Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2013, 17:55
Verwijderd
Ik hoorde of las dat Nl 1 van de moeilijkste taal is om te leren , als je het nog niet kan ... of is de moeilijkste taal...

Maar waarom eigelijks ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2013, 14:00
Verwijderd
door de zoveel regels in de gramatica en nog veel meer
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 14:16
Verwijderd
Citaat:
door de zoveel regels in de gramatica en nog veel meer
Elke land heeft gramatica en regels qua taal ?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 18:14
Gitte v
Gitte v is offline
En omdat er veel uitzonderingen op deze regels zijn.
Oud 05-01-2013, 18:32
bloodyb
bloodyb is offline
Dat hangt er van af wat voor taal ze spreken. Voor iemand die b.v. Duits of Engels spreekt zal het wel meevallen. Er zijn wel moeilijker talen zoals Duits met al die naamvallen. Denk dat het lastiger is voor mensen die een taal spreken waar de betekenis van een woord afhangt van b.v. de toonhoogte zoals b.v. Chinees.
Oud 05-01-2013, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt er van af wat voor taal ze spreken. Voor iemand die b.v. Duits of Engels spreekt zal het wel meevallen. Er zijn wel moeilijker talen zoals Duits met al die naamvallen. Denk dat het lastiger is voor mensen die een taal spreken waar de betekenis van een woord afhangt van b.v. de toonhoogte zoals b.v. Chinees.
Ik las op internet dat nederlands 1 van de moeilijkste talen is waarom geen idee en IJslands de moeilijkste , had er niet veel over gelezen 1 site ff stukje gezien veder niet naar gekeken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:17
Gðmndr
Gðmndr is offline
Ik denk dat NLs niet bijzonder moeilijk is: vanuit Engels perspectief (er bestaan lijste op internet) is NLs niet erg lastig.
IJslands is lastiger dan Duits doordat de naamvallen daarin sterker aanwezig zijn en niet alleen in bijvoeglijke naamwoorden, maar ook in de zelfstandige naamwoorden met aardig wat klankveranderingen tot gevolg, maar over het algemeen worden talen als Hongaars, Baskisch,Sloveens/Servokroatisch of Oudgrieks als zeer lastig ervaren.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat NLs niet bijzonder moeilijk is: vanuit Engels perspectief (er bestaan lijste op internet) is NLs niet erg lastig.
IJslands is lastiger dan Duits doordat de naamvallen daarin sterker aanwezig zijn en niet alleen in bijvoeglijke naamwoorden, maar ook in de zelfstandige naamwoorden met aardig wat klankveranderingen tot gevolg, maar over het algemeen worden talen als Hongaars, Baskisch,Sloveens/Servokroatisch of Oudgrieks als zeer lastig ervaren.
Als je een taal spreekt die dicht bij hongaars licht is het niet moeilijk .. zo zou er nooit de moeilijkste taal zijn
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 15:54
Araignee
Araignee is offline
Nederlands is een Germaanse taal, daardoor is het mijn inziens logisch dat dit makkelijker te leren is voor mensen die als moedertaal ook een Germaanse taal spreken. Voor mensen die een Romaanse taal spreken van moedertaal zal dit een groter probleem worden.

Persoonlijk vind ik de grammatica van het Nederlands wel meevallen trouwens...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Nederlands is een Germaanse taal, daardoor is het mijn inziens logisch dat dit makkelijker te leren is voor mensen die als moedertaal ook een Germaanse taal spreken. Voor mensen die een Romaanse taal spreken van moedertaal zal dit een groter probleem worden.

Persoonlijk vind ik de grammatica van het Nederlands wel meevallen trouwens...
Germaans ?? dat is toch duits

maar idd nederlands lijkt op duits

en ik snap ook niet waarom het gezien word als 1 van de moelijkst talen in het algemeen

Laatst gewijzigd op 09-01-2013 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 19:32
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Germaans ?? dat is toch Duits
Duits is net als Nederlands een West-Germaanse taal. Dat is ook de reden dat Duits en Nederlands zo op elkaar lijken.
Oud 31-01-2013, 18:55
floooorrrr
floooorrrr is offline
omdat er zoooooveel grammaticale regels zijn, denk bijvoorbeeld is aan. ''ik ben'' en ''wij zijn'' hoort bij hetzelfde rijtje! Maar ook: ''ik word'' en dan ineens ''jij wordt.''
Of denk is aan ''een heel werkwoord: verbreden'' de ik-vorm van het werkwoord verbreden wordt: ik verbreed. Hoezo ineens die extra e dan?? Zou je kunnen denken. En wat te denken van zwakke en sterke werkwoorden. Hoezo wordt ''houden'' in de TT ''hielden'' in de VT?
En het is een hele moeilijke uitspraak, denk maar is aan de G (Scheveningen.. )

enzovoort
enzovoort
enzovoort
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten