![]() |
||
Citaat:
![]() @ Mutant; Italië is me iets te ver. Dan kan ik net zo goed dat dure spul bij de apotheek halen, dat is dan nog goedkoper ![]()
|
Ik weet nog dat ik in Wales ook vreselijk uitgedroogde handen en kloofjes kreeg, van het vruchtwater van de schapen (als je je hand uit zo'n beest haalde, droogde het meteen op). Toen hielp ook echt niks. Mijn handen zaten toen ook helemaal onder de wondjes en krassen. Het ging pas langzaamaan over toen ik eenmaal weer thuis was.
Later hoorde ik van en klasgenoot dat preventief smeren beter helpt dan smeren wanneer het nodig is. Zij begon elke dag met een dikke laag crème op haar handen, en aan het einde van de stage waren die het minste toegetakeld van allemaal.
|
Als je een goede laag vette crème op je huid smeert kan water ook niet op de huid terecht (vet en water mengen niet), dus dan kan het de huidcellen ook niet uitdrogen. In plaats van de effecten tegen te gaan, scherm je je huid dus in feite af.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie dat er nu wat Nederlandstalige webwinkels potten Prep aanbieden, ik weet niet of het hetzelfde is als de tube. Ik heb ook geen idee of dat zou kunnen helpen. Het is gewoon iets dat ik onthouden heb uit mijn jeugd dat werkte voor alles ![]() Oh en Google biedt zelfs informatie die ik niet wist. Het komt niet eens uit Italië, maar uit de VS: http://www.careality.nl/site/2013/01...-in-nederland/ |
![]() |
|
Wat mijn moeder had was een rond potje met een beetje grijzige zalf, zwarte deksel en er stond ook iets in rode letters, of een rode afbeelding ofzo. Werd geloof ik in 1 apotheek in Nederland gemaakt ofzoiets. Het zag er een beetje ouderwets uit. Ik heb al heel wat gegoogled, maar ik kan m niet vinden helaas
![]()
|
Hele vette crèmes (wel vervelend natuurlijk met de handen.. :/)
zalf, je kan ook eens kijken of een paraffinebad een beetje hulp geeft , das echt supergeod voor droge handen en kan ook helpen bij kloven ![]() ph-neutrale zeep, geen ontsmettingsgel gebruiken best, of zo weinig mogelijk( misschien moet je dit gebruiken bij je beroep) echt een custom-made (zo noem ik het toch ![]() scrubben (voor de dode huidcellen weg te doen) en daarna met een goede crème insmeren kan misschien ook helpen! ik ben geen expert maar khoop dat je er iets aan hebt! :-) |
![]() |
|
Ik heb het mijn mamma gevraagd! Het is kinderwondzalf en wordt alleen in een bepaalde apotheek in Groningen verkocht, maar misschien willen ze het wel opsturen. Als je een kloof hebt verzacht het snel de pijn. Voor de rest smeert ze veel met rozenglycerine, om de kloven te voorkomen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Straal uit dat Moslimjeugd erbij hoort Foresight | 133 | 05-05-2006 20:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[Fantasyverhaal] De Proef van Vijf - Akuñar's Reis Een Tweeling | 74 | 17-09-2004 21:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Massagraf met 3000 Koerden in noorden Irak gevonden Rabbi Daniel | 86 | 18-06-2003 15:48 | |
Toch nog maar een keer BUSH!! Verwijderd | 27 | 13-03-2003 22:07 |