Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2013, 21:58
Verwijderd
Hey,

Al een tijdje heb ik veel last van zorgen en stress o.a. rondom mijn thuissituatie, en hierdoor heb ik vaak veel stress en een lage concentratie. Ook mijn schoolwerk lijdt hier enorm onder; ik haal bijna alleen nog maar onvoldoendes en ik sta op dit moment zelf zo sllecht dat ik niet eens over kan..

Ook nog naar een andere klas kan ik er helemaal niet bijhebben, dan zie ik het al helemaal niet meer zitten..

Wat moet ik doen.. Ik heb al bijles maar dat helpt op dit moment ook voor geen meter..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2013, 22:28
Verwijderd
Je zegt het zelf: thuissituatie.

Wat je kunt doen is erover praten. Ik weet je thuissituatie zelf ook niet, dus echt specifiek advies geven kan ik niet, maar praat met diegene waar het probleem over gaat. Ontwijk het niet. Zorg niet dat het in je blijft groeien tot je ontploft.

Veel sterkte, en remember: What doesn't kill you makes you stronger!

(ps: als je iemand nodig hebt om erover te praten, mijn pm staat open.)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 12:19
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je school heeft waarschijnlijk een vertrouwenspersoon, je mentor staat daar als het goed is ook voor open, maar de meeste scholen hebben een officieel vertrouwens persoon. Die kan je helpen met de mogelijkheden op school, suggesties aandragen en is een luisterend oor. Ze hebben overigens zwijgplicht dus ze zullen pas iets met andere docenten, ouders of in worst-case gevallen; politie, bespreken als jij daar toestemming voor geeft.

Je mentor of receptie weet wie die persoon is, het kan ook in het schoolboekje staan.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 18:21
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties..

Mijn thuissituatie kan ik op dit moment niet zoveel aan verbeteren, maar ik denk dat ik morgen naar mijn mentor ga, als ik dat dan nog durf... ik kan hem niet alles vertellen, maar in iedergeval wel wat, en hij weet ook al wel wat..

thxx
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties..

Mijn thuissituatie kan ik op dit moment niet zoveel aan verbeteren, maar ik denk dat ik morgen naar mijn mentor ga, als ik dat dan nog durf... ik kan hem niet alles vertellen, maar in iedergeval wel wat, en hij weet ook al wel wat..

thxx
Gewoon naar hem toestappen en vragen om 15 á 30 minuten van zijn tijd. Rustig uitleggen wat er aan de hand is. Sterkte en knuffel, niet bang zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Gewoon naar hem toestappen en vragen om 15 á 30 minuten van zijn tijd. Rustig uitleggen wat er aan de hand is. Sterkte en knuffel, niet bang zijn.
Dankjewel! Ik vind het gewoon best wel eng altijd, toch het idee van ´stel dat hij het toch doorverteld´ enzo, ik weet dat dit nergens op slaat.. En ik ben er ook niet zo goed in, als over mijn problemen praat en ik voel dat ik moet huilen druk ik het weg waardoor ik geheel gevoelloos, alsof het me niets doet zegmaar, overkom of dan ga ik enorm stotteren, en ik ben altijd bang dat ik teveel zeg, of andere dingen ook zeg, die ik niet wil zeggen.<
Maar ik moet gewoon doorzetten /:
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 19:17
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dankjewel! Ik vind het gewoon best wel eng altijd, toch het idee van ´stel dat hij het toch doorverteld´ enzo, ik weet dat dit nergens op slaat.. En ik ben er ook niet zo goed in, als over mijn problemen praat en ik voel dat ik moet huilen druk ik het weg waardoor ik geheel gevoelloos, alsof het me niets doet zegmaar, overkom of dan ga ik enorm stotteren, en ik ben altijd bang dat ik teveel zeg, of andere dingen ook zeg, die ik niet wil zeggen.<
Maar ik moet gewoon doorzetten /:
Naast je ouders is je mentor eigenlijk dé persoon waar je naartoe kunt gaan met je problemen. Aangezien het hier om je o.a. thuissituatie gaat, en je ouders daar waaschijnlijk dus ook bij betrokken zijn, zou ik dus, zoals Hunterlife als zegt, gewoon naar de mentor stappen. Hij weet waarschijnlijk wel raad met zulke zaken, want hij is niet voor niet mentor en jij bent niet de eerste leerlingen die met persoonlijke problemen naar hem/haar toegestapt is. Schroom je er dus niet voor te veel te zeggen, dat helpt jullie juist een oplossing te vinden
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 21:32
Verwijderd
x

Laatst gewijzigd op 23-05-2013 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 21:50
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hee, ik ben vmd bij mijn mentor geweest en ik heb hem gezegd dat het helemaal niet goed gaat op school en dat ik me helemaal niet kan concentreren.. Hij: oh komt dit door thuis enzo? Ik: jaa $ Hij: oh vervelend voor je, maar ik,kan je niet helpen en misschien gaat het na de vakantie wel beter..
Ik voel me nu eigelijk nog rotter.. Ik zie het helemaal niet meer zitten zo, ik weet echt niet wat te doen..
Dat is onwijs lullig van je mentor. Ga eens met iemand anders binnen school praten; je afdelingsleider of een vertrouwenspersoon. Als je mentor niet wil helpen zal je een andere manier moeten vinden om de hulp en het begrip te krijgen dat je nodig hebt.
Oud 12-02-2013, 21:57
Verwijderd
Helemaal eens met Elin3, what the hell. Wat voor malloot is die mentor van je? Sorry voor de woordkeuze, maar dat vind ik echt absurd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Dat is onwijs lullig van je mentor. Ga eens met iemand anders binnen school praten; je afdelingsleider of een vertrouwenspersoon. Als je mentor niet wil helpen zal je een andere manier moeten vinden om de hulp en het begrip te krijgen dat je nodig hebt.
Achja, hij kan er ook niet veel aan doen, zo,makkelijk is het ook allemaal niet..
Maar ik had,wel graag mn verhaal (deels) kwijt gewild, omdat ik weet dat het soms best wel helpt..
De afdelingsleider is echt een sadistisch kereltje dus daar ga ik sws niet naatoe, en de vertrouwwnspersoon heb ik geem fijn gevoel bij..
Dus tja..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 22:02
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Achja, hij kan er ook niet veel aan doen, zo,makkelijk is het ook allemaal niet..
Maar ik had,wel graag mn verhaal (deels) kwijt gewild, omdat ik weet dat het soms best wel helpt..
De afdelingsleider is echt een sadistisch kereltje dus daar ga ik sws niet naatoe, en de vertrouwwnspersoon heb ik geem fijn gevoel bij..
Dus tja..
Er alleen mee blijven rondlopen is ook geen optie, zeker niet als het je een jaar gaat kosten. Is er geen leraar/ lerares die je mag waar je je verhaal bij kwijt zou kunnen. Als je zegt dat je mentor je niet wil helpen zal diegene je heus niet zomaar wegsturen!
En vaak heeft een school meer dan één vertrouwenspersoon, voor de mensen die de éne niet vertrouwen is er dan een plan B. Is er bij jou maar één vertrouwenspersoon?
Oud 12-02-2013, 22:08
Verwijderd
Wij hebben er maar 1, omdat onze school behoorlijk klein is..
Verder weet ik het niet goed.. Welke leraar..
Ik vind het best lastig om leraren te vertrouwen, en ik heb een keer eerder met een leraar gepraat maar ik heb daarna weken lang niet meer normaal in,de les kunnen zitten $ dat wil ik niet nog een keer..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 09:00
Verwijderd
Kun je niet naar een leraar gaan waar je vroeger les van hebt gehad en waar je een goed gevoel bij hebt? Die leraar heb je nu niet meer en dan hoef je ook niet je zorgen te maken over de lessen!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 19:42
Verwijderd
Ik weet niet of ik nog met een leraar ga praten, vnd op school ging niet zo geweldig, maar ik heb nu vakantie dus ik zie volgende week wel weer wtd..

Dankjullie voor de reacties! x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten