Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat NLs niet bijzonder moeilijk is: vanuit Engels perspectief (er bestaan lijste op internet) is NLs niet erg lastig.
IJslands is lastiger dan Duits doordat de naamvallen daarin sterker aanwezig zijn en niet alleen in bijvoeglijke naamwoorden, maar ook in de zelfstandige naamwoorden met aardig wat klankveranderingen tot gevolg, maar over het algemeen worden talen als Hongaars, Baskisch,Sloveens/Servokroatisch of Oudgrieks als zeer lastig ervaren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nederlands is een Germaanse taal, daardoor is het mijn inziens logisch dat dit makkelijker te leren is voor mensen die als moedertaal ook een Germaanse taal spreken. Voor mensen die een Romaanse taal spreken van moedertaal zal dit een groter probleem worden.
Persoonlijk vind ik de grammatica van het Nederlands wel meevallen trouwens... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar idd nederlands lijkt op duits en ik snap ook niet waarom het gezien word als 1 van de moelijkst talen in het algemeen Laatst gewijzigd op 09-01-2013 om 19:15. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
omdat er zoooooveel grammaticale regels zijn, denk bijvoorbeeld is aan. ''ik ben'' en ''wij zijn'' hoort bij hetzelfde rijtje! Maar ook: ''ik word'' en dan ineens ''jij wordt.''
Of denk is aan ''een heel werkwoord: verbreden'' de ik-vorm van het werkwoord verbreden wordt: ik verbreed. Hoezo ineens die extra e dan?? Zou je kunnen denken. ![]() ![]() En het is een hele moeilijke uitspraak, denk maar is aan de G (Scheveningen.. ![]() enzovoort enzovoort enzovoort |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weer een onderwijs pleidooi Kitten | 129 | 02-03-2009 11:19 | |
Leers: legaliseer productie softdrugs Gatara | 134 | 28-03-2005 00:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Svetlana Verwijderd | 12 | 29-12-2004 23:11 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verplicht Turks op Utrechtse school Martian | 231 | 07-12-2003 17:27 | |
nog een stelling: "Allochtonen moeten meer integreren" Verwijderd | 36 | 09-10-2002 19:08 |