswerk al af is.
Oud 22-08-2012, 18:13
Verwijderd
Dat is inderdaad raar. Je mag toch zelf bepalen met wie je verkering neemt?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Men ouders willen het niet omdat ze vinden dat ik te jong ben, nou ja oke ik ben 14 maar ik bekijk het anders: ik ga examen doen dus dan voel ik me ouder. En ze zeggen dat ik me dan neit meer kan concentreren op men huiswerk.
Dat kan je je nu sowieso niet, als je verliefd bent.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 22:10
S0meone
S0meone is offline
Wat heb jij voor ouders? 14 en je mag geen vriendje? Je bent 14 en mag examen doen! En dan zitten hunt e zeiken over huiswerk, Ik had ze hartelijk en met veel plezier uitgelachen.

.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 22:32
Verwijderd
Misschien kun je met je ouders afspreken wanneer je hem mag zien. Bv. niet doordeweeks, behalve in de vakanties, en in het weekend een middag en een avond. Op die manier heb je toch genoeg tijd over om voor je examens te leren, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 10:19
feniks
feniks is offline
Fijn, die christelijke ouders, die oprecht geloven dat als ze het verbieden, het ook niet gebeurt

Ik zou mijn plan trekken, en zo ver mogelijk afstand nemen van die hypocriete onzin. Geniet van het leven, het is te kort en te leuk om te leven in 'vreze Gods'.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 10:24
bierkoning
bierkoning is offline
Spreek een tijdje buiten de deur met hem af, als je ouders zien dat het best goed gaat zo mag je misschien wel thuis komen met hem.
Oud 23-08-2012, 10:47
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Spreek een tijdje buiten de deur met hem af, als je ouders zien dat het best goed gaat zo mag je misschien wel thuis komen met hem.
Ja, maar die ouders kunnen niet zien dat het wel goed gaat, want de TS kan het niet vertellen aangezien die ouders het hebben verboden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 10:59
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Ja, maar die ouders kunnen niet zien dat het wel goed gaat, want de TS kan het niet vertellen aangezien die ouders het hebben verboden.
true..

Dan zeg je na een paar maanden, pa/ma ik weet dat jullie het liever niet hadden maar piet en ik hebben nu toch al 4 maanden samen wat, en school en alles gaat nog steeds goed. ik ben erg gek op piet en wil graag samen met hem verder. Kunnen we praten over deze situatie? kusje knuf
Oud 23-08-2012, 11:02
Vowel
Vowel is offline
Ja, ik had ook niet naar mijn ouders geluisterd, want het slaat allemaal nergens op, en als ze geen goede redenen kunnen geven, waarom zou je dan luisteren?

Maar de TS wil het blijkbaar niet stiekem doen, anders had ze dit topic niet geopend. Dus nogmaals:
@TS:

Hebben je ouders ook gezegd waarom je geen verkering mag? Of waarom hij niet bij je thuis mag komen? Ik vind het een beetje raar. Volgens mij moet je eens een goed gesprek hebben met je ouders.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Dat is inderdaad raar. Je mag toch zelf bepalen met wie je verkering neemt?
Niet met irrationele christelijke ouders.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Niet met irrationele christelijke ouders.
Een duidelijk geval van een stereotiepe kijk op de christelijke levenswijze.
Beter gezegd: Niet met sommige irrationele christelijke ouders.

TS, ga met je ouders in gesprek. Als ze je het toch verbieden, zou ik toch met die jongen blijven omgaan. Je bent geen 8 meer
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Een duidelijk geval van een stereotiepe kijk op de christelijke levenswijze.
Een christelijke levenswijze is per definitie niet rationeel.
Citaat:
Beter gezegd: Niet met sommige irrationele christelijke ouders.
Het lijkt mij dat veruit de meeste christelijke irrationele ouders daar moeilijk over doen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 16:37
Verwijderd
Citaat:

Het lijkt mij dat veruit de meeste christelijke irrationele ouders daar moeilijk over doen.
Klinkt beter.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 16:42
Verwijderd
'Sommige' klonk inderdaad als een understatement.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 21:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Stiekem doen dan uiteraard. Dat willen je ouders blijkbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten