![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je er echt heel erg mee zit dan zou je misschien naar de huisarts kunnen gaan. Waarschijnlijk kan hij je meer vertellen. Ik denk persoonlijk dat er wel met 1.70m te leven valt. Tuurlijk is een langere lengte fijner, maar er valt zo toch ook mee te leven? ![]() |
![]() |
|
Je eigen lengte is meestal die van je ouders, plus of min een aantal cm. In het geval van jongens is het meestal ietsje langer. Tenzij één van je ouders niet zo groot is geworden door ziekte oid, dan kun je niet veel zeggen over de lengte die je genetisch gezien zou moeten kunnen bereiken.
het zou dus best kunnen dat je niet langer wordt dan dit, maar gezien je leeftijd denk ik dat je nog wel een aantal cm te gaan hebt (idd tot rond je 18e)
|
Verwijderd
|
Je kan er weinig aan doen, maar je kan wel gezond eten en geen krachttraining doen (als je te intensief krachttraining doet gaat je energie naar de ontwikkeling van je spieren i.p.v. dat je groeit). Maar dat helpt vooral als je in je groeispurt zit.
1,70m valt trouwens nog wel mee, er zijn genoeg mensen die kleiner zijn. |
![]() |
|
wat een gejank, die kinders nu worden allemaal al berengroot en nog mekkeren, toen ik 15 was, was ik 1.63, nu ben ik net 3 centimeter langer dan jou, je doet het er maar mee smurf.
en anders heb ik hier nog wel een paar spanbandjes en een dommekracht. als je pa overigens 1.70 is dan kan je er vaak wel vanuit gaan dat jij ook zoiets wordt.
|
Verwijderd
|
Je hebt dus eerder dan andere jongens een groeispurt gekregen... helaas zorgt dat er vaak ook voor dat je eerder stopt met groeien. Mjah, daar kun je niet echt iets aan doen. Natuurlijk is het belangrijk om goed te eten, maar je kunt nooit langer worden dan je maximum dat genetisch bepaald is, en je ouders zijn nu eenmaal ook niet zo lang. Waarschijnlijk groei je nog wel een paar cm door, maar ik zou er niet op rekenen dat je nog veel langer wordt.
Op zich is 1,70 helemaal niet zo'n slechte lengte voor een jongen, vind ik ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf ook 15, en nu 164. Ik zal waarschijnlijk hoogstens 166 worden. Ik was eerst best klein, in de 1e, 2e klas bleef ik gelijk, iets groter en in de 3e begon ik achter te raken, in de 4e idd een van de kleinste.
Vroeg in de puberteit, dus. Ik zou met de lengte van mijn ouders 182 worden, tussen 176-190. Niet dus. De gemiddelde man in Nederland is 184, maar je moet je wel bedenken dat de autochtone Nederlander tot de langste mensen in de wereld behoren. Als ik het zou zie, dan zou je als je vaders lengte en je moeders lengte neem, dat je streef lengte 172,5 moet zijn. Alles "zou" goed zijn als je tussen de 166,5-180,5 zit, als je daarbuiten zit hoeft er nog niks aan de hand te zijn. Dus ik gok persoonlijk afgaande op je verhaal, dat je 99% van je lengte heb bereikt en dat je waarschijnlijk 172 zal worden, klopt gewoon. Meisjes zijn gemiddeld 170,5 dus dat moet geen probleem zijn. ![]() Wat je misschien kan doen is goed recht op lopen, (zelfverzekerd), wat spieren gaan kweken etc,,, Beter eten en slapen etc, is nou niet echt van toepassing lijkt mij, je kan nou eenmaal genitsch niks veranderen zo als Sarah zegt. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat je nog wel wat groeit. Vaak is het zo dat jongens langer worden dan hun vader. Meisjes zijn vaak al uitgegroeid als ze ongeveer 14 zijn (denk ik). Je zal niet heel lang worden, maar je zal er zeker nog wel wat bij krijgen. Minj broertje is 17 en hij is het afgelopen jaar zeker nog wel wat langer geworden. Gewoon geduld hebben en goed eten. En eet dingen waar je lichaam wat aan heeft en bunker niet alleen maar chips als je honger hebt.
|
![]() |
|
![]() |
Met de formule van Havlicek kan u bij benadering de lengte van uw kind voorspellen aan de hand van de grootte van beide ouders:
Voor jongens: (lengte vader + lengte moeder) x 1,08, gedeeld door 2 Voor meisjes: (lengte vader x 0,923) + lengte moeder, gedeeld door 2 Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2351 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat heb ik ooit ergens gelezen maar weet t echt niet zeker ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Jullie hebben gezien dat dit topic van 2 jaar geleden is? Ik denk niet dat de topicstarter nog veel aan jullie advies heeft.
mooimike, iets dat écht werkt om langer te worden, geloof je het zelf? Als dat bestond, dan was dat al lang wereldwijd bekend en werd het al dan niet uitgebuit. Websites en boeken beweren wel vaker dingen die ze niet kunnen waarmaken. Winter, waarom vraag net jij waarom iemand langer wil zijn? Je hebt het er zelf een heel topic op Lifestyle over gehad. |
![]() |
|
Oh, dit was mij ook niet opgevallen.
![]() Ik vermoed dat Mooimike hier terecht is gekomen via google ofzo? Nouja, anyways: je kunt verderpraten over lengte in dit topic, dat is wat recenter (of gewoon in een van de vele andere topics). Deze gaat dan toch maar op slot.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Groter (langer) worden? Xiang | 11 | 18-05-2014 01:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoe word ik langer???? Melisa_14 | 23 | 17-12-2012 11:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
Langer worden ADO070 | 8 | 23-10-2011 21:50 | |
Psychologie |
hoe vertel ik mijn ouders dat het helemaal niet zo goed gaat metallica | 30 | 22-01-2004 19:25 | |
Psychologie |
hoe overtuig ik mijn ouders? miep | 14 | 19-05-2002 17:39 |