Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou zeggen dat een bijvoegelijk naamwoord direct verbonden moet zijn aan een zelfstandig naamwoord, zodat je bij ontleden dat deel bij elkaar houdt. Je laatste twee voorbeelden zijn daarom denk ik sprekend:
Ik // heb // weinig // te doen // volgend weekend. Ik // heb // weinig werk // op het moment. Onzetaal zegt: "Bijvoeglijke naamwoorden geven een eigenschap of toestand aan van een zelfstandig naamwoord. ", "Bijwoorden zijn woorden die een zelfstandig naamwoord, een werkwoord of een ander bijwoord nader bepalen, dat wil zeggen dat ze meer informatie geven over het woord waar ze bij horen." De ellende ontstaat naar mijn idee wanneer een bijwoord bij het bijvoegelijk naamwoord staat en dat gaat beïnvloeden, zoals "Dat is een betrekkelijk eenvoudig examen.", waarbij een bijvoegelijk naamwoord als bijwoord gebruikt wordt. Ik hoop dat dit je al op weg helpt! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Frans - bijwoorden en bijvoeglijk naamwoorden Verwijderd | 1 | 02-05-2013 15:17 | |
Engels, bijvoeglijk naamwoord en bijwoord. zatraki | 4 | 19-12-2010 14:02 | |
De Kantine |
Zinnen die je nooit meer wilt horen Uice | 500 | 18-05-2008 16:18 | |
De Kantine |
Wat is nu jouw stopwoordje Leendertlol | 74 | 10-03-2007 07:39 | |
Revue (Engels) nakijken? Saarah | 11 | 15-10-2006 15:46 | |
Lifestyle |
stelling: alto's zijn vroeger gepest geweest! Verwijderd | 106 | 04-05-2003 11:23 |