Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2012, 13:34
Attention
Attention is offline
Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2012, 14:03
Verwijderd
Niet zo jaloers zijn en je eigen cadeautjes regelen. Als je het echt zo erg vindt dan koop je gewoon geen cadeau voor hem.

Oh, en je posts niet in een spoiler zetten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Hallo besten,

Het gaat over mijn broer dit binnenkort jarig is.
Ik zie er helemaal tegenop om hem een cadeau te geven dus hier nog wat uitleg.

Mijn broer zit in HAVO 5 maar haalt slechte cijfers. Maar hij liegt er constant over. en altijd waarneer het rapport uitkomt is hij de klos.
Mijn ouders worden dan erg kwaad op hem en gaan hem een beetje onder druk zetten. Niet erg, maar hij komt er keer op keer met een leugen er weer mee vanaf en dan herhaalt het riedeltje zich weer.

Ikzelf heb daar vrij weinig mee te maken maar mijn ouders trekken hem vaak voor. Terwijl ik meestal niet over mijn cijfers lieg en wel goede cijfers haal. vind ik. Maar hij is dus nu jarig. Hij hoeft nooit maar dan ook nooit een cadeau te kopen voor mij wanneer ik jarig ben maar ik wel voor hem.

Er wordt ook nooit veel aandacht aan mijn verjaardag besteedt meestal krijg ik dan een klein cadeautje zoals wat handschoenen en dat was het al.
Maar bij meneer moet alles heel erg uitbundig.

Ik maak me de laatste tijd hier erg kwaad over. Tips over wat ik kan doen?
Volgens mij heb jij helemaal niks te maken met zijn slechte resultaten en daarover liegen.

Bekijk los of jij hem nog een cadeau wil geven. Als je dat niet wil, dan niet. Het kan aan mij liggen, maar ik laat het niet afhangen of ik een cadeau aan een ander geef, van of diegene mij iets geeft of dat ik dat kan verwachten. Dat moet je helemaal zelf weten verder.

Maar nu kom je inderdaad behoorlijk jaloers over. Dat kan best goed onderbouwd zijn, die jaloezie, maar ga het niet als smoesje gebruiken om niets uit te hoeven geven aan zijn verjaardag.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 18:13
Verwijderd
Heb je wel eens aan je ouders gevraagd waarom ze zo verschillend omgaan met jullie verjaardagen? Want ik vind dit eerlijk gezegd nogal een beetje raar.
En over het cadeautje: koop geen cadeautje voor je broer. Als je hierop aangesproken wordt, kun je zeggen dat hij ook geen cadeautje voor hem hoeft te kopen en het je ergert dat jullie verjaardagen op twee hele verschillende wijzen gevierd worden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 20:16
hookee
hookee is offline
Citaat:
Er wordt ook nooit veel aandacht aan mijn verjaardag besteedt meestal krijg ik dan een klein cadeautje zoals wat handschoenen en dat was het al.
Maar bij meneer moet alles heel erg uitbundig.
Was jouw broertje niet autistisch? Of was dat een andere TS? Anders zou ik 't gewoon even met je ouders bespreken, het lijkt me zoals jij het nu even benoemt inderdaad niet eerlijk. Hoezo zou hij geen cadeautje voor jou hoeven kopen maar jij wel voor hem? Zou dat te maken kunnen hebben dat jij wel een inkomen hebt en hij niet?

Doe dat vóór zijn verjaardag, zodat je (na overtuigd te zijn of niet) alsnog kan besluiten iets te kopen.

Laatst gewijzigd op 13-12-2012 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Was jouw broertje niet autistisch? Of was dat een andere TS?
Nee, dat was loveemke.

Citaat:
Anders zou ik 't gewoon even met je ouders bespreken, het lijkt me zoals jij het nu even benoemt inderdaad niet eerlijk. Hoezo zou hij geen cadeautje voor jou hoeven kopen maar jij wel voor hem? Zou dat te maken kunnen hebben dat jij wel een inkomen hebt en hij niet?

Doe dat vóór zijn verjaardag, zodat je (na overtuigd te zijn of niet) alsnog kan besluiten iets te kopen.
Ben ik het mee eens
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 14:47
hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee, dat was loveemke.
Wie weet is het dezelfde persoon en probeert hij/zij het nog eens, voor een second opinion..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 16:03
omnomnom
omnomnom is offline
Zo te horen word je verwaarloost door je eigen ouders :? Of heb ik dit verkeerd begrepen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Zo te horen word je verwaarloost door je eigen ouders :? Of heb ik dit verkeerd begrepen
Als je dat hier al uit kan opmaken hoop ik niet dat je ooit een functie bij een kinderhulpinstantie zal vervullen ;x

ontopic: idd niet eerlijk; niks kopen, tenzij je ouders een goede reden hebben om hem voor te trekken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten