Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2012, 20:44
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Hallo ik heb een acer aspire one d270 zo'n mini netbook. Heb er niet veel verstand van maar is 50 graden niet te hoog voor de processor het betreft een dual core 1.6 ghz met een lage videokaart van intel 3600 gma
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2012, 22:33
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Hallo ik heb een acer aspire one d270 zo'n mini netbook. Heb er niet veel verstand van maar is 50 graden niet te hoog voor de processor het betreft een dual core 1.6 ghz met een lage videokaart van intel 3600 gma
voor een netboook zou ik het eerlijk gezegd niet zeker weten. maar voro een gewone laptop is dat niet echt warm.
je zou eens de maximale tempratuur die je processor kan hebben opzoeken en kijken hoe hoog dat is zodat je een idee krijgt wat hij kan hebben,
Oud 01-09-2012, 21:23
azziplekkus
azziplekkus is offline
De meeste CPU's kunnen makkelijk een temperatuur van 60 a 70 graden aan, ookal verkort dit wel de levensduur. De meeste desktop CPU's draaien rond de 40 graden.

Het probleem bij netbooks is dat er heel weinig plaats is om alle onderdelen in kwijt te geraken, waardoor de CPU vaak zeer dicht tegen de behuizing zit. Ik heb zelf ook een HP Mini 1100, en deze wordt bij gebruik zo warm dat je hem linksonder niet meer kan aanraken.

Dus als je buiten een hoge temperatuur geen andere problemen met je netbook hebt zou ik me geen zorgen maken.
Als je toch zeker wil zijn kan je altijd een busje perslucht kopen en er het stof mee uit je fanholes blazen. (Zorg dat je het flesje RECHTOP houdt bij het spuiten, en gebruik zeker GEEN compressor of stofzuiger)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 09:41
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
50 graden overleeft je processor wel hoor.
Oud 05-09-2012, 10:20
Verwijderd
50 graden is inderdaad een prima temperatuur.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 20:28
ferdinandfrees
Ik heb eigenlijks nog een vraag sorry voor de vele vragen. Maar ik heb mn vaste pc met een pentium 4 2,93 ghz en nvidia gforce nog watte. Maar die wordt 100 graden volgens speed fan. Kan die ook amper aanraken
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 19:22
Verwijderd
Dan moet je hem misschien eens openmaken en schoonmaken. Dat is namelijk wél aan de warme kant..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 07:29
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je hem misschien eens openmaken en schoonmaken. Dat is namelijk wél aan de warme kant..
Dit inderdaad alhoewel ik me afvraag of het nog veel zin heeft. Een P4 2.93GHz is oud en versleten en ik heb me er vaker over lopen verbazen hoe warm die dingen worden na een X aantal jaren.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 07:47
M@rco
M@rco is offline
Of is het de GeForce die 100 graden wordt? Hoewel dat ook wel wat aan de warme kant is (dus ook dan: schoonmaken!) kunnen en mogen videokaarten over het algemeen wel warmer worden dan processoren.
Oud 04-10-2012, 06:50
-Richard-
-Richard- is offline
Citaat:
Dit inderdaad alhoewel ik me afvraag of het nog veel zin heeft. Een P4 2.93GHz is oud en versleten en ik heb me er vaker over lopen verbazen hoe warm die dingen worden na een X aantal jaren.
Ik ook inderdaad. Mijn oude Q8200 Quad core presteerde het ook zo rond de 90/100 graden te worden. De levensduur van elke processor gaat achteruit zodra hij rond de 100 graden word, dat is gewoon een feit. mijne werd hoofdzakelijk te warm door de slechte standaard koeler.

Nu heb ik een nieuwe processor, een Amd X6 1055T > deze werd slechts 30 graden met een beetje normaal internetten, tijdens gamen 50 graden. Auto tune van de fan staat aan dus hij heeft bepaalde setpoints zodat de temp ideaal blijft.

Mijn laptop word met normaal gebruik 40 graden, en tijdens gamen 60 ofzo. 50 graden is echt een prima temperatuur, maar zodra dit tegen de 100 hikt zou ik sterk aanraden al het stof te verwijderen uit de koeling
Oud 04-10-2012, 22:49
ferdinandfrees
Hij loopt niet vast ofzo, ik kan hem gewoon laten draaien maar alleen 100 graden lijkt me niet gezond. Er zit alleen een kleine koelblok op stof zit er niet tussen heb hem zo vaak uit geblazen met compressor.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 19:35
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Koelvloeistof opnieuw doen?
Oud 06-10-2012, 12:15
huntingyade
huntingyade is offline
mischien dat je gewoon een iets grotere koeler erop moet zetten. dan kan je meteen de koelpasta vervangen en dan zal het probleem wel opgelost zijn.
Oud 07-11-2012, 19:29
ferdinandfrees
De processor is het probleem niet. Die blijft mooi op 35 graden zitten volgens speedfan. Maar de gpu loopt al gauw op in de honderd graden, er zit gewoon een klein koelblokje op van 5 mm dik. Ik heb ook geen extra aansluiting op de moederbord voor een fan. Of het zou met een externe adapter moeten. Maar is ook zo'n pruts werk. De p4 processor is nog prima. Voor de rest is de pc nog lekker snel. Zit wel zo'n toeter op de fan van de cpu die de koeler gelijk zn lucht naar de buitenkant leid. Heb al geprobeerd deze er af te halen maar zonder enige verandering.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 13:32
xxxlovexxx
xxxlovexxx is offline
heb je intel of amd?
amd kan tot 60 graden, intel tot 100.
edit: als het goed is moet het door de fabriek goed zijn afgesteld, als je twijfelt kan altijd nog zoiets als dit nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 14:41
Verwijderd
Mwah, dat verschilt per processor, maar Intel mag over het algemeen inderdaad warmer worden dan AMD. De Atom N2600 die in die laptop zit heeft een bedrijfstemperatuur van maximaal 100 graden Celsius volgens CPU World.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:11
xxxlovexxx
xxxlovexxx is offline
Hij kan 'm altijd nog eventjes schoonmaken van binnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten