Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2012, 23:23
Epicurus
Epicurus is offline
Iemand ervaring mee of tips? Het lijkt me namelijk onwijs gaaf om dit te kunnen!

Voor mensen die niet weten wat het is: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2012, 10:31
Verwijderd
Ik kan/moet het. Ik moet het niet van iemand, maar ik kan het niet niet doen om het zo maar even te zeggen, ik ben me er altijd bewust van dat het een droom is, en dat als ik mijn ogen open doe ik in bed lig. Dat is soms fijn, maar over het algemeen vind ik het heel erg vermoeiend en vervelend. Dat is een verhaal wat je niet vaak tegen zal komen want de meeste mensen willen het alleen maar heel erg graag. Ik word soms alleen ontzettend moe wakker omdat ik dan zo bezig ben met die droom. Op dagen dat ik niet per sé uit bed hoef te komen is het soms nogal lastig wakker worden uit zo'n droom, waardoor ik heel veel langer in bed blijf liggen dan de bedoeling.

Nu zijn dat problemen die natuurlijk persoonlijk zijn. Ik heb ook moeite gehad met terugkomen uit meditatie, dus ik neem aan dat dat wel ook dezelfde reden heeft. (Die ik overigens niet weet )

Verder vind ik het nogal overrated. Iedereen droomt wel eens lucide en is zich ervan bewust dat hij/zij droomt en persoonlijk lijkt dat me 20 keer zoveel fijner. Ik stuur mijn dromen niet bewust, hoewel ik dat wel kan. Ik vind het alleen nogal raar om je dromen te sturen als je dromen ook een manier zijn voor je hersenen om dingen te verwerken. Lijkt me niet altijd gezond. Ik laat mijn dromen dus zoveel mogelijk mijn gang gaan hoewel ik het vast wel stuur, ik weet immers dat het een droom is en ik alles kan aanpassen. Ik herken altijd dingen uit de voorgaande dag in mijn droom. Of nou ja, vaak de mensen of een situatie of een plaats. Het is niet dat je elke dag gaat vliegen in je droom ofzo .

Edit: Het is trouwens niet dat ik het verafschuw. Heel soms heb ik het idee dat ik door bepaalde dingen in mijn dromen mijn lichaam zelf beter begrijp. Er zijn bepaalde dingen die ik soms meerdere keren achter elkaar aan droom, en als ik dat eerder heb gehad in een andere situatie dan geeft het me weer wat informatie. Soort van dat ik voor mijn verhuizing wekenlang heb gedroomd dat ik zwanger was.

Overigens wordt het volgens mij aangeraden om als je het wil, je dromen op te gaan schrijven. Ook als je bijna niets meer weet, en alleen nog maar een kleur hebt onthouden bij wijze van. Daar zou het na langere tijd beter van moeten gaan.

Laatst gewijzigd op 28-08-2012 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 11:02
Epicurus
Epicurus is offline
Ja, ik onthoud mijn dromen tegenwoordig wel elke dag, omdat ik ze nog even naga voordat ik m'n bed uit stap. Maar is het niet leuk om te vliegen enzo?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 11:29
Verwijderd
Ik zou het niet weten, ik doe het niet als ik droom. Maar zou je het nog leuk vinden als je het elke nacht deed? Het is hetzelfde met patat of pizza eten, zolang het niet altijd is is het verschrikkelijk lekker, na een tijdje wordt het vervelend.

Maar ik ben wellicht niet de juiste persoon om het aan te vragen, omdat ik er alleen maar vanaf wil.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 11:58
Epicurus
Epicurus is offline
Maar, als ik de bronnen moet geloven, heb je het niet elke dag, maar 1-2x in de maand. Maar ik snap je punt goed, als je het elke nacht zoals jij hebt hebt gaat de lol er wel snel vanaf ja...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 12:01
Verwijderd
Ik heb het ook geregeld, dat lucide dromen. Ik vind het wel prima, en meestal zijn dat de dromen die ik me ook nog kan herrinneren als ik wakker word.

Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar als ik droom dan kan ik ook altijd zelf beslissen wat er gebeurd. Met andere woorden: ik richt mijn eigen droom in.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 12:19
Epicurus
Epicurus is offline
Dat wil ik dus ook kunnen mijn dromen zijn maar een rotzooitje haha
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 13:24
Croque
Croque is offline
Ik heb het een keer gehad maar ik wist niet hoe ik moest wakker worden, verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 17:33
Epicurus
Epicurus is offline
Pfoe, allemaal negatieve ervaringen dus. Ook nog iemand positieve?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 17:48
Verwijderd
Ik heb er wel eens eerder van gehoord en geloof ik toen ik iets jonger was had ik zoon droom.
Ik wist dat ik nog sliep maar ik wou wakker worden omdat ik cartoons wou kijken
Dus toen probeerde ik met mijn ogen te knipper wat dus helemaal niks deet xD
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 19:34
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik schrijf m'n dromen al sinds mijn 14e op (dat is bijna mijn halve leven dus) maar de keren dat ik lucide heb gedroomd zijn op één hand te tellen.
Oud 28-08-2012, 22:30
icetea296
icetea296 is offline
als ik droom heb ik dit ja ik wist niet eens dat het een naam had
als ik droom weet ik dat en kan ik in die droom wakker worden wanneer ik wil
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 22:36
Miekje*
Miekje* is offline
Dat heb ik vaak, als ik droom en naderhand mijn droom onthouden heb. Het is heel gek, want als ik een lucide droom heb, 'kan' ik dus niet wakker worden, naar mijn idee. Meestal wil ik dat ook niet, want ik ben nieuwsgierig van aard en veel te benieuwd hoe mijn droom af zal lopen, al is die nog zo saai
Oud 28-08-2012, 22:42
Epicurus
Epicurus is offline
Ja, maar ik heb het echt over je eigen dromen creëren à la inception zegmaar. Niet het bewustzijn van dat je droomt. Dát lijkt me nou juist zo gaaf, je eigen dromen creëren! Voelen wat er toch anders aan is dan dagdromen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 22:44
Martiño
Martiño is offline
Dit hoort op psychologie
Oud 29-08-2012, 12:36
Verwijderd
Ik droomde herhaaldelijk over een hond die allang dood was, en bij de zoveelste keer besefte ik zelfs in de droom dat ie dood was en dat het gezellig was dat ik hem in de droom nog wat kon knuffelen. Maar daarvoor moet die hond dus eerst in mijn droom verschijnen. Als ik bijna wakker ben kan ik ook wel besluiten nog wat door te dromen, maar kan ik de droom veel minder sturen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 21:31
Proletarian
Proletarian is offline
DreamViews is een heel goede site daarvoor. Ik heb me hier ook een hele tijd mee beziggehouden. Tegenwoordig ben ik liever lucide in de droom die de realiteit heet.

http://www.dreamviews.com/content/
Oud 30-08-2012, 12:00
Volk
Volk is offline
Ik doe het al jaren, heerlijk vind ik het. Soms laat ik de droom leiden, soms leid ik. Ik word er niet vermoeider van wakker ofzo. Met een beweging van een hand de lucht van kleur veranderen, ergens heen vliegen of teleporteren, dingen spawnen, alles kan!

Dreamviews kan ik ook aanbevelen. Ik kom er al een tijdje niet meer maar het stond in bomvol tips en leuke opdrachten die je in je dromen uit kunt voeren.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 20:30
Verwijderd
Dat heb ik elke nacht, behalve als ik echt moe ben en meer dan 14 uur slaap. Maar dat komt zelden voor. .
ik kan ook midden in zo'n droom mezelf wakker maken, doordat ik het gewoon besef ik droom. Dat is erg handig met vroeg opstaan enzo... Verder kan ik ook aansturen in mijn droom wat ik wil dat ik droom. Het voelt ook fijn je iegen droom kunnen te besturen.

Ik droom heel vaak de droom die ik als 6 jarige had, verder doe ik niks met dromen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 13:23
Verwijderd
Ik droom überhaupt niet. Helaas, want het lijkt me héél grappig.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2012, 21:59
Verwijderd
ik wil dat zo graag ik heb het al vaak geprobeerd. ik moet er nu maar werk van kan maken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 18:21
xLittlemissamx
xLittlemissamx is offline
Ik heb ze zelf vaak ook, niet altijd.
Je kunt beginnen met Elke droom die je krijgt opschrijven in een schriftje
Zet er bij hoe je je voelde in je droom
Wat je erbij dacht,
En wat Je verwachte wat er ging gebeuren.
Als je midden in een droom wakker word schrijf alles dan op.
En schrijf verder hoe jij wil/denkt dat het verder gaat.
Het werkt echt!
Maar het is idd niet altijd fijn,
Ik heb het al sinds ik klein ben en was dus als kind vreselijk bang en paniekerig
veel suc6
Oud 07-10-2012, 19:47
Nouws11
Nouws11 is offline
Ik kan dit ook
Ik kan ook zelf weten wanneer ik stop met mijn droom en als ik wakker ben en verder wil dromen denk ik er gewoon goed aan en droom ik weet verder
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 16:31
steffanx3
steffanx3 is offline
Kan het ook, Kan in je voordeel werken als een een nachtmerrie uitwilt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 20:59
Verwijderd
Ik droom bijna nooit (ofnouja ik weet ze in iedergeval niet meer) maar als ik droom zijn het meestal nachtmerry's of echt rare dromen die gewoon nergens op slaan.
Toen ik een jaar of 9 was had ik veel nachtmerry's en daar wilde ik graag vanaf, toen zij mijn moeder, het is allemaal nep, en het is gewoon een droom. Als je weer zo naar droomt, moet je gewoon heel hard gaan lachen, en dan kijken hoe de nare situatie erop reageert. Dit werkte enorm, en ik kon geregeld mijn droom aanpassen naar iets leuks.

Nu kan ik het nog af en toe wel, maar meestal lukt het niet meer. Maar bij mij lukte het om mijn droom te sturen toen ik me bewust werd dat het snachts was dus dat het een droom moest zijn.
Conclusie: als ik door heb dat het een droom is, kan ik hem sturen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten